Pesettekö vauvan vaatteet erikseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HoitoonVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 10:42 Vilma76 kirjoitti:
Tuolla perhevalmennuksessa sanoivat, että pitäisi pestä vauvan vaatteet erikseen. Miksihän näin? Mä olen nyt pessyt saamani käytetyt vaatteet kertaalleen meillä ihan muun pyykin mukana.

No ei todellakaan tarvitse pestä erillään. Niitä vaatteitahan pitäisi olla ihan julmettu määrä että saa koneen täyteen...

Tietysti jos omat pyykit pesee jollain ylihajustetulla aineella niin sitten ehkä vauvanpyykit kannattaa pestä jollain muulla, paitsi että välttämättä ne hajustetut pesuaineetkaan ei ärsytä vauvan ollenkaan joten silloin niiden käyttökääntuskin haittaa

Siksi suosittelevat pesemään, että vauvan iho on niin herkkä, eikä aikuisten vaatteista tarttuisi mitään jäämiä yms, samoin sanovat ettei pitäisi käyttää mitään huuhteluaineita, itse en niitä korppuja pukisi päälleni, joten en pue niitä vauvallenikaan, joten huuhteluainetta meillä käytetään, eikä vuorokaudessa riittäisi tunnit jos joutuisin pesemään vaatteet erikseen, toki jotain ihan karmeita en pese kuin erikseen omassa koneellisessaan, mutta periaatteessa pesen kaikki samassa.
Silloin kun oli vain yksi muksu, pesin paljon erileen, enää ei riitä aika eikä ne kuluisat tunnit :whistle:
Ja hyvin on vauva voinut, huuhteluaineeneen ja sekapesuineen :whistle:

Mäkin hajusteetonta pesuainetta käytän muutenkin, joten en oikein ymmärtänyt, että miksi ne pitää pestä erikseen? Kyllähän se vauva on muuhun perheeseen kosketuksissa koko ajan muutenkin. Meillä ei oo mitään kuravaatteita kun kaksi kaupunkilaisaikuista vaan tässä taloudessa, eli aika puhdasta se aikuisten pyykkikin minusta. Aika vajaita koneellisia pitäs pestä jos saa vaan vaavan vaatteet laittaa, tai sit pitää hommata kaikkee vielä paljon lisää että voin pestä täysiä koneellisiä :)

Yhdessä pesen, jos en saa vauvapyykistä saa konetta täyteen. Kaksosten vaatteet pesen hajusteettomilla kun taas mieluiten omiini laitan hajustettuja. Mutta niin, tilanteen mukaan. Usein kyllä vauvojen pyykistä tulee kone täyteen...

aina oon pessyt samassa kaikki paitsi sillon kun esikkoa odotin ja tuli 2 pahvilaatikollista vaatetta ja yks jätesäkillinen perivaatetta niin sillon pesin vaatteet ainoastaan ne vauvan vaatteet erikseen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 10:53 DakotanEmo kirjoitti:
Pesen erikseen. Ai miksi? Neidiltä ei vaan löydy tumman puhuvia vaatteita ja multa ei juurikaan muuta kuin mustaa...

ja mie olen kanssa yks joka pesee kaikki vauvan vaatteet erikseen. aina niitä tuntuu koneellinen kertyvän ja kun esim. pesen alkkarit ja muut alusvaatteet aina 60 asteessa (ja aina erillään muusta pyykistä) ja sukat ja päällyshousut yhdessä niin eipä siihen jää enää kun t-paidat ja muut paidat minkä kanssa vois pestä myös vauvan vaatteet joten siksi pesen erillään.

ja joo, meilläkin käytetään hajusteetonta nestemäistä pesuainetta ja huuhteluainetta, sekä omiin että vauvan pyykkeihin.

Muuten pesin smassa pyykissä muiden vaatteiden kanssa lukuunottamatta lapsen poliisi-isän työvaatteita, joissa saattoi olla milloin verta, milloin muuten vaan sitä itseään ja kaikkea siltä väliltä.

Tulen pesemään muun perheen pyykin seassa. Meillä käytetään muutenkin hajusteettomia luomupesuaineita, niin sopii hyvin vauvallekin.

Kaikki noi colorit ym. haisee ihan kamalasti, ei kai kukaan oikeasti altista pientä vauvaa niille kemikaaleille? :o

Yhteistyössä