Pesettekö lastenne (isompienkin) vaatteet ennen käyttöä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
En. Ainoastaan vauvan vaatteet.

Mikä siitä vauvasta tekee sen erikoisemman kuin muistakaan perheenjäsenistä, että tämän vaatteet pitää erikseen pestä ennen käyttöönottoa?
vauva on yleensä aika herkkänahkainen... isompana sitten karaistuu, ehkä siksi

Alkuperäinen kirjoittaja Karenina:
Mun mielestä uusissa käyttämättömissä vaatteissa on niin paha kemikaalien sun muiden myrkkyjen haju, että kyllä todellakin pesen ennen käyttöä. Poikkeuksen tekevät päällystakit.

näin se menee. ne kankaat on käsitelty nimenomaan niillä suojaavilla kemikaaleilla jotka voivat aiheuttaa pahojakin allergisia oireita ja haisevatkin kamalalle. Ja lukeehan niissä vaatteissa yleensä, että pestävä ennen käyttöä!
Ei se ihan pilanpäiten ole se teksti sinne tungettu...

Alkuperäinen kirjoittaja yesh:
Mun mielestä uusissa käyttämättömissä vaatteissa on niin paha kemikaalien sun muiden myrkkyjen haju, että kyllä todellakin pesen ennen käyttöä. Poikkeuksen tekevät päällystakit.

näin se menee. ne kankaat on käsitelty nimenomaan niillä suojaavilla kemikaaleilla jotka voivat aiheuttaa pahojakin allergisia oireita ja haisevatkin kamalalle. Ja lukeehan niissä vaatteissa yleensä, että pestävä ennen käyttöä!
Ei se ihan pilanpäiten ole se teksti sinne tungettu...

Yhdessäkäään vaatteessa en ole ikinä törmännyt tuohon "pestävä ennen käyttöä"-teksiin. Ainoastaan joissain lakanoissa tai pyyhkeissä olen tekstiin törmännyt. Tosin minusta niiden pesu on päivänselvää.

Heh, minusta uudet vaatteet tuoksuu juuri kivalle!

En pese omia vaatteita enkä vauvan. Äitiyspakkauksen vaatteet pesin, kun joka puolella toitotettiin että ne pitää pestä, mutta sen jälkeen en ole kyllä pessyt mitään. Suoraan vaan käyttöön, aivan kuten omatkin vaatteet.

Niin, enkä lakanoitakaan ole ikinä pessyt.

Ymmärrän toki vaatteiden ja lakanoiden pesun ennen käyttöä, jos oikeesti on iho-ongelmia tai allergiaa. Silloin varmasti pesu onkin paikallaan, muutoin ei.

En pese, en ole vähääkään bakteeri- tai kemikaalikammoinen :whistle: Kun lapset laittaa jonkun vaatteen päälle, se ei todennäköisesti ole päällä kuin muutaman tunnin korkeintaan, jonka jälkeen se pestään. Ikinä en ole mitään reaktioita huomannut eikä kenelläkään ole iho-allergioita.

Uusimmat

Yhteistyössä