pesetkö hampaat ennen vai jälkeen aamupalan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "cia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oonko ainut joka pesee ennen JA jälkeen aamupalan? Haluun pestä hampaat heti herättyäni,tai suu tuntuu suoraan sanoen paskaselta ja sitte on vaan jääny tavaksi että pesen myös aamupalan jälkeen. Varsinki kahvista jää sellanen maku suuhun että pakko pestä. (Varmaan suussa vikaa joo...!) Ja siis en oo mikää mätähammas jos niin joku luulee, legot on kunnossa!

Kyllä mullekin on pienestä pitäen iskostettu, että jälkeen pestään ja nyt sit lapsien myötä selviskin, että jaaha sitäkin on vaihdettu! Eihän sitä tiiä mikä on suositus taas 20v päästä ;) Minä pesen välillä ennen, välillä jälkeen, kuhan pesen :D

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26931730:
Ja tätä ei voi tehdä aamupalalla koska..? Tämä on minua ihmetyttänyt ennemminkin, miksi aamupalasta ohjeistetaan näin, mutta iltapalasta ei kukaan sano mitään.

No itsellä ainakin henk. kohta etenkin arkiaamut tahtoo olla sen verran kiireisiä ettei jouda aamupalan jälkeen jäädä odottelemaan että vois pestä hampaat. Joskus olen lukenut et puolisen tuntia pitäis syönnin jälkeen odotella ennen hampaiden pesua.

Eli meillä pestään aamulla ennen aamupalaa ja illalla iltapalan jälkeen -kuten hammaslääkärit ohjeistaa :)

[QUOTE="joku";26932586]En juo tuoremehua tai muutakaan hapanta aamulla joten pesen hampaat aamupalan jälkeen. En ihan heti tosin.[/QUOTE]
Happohyökkäys ehtii silloin liuottamaan kiillettä ja sitä enemmän happoa muodostuu, mitä enemmän bakteeripeitettä hampaiden pinnoilla on.

[QUOTE="vieras";26931607]Nolo. En usein kumpakaan. Syönnin jälkeen pureskelen purkkaa työmatkalla.[/QUOTE]

Hyi s..tana, miten aikuinen ihminen voi olla noin sika ettei pese edes hampaita ennen töitä?

Ennen aamupalaa. Mulle sanoi joskus hammaslääkäri että on hyvä että se fluorisuoja on hampaissa jo ennen kuin syö mitään. Ja tosiaan kiille kärsii jos liian pian syömisen jälkeen pesee.

Harvoin pesen aamulla hampaat. Illalla ainoastaan, ennen nukkumaanmenoa. Aamiaisen jälkeen nakkaan purkan suuhun. Ei puhettakaan että ennen aamukahvia pesisin hampaat :)

jälkeen.
Ihan sama jos kiusaa muuten hampaitaan kuten minä, hirveesti kahvia, punkkua ja tupakkaa, sitten valkaisu kotikonstein, niin voin luvata että siinä ei paljon vaikutusta huomaa onko ennen vai jälkeen.

Yhteistyössä