Peseekö miehenne pyykkiä?

  • Viestiketjun aloittaja Vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Kyllä tuo oma mies on omat vaatteensa ennen saanu pestyä. Pesis varmaan edelleen (kyselee kyllä oonko mitä koneellista kenties täyttämäs et saako heittää suoraan pesukoneeseen vaatteet) mut pelkää tuhoavansa mun vaatteet :D

Ja kyllä mäkin saan sen tiskikoneen täytettyä, ihotautilääkäri vaan on kieltäny multa noiden käsintiskauksen vaativien juttujen pesun, joten mies vastaa meillä tiskeistä, vaikkei ehkä asiasta niin ole ilahtunut ;)
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";24170504]Siinä tapauksessa kummallinen asenne, sukupuoli on kiinni siitä pyykkääkö vai ei. Muuttaako mies näissä tapauksissa suoraan mamman soppapadan ääreltä vaimon luo vai kulkeeko ne miehet välissä olevat poikamiesvuodet samoissa paskaisissa vaatteissa?


Googlen käyttö sallittu. Eikä hoksaaminen ilmankaan vaadi edes kummoista mielikuvitusta, jos toinen on bottom, niin...[/QUOTE]

Täytyy muuten sanoa, että olet aika erikoinen tapaus. Sinun kirjoituksistasi ei oikein ota selkoa.
 
yhteispeliäkö?
Harvemmin pesee, mutta joskus peruspyykkiä ja omia vaatteita. Ripustelee kyllä kuivumaan silloin tällöin.
Välillä "riitatilanteet" on kärjistyneet siihen, että "minen pese sun pyykkejäs enkä tee sulle ruokaa - saat hoitaa itte omat asiasi". Sitte on mieski pessy ite omia vaatteita vähän aikaa...
Mitähän hyötyä siinä tilanteessa on enää yhteistaloudesta, kun ei auteta toista vaan tehdään samat asiat jokainen yksikseen?
-Epätietoinen
 
Pesee, jopa enemmän kuin minä, taitaa myös olla jonkinlainen siivousaddikti ku samalla sekunnilla kun tiskari tai pesukone sammuu on hän sitä tyhjentämässä, lasten lelut kerää monta kertaa päivässä yms. Mä saatan kerätä lelut kerran päivässä ja välil en edes silloinkaa :D

Tuosta vetoketjun kiinnilaittamisesta ollaan montaa eri mieltä, meillä sanottii koulussa aikoinaan ettei saa laittaa vetoketjuja, eikä nappeja kiinni ku ne venyy, mut tie sitte, ei meillä kyl vetskarei laitetakaa kiinni..
 
Pesisi mutta muutaman kerran kun huomautin että kone on liian täysi eikä kaikkia vaatteita ole tarkoitus laittaa kerralla koneeseen pyykkihuolto siirtyi mun vastuulle. Miten niin nipotan pyykin pesusta.

ai, niin saattaa omat työvaatteet laittaa koneeseen.
 
"Gina"
Meillä pyykinpesu on lähinnä mun vastuulla. Ukko kyllä tyhjentää koneen ja laittaa kuivimaan, mutta kuivat vaatteet laitan mä paikoilleen. Ukon vaatteet heitän kasaan ja hän hoitaa ne. Ukko kyllä osaa jotenkuten käyttää tota konetta, mutta näin se on meillä mennyt. Meillä mies hoitaa tiskaamisen (nykyään tosin tiskikoneen) ja pääosin myös kämpän viikkosiivoukset. Isommat tehdään yhdessä, niissäkin mä teen "vaativammat" osat ja ukko sen minkä hallitsee... "Miesten hommat" tekee mies. Joten eipä mulla valittamista.

Vaikka täällä aina valitetaan, että ukko "ei tee mitään" ja että ollaan niin perkeleen tasa-arvoisia ja nainenkin osaa "perinteisiä" miesten hommia, niin on se silti harvinaista, että:

-Nainen vaihtaa auton renkaat
- Nainen laittaa netin toimimaan
- Nainen virittää tv-kanavat
- Nainen kiinnittää hyllyn seinään
- Nainen asentaa suihkusydeemin

Laitoin noi jutut tohon kun tuli vaan mieleen jotain mitä mieheni on tehnyt viime aikoina (ok renkaiden vaihdosta on vähän pidempään). Sanoisin että meillä menee OIKEESTI 50-50, mutta semmosta pikkujuttua "koko ajan" mä teen enemmän.
 
"Anne"
Harvoin mutta kyllä. Osaa lukea koneen päällä pesuainekorissa olevaa käyttöohje/ohjelmakirjaa. Jos ei ole varma, niin on hyvä päättelemään. Pesuainemäärätkin on pullon kyljessä, ei liene vaikeaa heittää joku keskiarvomäärä.
Ripustaa kuivumaan ja viikkaa kaappiin yhtä usein kuin minäkin.
 
"vieras"
Oikeasti? Näistä kysymyksistä huomaa kuinka peräkammarin poikia vieläkin on olemassa. Aikuinen ihminen eikä pese pyykkiä, outoa.

Tottakai pesee pyykin ja tekee aivan kaikki muutkin kotityöt samalla tavalla kuin mäkin. Olemme molemmat töissä, eihän mulla edes olisi niin paljon aikaa, että ehtisin tehdä kaiken yksin.
 
"hmmmmm"
Te, joilla mies pesee vain omat vaatteensa, onko teillä erilliset pyykkikorit vai mitä ihmettä? Asia, joka menee minun logiikan ulkopuolelle :D

Meillä minulla on enemmän aikaa, joten hoidan pyykkihuollon. Sitä paitsi mies inhoaa pyykin ripustamista ja minusta se on ihan kiva kotityö. Silloin pesee, jos haluaa jotkut tietyt vaatteet puhtaaksi tai muuten on yhteinen siivouspäivä ym. Tekee kotitöitä muuten sillon kun ehtii, tiskaa, laittaa ruokaa ym.
 
paatipaati
Osaisi kyllä pestä, mutta hoidan itse pyykit mieluummin. Ja minulta löytyy siihen enemmän aikaakin. Kyllä se omia työvaatteitaan yleensä itse pesee, kun minä en tiedä milloin se tarvitsee niitä ja milloin ei.
 

Yhteistyössä