Peruna-sipuli sekoitus!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avuton apina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avuton apina

Vieras
Tulisiko hyvää jos tekisin peruna-sipuli sekoituksesta kiusauksen ilman mitään kinkkuja tai muita vastaavia?? Eli ihan pelkästään peruna-sipulit vuokaan ja kermat päälle... Millä maustaisin ja mitä muuta vuokaan laitetaan kuin kermaa? Mä oon niin surkia kokki tai enemminkin arka kokki, kun en uskalla ihan tosta noin vaan kokeilla uutta reseptiä mikä mieleen pilkahtaa... Että jos viittisitte helppiä että mun perhe sais tänään ruokaa :D

Perusohje on että puoli teelusikkaa suolaa ja ripaus mustapippuria per 500 grammaa perunasipulisekoitusta. Siihen päälle n. 2 dl kermaa. Uunissa 200 astetta n. 45min.-1 tunti!

Sekaan voi sitten laittaa melkein mitä mieleen juolahtaa tai laittaa ihan noin. Jos sekaan laittaa runsaasti muita aineita, niin kannattaa lisätä kerman määrää;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mitä sä aattelit proteiiniksi sen perunalaatikon lisäksi? Ihan hyvin voit noin tehdä kun sanoit.

Siis kyllä mulla muutakin ruokaa tarjolla on, en ihan pelkkää perunaa meinannu tarjota :D Jauhelihapihvejä ( itse tehtyjä ) ja kastiketta :p

Tuosta tulee ihania juustoperunoitakin, kun laittaa sekaan juustoraastetta, tai Aura-juustoperunoita, kun laittaa Aura-juustoa muruina sinne perunoiden sekaan. Jos laittaa Auraa, niin suolan saa jättää pois, kun juusto on niin suolaista;) Valkosipulia lisäämällä saa valkosipuliperunoita jne.

Yhteistyössä