Persukannattajat ovat nousseet puoluettaan ja hallitusta vastaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jussi Halla-aho: "Vasemman laidan ihmisille on selkeästi hyvin tuskallista hyväksyä se tosiasia, että he eivät ole enää vallassa. Se aiheuttaa erilaista kouristelua ja lieveilmiöitä."

Näin jokseenkin hyvätuloisena sanoisin, että en periaatteessa vastusta noita leikkauksia. Silti siellä mielestäni on painotuksia, jotka kohdistuvat väärillä tavoilla. Näitä pitäisi vielä harkita. Mutta kuitenkin olen samaa mieltä, että pikkuhiljaa jotain on tehtävä paisuville tulonsiirroille.

Mutta sitä minäkään en ymmärrä, että just tässä tilanteessa suurituloiset saavat PROSENTUAALISESTI suurempia kevennyksiä verotukseen. Juu kyllä mä tiedän, että minä ja mua parempituloiset olemme maksaneet vuosikausia hirveesti veroja, mutta silti. Maksimissaan prosentuaalinen kevennys olisi pitänyt olla kaikilla tuloryhmillä samaa luokkaa.

Itse olisin hiukkasen enemmän valmis maksamaan. Varmaan tähän nyt sitten joku sanoo, että "maksa sitten". Ei se niinkään voi mennä, tärkeää on myös oikeudenmukaisuus omassa tuloryhmässä.

Kokoomuksen kannatuksen selkäranka ei ole yli 10 000 €/kuukaudessa tienaavat. Vaan se on sellaiset ylemmässä keskiluokassa olevat (tai osa yrittäjistä pienemmilläkin tuloilla). Perheet jotka tienaa 100 000 €/vuodessa ja vähän enempi. Tuolla porukalla veronkevennyt on jotain 0,5-0,7% luokkaa. Se on ok. Mutta miksi hitossa pitää sitten ylemmissä luokissa olla yli prosentin?

Sinällään kokonaisuutena en hallituksen toimintaa tuomitse. Vaikeat on ajat ja kovenemaan päin. Selvää on, että paljon tulee päätöksiä, joilla ei suosio kasva. Epäilen, että nimenomaan persut maksavat tästä todella kovan hinnan suosion laskun merkeissä. Näin se yleensä populisteille käy kun hallitukseen pääsevät. Nostan silti hattua, jos eivät ala talouskurin vääränlaisella höllentämisellä suosiota takaisin kerjäämään.

Toivotan silti hallitukselle onnea Suomi-purren ohjailuun kovassa merenkäynnissä. Suomen pärjääminen on tärkeämpää kuin vaalimenestys. Toivon myös että persujen suosio saa vihdoinkin muitakin puolueita tarkistamaan maahanmuuttoon liittyviä näkemyksiä. Työperäistä tullaan tarvitsemaan, leväperäistä ei.

T. Vähän vastentahtoinen Kokoomuslainen

Mutta sitä minäkään en ymmärrä, että just tässä tilanteessa suurituloiset saavat PROSENTUAALISESTI suurempia kevennyksiä verotukseen. Juu kyllä mä tiedän, että minä ja mua parempituloiset olemme maksaneet vuosikausia hirveesti veroja, mutta silti. Maksimissaan prosentuaalinen kevennys olisi pitänyt olla kaikilla tuloryhmillä samaa luokkaa.
Tämä hallitus on tehnyt kaksi päätöstä. Laskenut veroja kautta linjan kaikkein pienituloisimpiin painottuen sekä määrännyt ylimääräisen solidaarisuusveron kaikkein eniten tienaaville. Jälkimmäinen on siis verojen kiristämistä. Vasemmisto on onnistunut loistavasti propagandassaan.

• Tykkää
Reactions: m1es
Tämä hallitus on tehnyt kaksi päätöstä. Laskenut veroja kautta linjan kaikkein pienituloisimpiin painottuen sekä määrännyt ylimääräisen solidaarisuusveron kaikkein eniten tienaaville. Jälkimmäinen on siis verojen kiristämistä. Vasemmisto on onnistunut loistavasti propagandassaan.
Kokoomusta on uusi lumivalkea koksupersutien todellisuudessa. Putlerin ja Hamasin jälkeen pitäisi hoitaa demokratian ja ihmisyyden vastainen koksupersuhallitus.

Monesti mietin ovatko palkattuja aktivisteja vai ihan vaan mielisairaita kun jaksavat syytä tuota samaa tuubaa tunnista toiseen. Luultavasti joku työtön, jolla on mania päällä. Mutta persu hän ei kyllä ole.
Tämä palsta on täynnä heihei-porukkaa.
Pahin meno on jo hieman asettunut vaalien jälkeen. Palstalla on tietty vakiintunut sykli riippuen vuorokauden ajoista ja mikä päivä on menossa.
Omituinen keitos pervoja, humpuukikauppiaita, vasemmiston vihaajia, sekopersuja ja hernerokan sattumana joku fiksukin palstalle eksynyt.

Persukannattajat ovat nousseet puoluettaan ja hallitusta vastaan

Riikan takapuolen alla alkaa tuliset hiilet hehkua mitä pidemmälle hallitustaival etenee.
Mutta jo näin pian sen ei ounasteltu tulevan.
Mutta tuli kuitenkin...
Ja kun hallitus jatkaa ohjelmansa linjalla, Riikka ei pysty kohta tuolillaan enää istumaan.
Vaikka olisi kuinka kova saunoja tahansa, hiilet ovat moninverroin lauteita kuumempia, kyllä siinä hanuri väkisin tulee kärähtämään. Väkinäinen kestoirvistys eduskuntaistunnoissa on jo melkoista.
Great Awakening

Yhteistyössä