Perkuleen anoppi!!

Oltiin tänään anopin luona syömässä ja hän tapansa mukaan tehnyt ruokaa jos jonkinlaista...
No, minä sitä siinä sitten söin OLETTAEN, että anoppi on 6 ja puolessa vuodessa olis oppinut muistamaan mun laktoosi-int. mutta ei...

Tunti ruuan jälkeen alkoi vatsaa kipristellä ja sanoin siitä miehelle. Mies varmisti anopilta, että olihan ruoka hylaa niin tää sanoo, että "herran jumala, mä ihan unohdin...." |O
Ollaan käyty syömässä anopilla sen sata kertaa ja tää oli eka kerta, kun menin luottamaan hänen ruokiinsa. Ja samalla viimeinen.

Oli kiva kotimatka autossa puol tuntia kaksinkerroin ja vieläkin on vatsa niin hemmetin kipee, että itkeä tekis mieli :ashamed: :ashamed: :ashamed: Mun PITI lähteä kavereiden kanssa ulos, mutta enpä nyt sitten lähdekään... Kiito siis anopille.

Tiuku
Otan osaa, mutta pakko kyllä todeta että en minäkään ole viidessä vuodessa oppinut muistamaan että ystäväni ei kestä laktoosia yhtään. Teemme yhdessä ruokaa tai muuten tarjoamme syötävää vähintään kerran kuussa ja jotenkin en vain koskaan muista. Tai muistan sen johonkin pisteeseen asti, mutten kokonaan. Saatan huomata ostaa laktoositonta ruokakermaa, mutten laktoositonta maitoa kahvia varten. Saatan muistaa laktoosittoman kermaviilin dippiä varten, mutta sitten tarjoan hänelle tavallista jäätelöä.

Siis oikeasti ymmärrän että tuo on todella inhottava vaiva ja olen erittäin pahoillani puolestasi, mutta kun itse ei tuota sairasta on välillä todella vaikeaa ottaa huomioon asiaa joka paikassa. Anoppisi tuskin tahallaan sinulle laktoosia syötti.

Voi kurjuus. Tiedän olotilan. Äidilläni on itsellä laktoosivaivaa ja hän ostaa silti vieraita varten tavallisia tuotteita. Joka ruuan kohdalla saa kysyä ja aina ei viitsi, mieluummin jätän syömättä.

Alkuperäinen kirjoittaja MySelene:
noi pillerit mitä saa ostaa apteekista on ihan käteviä. ;) oisko Lactrase tai jotain...

Ei ollut mukana (joo, mä unohdin...) ja eivät kotona otettuina enää auttaneet...
Tää vaiva on ollut mulla kohta 12 vuotta, joten olen oppinut löytämään kaikki mahd. keinot välttää tää vatsakipu... :/

Nyt vaan olin hölmö enkä varmistanut asiaa... :ashamed:

En väittänytkään, että anoppi tätä olis tahallaan tehnyt, mutta mä olen sitä mieltä, että hänen kokkina pitäis muistaa tällaiset asiat. Tyttärensä lapsi on maitoallerginen ja hänelle muistaa kyllä tehdä asianmukaiset ruuat.
Mä luulen, että kyse on enemmin siitä, ettei anoppi täydellisesti ymmärrä miten kivuliasta tää oikeasti voi olla :whistle:

Yhteistyössä