Perjantaihömppää: Jaetaanko meikkivinkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minnee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minnee

Vieras
Pinottaisiinko meikkivinkkejä: mitkä tuotteet on hyviä, mitä trendejä nyt on, mistä löytyy hyviä tuotteita, miten saa meikin kestämään jne. Kerrotaanko myös, mitkä on karseimpia meikkityylejä/-mokia, mitä tulee vastaan ja mitkä on yleisimpiä meikkimokia omasta mielestä. Siis läyryttäiskö meikeistä. :D

Jos vaikka jotkut haluais laittaa kuviaan, jos kaipailee meikkivinkkejä tms.

Jos vaikka aloitan. Paras aine pitkiin aikoihin, jonka olen löytänyt, on Urban Decayn Eye Shadow Primer Potion. Sitä luomille, ja luomiväri ei liiku mihinkään ennen kuin sen haluaa itse poistaa. Sillä saa myös huulipunan kestävämmäksi, jos laittaa ensin sitä huulille, sitten värittää huulet huultenrajauskynällä ja laittaa lopuksi kiiltoa päälle.

Tyypillisin meikkihirvitys suomalaisilla naisilla on liian kylmänsävyiset meikkivoiteet. Jotenkin lähes kaikkien sarjojen meikkivoiteiden vaaleimmat sävyt on liian pinkkejä tyypilliselle suomalaiselle iholle, eikä niitä tarpeeksi lämpimiä mutta vaaleita sävyjä tahdo löytyä. Toinen on liian vaalea meikkipohja akneiholla, sieltä sitten ne näpyt sinertävät läpi.

No meikkivinkkinä voisin vinkata tämän:
COAS_camo_quad_color_corrector.jpg

Mulla on usein tummat silmänaluset ja paljon punoittavia ihoalueita kasvoilla, ja tämä tuote on auttanut niihin (ja auttaa muutamiin muihinkin "iho-ongelmiin") hyvin. Itse tilasin tämän täältä.

No meikkivinkkinä voisin vinkata tämän:
COAS_camo_quad_color_corrector.jpg

Mulla on usein tummat silmänaluset ja paljon punoittavia ihoalueita kasvoilla, ja tämä tuote on auttanut niihin (ja auttaa muutamiin muihinkin "iho-ongelmiin") hyvin. Itse tilasin tämän täältä.

Coastal Scentsin tuotteet on itse asiassa tosi hyviä! Luomivärit ja siveltimet on mun suosikkejani, on mulla peiteväripalettikin, on toiminut ihan mainiosti. Tosin ehkä peiteväreissä ja -voiteissa parhaita on Joe Blascot. Ben Nyet on myös hyviä.

Coastal Scentsin tuotteet on itse asiassa tosi hyviä! Luomivärit ja siveltimet on mun suosikkejani, on mulla peiteväripalettikin, on toiminut ihan mainiosti. Tosin ehkä peiteväreissä ja -voiteissa parhaita on Joe Blascot. Ben Nyet on myös hyviä.

Mä oon aika aloittelija näissä peiteväri-jutuissa, aina oon hyllystä napannut vain sen halvimman vaihtoehdon (joka ei yleensä ole auttanut mun punoittavaan ihoon) :) Kerrotko lisää tuosta sun mainitsemasta Urban Decayn Eye Shadow Primer Potion- tuotteesta? Mistä oot ostanut ja mihin hintaan? Mulla tuppaa luomivärit varisemaan pois aika huolella.

Mä oon aika aloittelija näissä peiteväri-jutuissa, aina oon hyllystä napannut vain sen halvimman vaihtoehdon (joka ei yleensä ole auttanut mun punoittavaan ihoon) :) Kerrotko lisää tuosta sun mainitsemasta Urban Decayn Eye Shadow Primer Potion- tuotteesta? Mistä oot ostanut ja mihin hintaan? Mulla tuppaa luomivärit varisemaan pois aika huolella.

No, osoitteesta Pretty.fi löytyy ammattilaiskokona noin 35€ hintaan:

Urban Decay Eyeshadow Primer Potion Professional Size 25 ml silmämeikin pohjustus

Beautybay.com myy myös vähän pienemmässä koossa noin 20€:n hintaan. Ulkomainen firma on kyseessä, mutta toimittaa ilman postikuluja, joten saattaa tulla edullisemmaksi kuin kotimaisesta firmasta tai UD:n omilta sivuilta.

Se on sellaista voidemaista ainetta, jota sellainen pieni tippa levitetään tasaisesti luomelle ja annetaan asettua. Alle ei kannata laittaa mitään eikä päällekään tarvitse laittaa muuta, kuin luomiväri. Sillä on taipumus vahvistaa luomivärin pigmenttiä, joten väriä kannattaa laittaa varoen ja vähitellen lisäillen. Mutta se väri sitten pysyy tiukassa, ei varise eikä pakkaudu luomivakoon. Vähän tyyristä ainettahan tuo on litrahinnaltaan, mutta sitä tarvitsee niin vähän ja se vaikuttaa meikkituotteiden kestävyyteen sen verran, että kannattaa hankkia.

En tiedä mikä siinä on, mutta ilman meikkiä näytän freshiltä ja ihan nätiltä. Heti kun laitan meikkivoiteen naamalle, ilme muuttuu täysin! naamani muuttuu rumaksi ja tunkkaiseksi vaikken paljoa sitä laita ja miten meikkaisin oikein myöskin huuleni...? tuntuu että kun meikkivoide on laitettu nii huuleni leiskuu oikein punasena sitten ja eikun rumemmalta näyttää... punaset huulet näyttää hyvältä mulla sillon kun ei ole meikkiä, mut heti kun naamaan on laitettu meikkivoiteet ja ripsarit niin aivan hirveeltä !

Miten oppisin meikin kanssa näyttämään myöskin nätiltä?

Neuvokaapa muakin! Nenässä ja nenänpielissä on isoja huokosia. En halua käyttää meikkivoidetta, koska tuntuu, että se vain korostaa noita huokosia. Miten ne saisi piiloon?

[QUOTE="Meri";28096338]En tiedä mikä siinä on, mutta ilman meikkiä näytän freshiltä ja ihan nätiltä. Heti kun laitan meikkivoiteen naamalle, ilme muuttuu täysin! naamani muuttuu rumaksi ja tunkkaiseksi vaikken paljoa sitä laita ja miten meikkaisin oikein myöskin huuleni...? tuntuu että kun meikkivoide on laitettu nii huuleni leiskuu oikein punasena sitten ja eikun rumemmalta näyttää... punaset huulet näyttää hyvältä mulla sillon kun ei ole meikkiä, mut heti kun naamaan on laitettu meikkivoiteet ja ripsarit niin aivan hirveeltä !

Miten oppisin meikin kanssa näyttämään myöskin nätiltä?[/QUOTE]

Jos käytät liian tummaa ja ennen kaikkea liian paksua meikkivoidetta? Jos sulla on kaunis iho jo alunalkaenkin, ei kannata peittää sitä liian paksun meikkikerroksen alle: sävyttävät päivävoiteet on oikein hyvä vaihtoehto ja mineraalimeikit vielä parempi. Eikös se ole (vanha ja rikottavaksi tarkoitettu) nyrkkisääntö, että kannattaa korostaa joko huulia tai silmiä. Ylimääräisen ripsivärin voi pyyhkäistä harjasta paperiin ennen levittämistä ripsiin, tai jos musta on liian kova väri, voi käyttää ruskeaa. Mun mielestäni punaisen huulipunan kanssa tärkeämpää on huolitellut kulmakarvat, kuin silmämeikki. Ja joo, jos meikkipohja tekee liian tasaiseksi ihonvärin, sitä voi lämmittää lisäämällä aurinkopuuteria.

[QUOTE="vieras";28096392]Neuvokaapa muakin! Nenässä ja nenänpielissä on isoja huokosia. En halua käyttää meikkivoidetta, koska tuntuu, että se vain korostaa noita huokosia. Miten ne saisi piiloon?[/QUOTE]

Pohjustusvoide sopii tähänkin, Urban Decaylta löytyy. Liian paksu ja puuterinen meikkivoide voi tehdä sen, että huokoset sen kun korostuvat. Paras tapa pienentää suuria ihohuokosia on totta kai omalle iholle sopivat ihonhoitotuotteet. Mulla muuten auttoi Lushin Full of Grace-seerumi isoihin huokosiin.

Aurinkopuuteria käytetään maltillisesti varjostusten tekoon , sitä EI käytetä rusketuksen korvikkeena. Jos sitä laittaa naaman täyteen niin ilme on vain tunkkainen.

Luonnolliset kulmat saa tehtyä siveltimellä ja omaan hiusväriin sopivalla ruskean luomivärin sävyllä (vaalealle vaaleanruskeaa, tummalle sit tummempaa)

hmm.. valokynällä korostetaan, ei häivytetä :)

[QUOTE="Molleri";28096422]Yks karmeus tulee heti mieleen!

Ne rajat, mitkä jää kaulalle kun meikkivoide levitetään poskeen eikä häivytetä kaulalle![/QUOTE]

Joo, tämä! :O

Ja yksi on aurinkopuuterin käyttö varjostuksiin tai poskipunana. Se on liian oranssia niihin tarkoituksiin, varjostuksiin kannattaa käyttää niihin tarkoitettuja aineita tai esim. paria astetta tummempaa meikkivoidetta tms. Aurinkopuuteria sipaistaan niihin kohtiin kasvoissa, mihin päivetyskin tulee kun oikeasti rusketutaan.

Ja varjostuksista vielä: se on kans kumman näköistä, kun ne poskien varjostukset vedetään melkein nenänpieliin saakka.

Aurinkopuuteria käytetään maltillisesti varjostusten tekoon , sitä EI käytetä rusketuksen korvikkeena. Jos sitä laittaa naaman täyteen niin ilme on vain tunkkainen.

Luonnolliset kulmat saa tehtyä siveltimellä ja omaan hiusväriin sopivalla ruskean luomivärin sävyllä (vaalealle vaaleanruskeaa, tummalle sit tummempaa)

hmm.. valokynällä korostetaan, ei häivytetä :)

Oi ei varjostusten tekoon, eieiei! :D :D :D

Todella tummien hiusten kanssa kulmakarvat saavat olla vaikka pari astetta vaaleammat.

Valokynällä saa häivytettyä silmäpusseja ja ne kuopalla olevat siniset renkaat silmien ympäriltä jos sitä laittaa hienovaraisesti ihan niiden kuoppien pohjalle. Se valo ikäänkuin "nostaa" ne kuopat ja pussien aluset ja luo optisen illuusion siitä, että niitä varjoja ei ole. Toki turvallisempi käytettävä olisi pari astetta vaaleampi peiteaine, joka on matta.

Oi ei varjostusten tekoon, eieiei! :D :D :D

Todella tummien hiusten kanssa kulmakarvat saavat olla vaikka pari astetta vaaleammat.

Valokynällä saa häivytettyä silmäpusseja ja ne kuopalla olevat siniset renkaat silmien ympäriltä jos sitä laittaa hienovaraisesti ihan niiden kuoppien pohjalle. Se valo ikäänkuin "nostaa" ne kuopat ja pussien aluset ja luo optisen illuusion siitä, että niitä varjoja ei ole. Toki turvallisempi käytettävä olisi pari astetta vaaleampi peiteaine, joka on matta.

No jos sä laitat aurinkopuuteria kasvojen korkeimmille kohdille (mitkä luonnollisesti ekana päivettyy), niin se tulee just kuule mm. niihin poskipäihin ja esim. nenänpäähän :D eieiei. Sitä sipaistaan nimenomaan kasvojen reunoille, poskikuoppaan ja sitä voi häivyttää siitä kevyesti nousemaan esim. poskipäitä kohti. Ja aurinkopuuterilla saa luotua aavistuksen kapeamman nenänkin, kun sitä käyttää varjostuksena nenän sivuilla. Tietysti pitää olla oikean sävyinen aurinkopuuteri, liian tummasta tulee heti vain likainen vaikutelma. Vaaleaihoisella se aurinkopuuteri saa olla aikast vaalea.

Nimenomaan, sitä valokynää ei silloin pistetä niihin SILMÄPUSSEIHIN korostamaan niitä pusseja, vaan siihen viereen, jolloin silmäpussit ei näytä niin suurilta. Moni meinaan sipasee valokynää just siihen silmäpussiin...

Jos käytät liian tummaa ja ennen kaikkea liian paksua meikkivoidetta? Jos sulla on kaunis iho jo alunalkaenkin, ei kannata peittää sitä liian paksun meikkikerroksen alle: sävyttävät päivävoiteet on oikein hyvä vaihtoehto ja mineraalimeikit vielä parempi. Eikös se ole (vanha ja rikottavaksi tarkoitettu) nyrkkisääntö, että kannattaa korostaa joko huulia tai silmiä. Ylimääräisen ripsivärin voi pyyhkäistä harjasta paperiin ennen levittämistä ripsiin, tai jos musta on liian kova väri, voi käyttää ruskeaa. Mun mielestäni punaisen huulipunan kanssa tärkeämpää on huolitellut kulmakarvat, kuin silmämeikki. Ja joo, jos meikkipohja tekee liian tasaiseksi ihonvärin, sitä voi lämmittää lisäämällä aurinkopuuteria.

No mulla on käytössä tuollanen dream matte mousseko se on niin purnukka jossa se meikkivoide ja olen aika vaalea ihoinen ja vaalea hiuksinen, mun on hirveen vaikee löytää oikeaa sävyä meikkivoiteissa iholle...

Sitten vielä kun ihoni on sellainen et se punottaa aika paljon ja täynnä sellasia mustia pieniä huokosia :S mitään ihon hoito tuotteita en käytä ja syön miten sattuu (yritän kyllä terveellisesti), enkä nuku ehkä tarpeeksi ja mulla on jo nuorella iällä kauheen mustat silmänaluset ja isot silmäpussit, joita en saa edes meikkivoiteella piiloon!! et ilme on jatkuvasti aika väsyny ja lässähtäny... kulmat kyllä huolittelen ja värjään ja mullon jotenkin kauheen pullukat kasvot vaikken oo lihava

Totta muuten tuo meikkivoiteiden sävyjen puutteellisuus. Jostain syystä ne vaaleimmat sävyt on aina pinkkejä, sellaista vaaleaa mutta enemmänkin kellertävää sävyä on ihan mahdoton löytää.

Olisiko joku törmännyt kuvailemaani sävyyn jossain meikkivoiteessa?

Ehdottomasti paras RIPSIVÄRI on Ricilsin sellainen ohut putkilo. Tekee ripsistä oikeasti todella kauniit; erottelee täydellisesti, ei paakkuja, ei varise. Ollut minun suosikki aina ja nyt en kys.tuotetta ole enää meidän kaupungista loppunut ja pelkäön että kys.tuote lopetettu, tietoa???

Minulla on luonnostaan melko pitkät ja kaarevat ripset. Tuo kys.tuote tekee niistä kuin ripsiväri mainoksien ripset! Harja on ihana eikä väri ole siinä kuin klöntti. Tuota ripsiväriä oli jollain toisellakin palstalla kehuttu, eikä sitä voi kyllin hehkuttaa!

No jos sä laitat aurinkopuuteria kasvojen korkeimmille kohdille (mitkä luonnollisesti ekana päivettyy), niin se tulee just kuule mm. niihin poskipäihin ja esim. nenänpäähän :D eieiei. Sitä sipaistaan nimenomaan kasvojen reunoille, poskikuoppaan ja sitä voi häivyttää siitä kevyesti nousemaan esim. poskipäitä kohti. Ja aurinkopuuterilla saa luotua aavistuksen kapeamman nenänkin, kun sitä käyttää varjostuksena nenän sivuilla. Tietysti pitää olla oikean sävyinen aurinkopuuteri, liian tummasta tulee heti vain likainen vaikutelma. Vaaleaihoisella se aurinkopuuteri saa olla aikast vaalea.

Nimenomaan, sitä valokynää ei silloin pistetä niihin SILMÄPUSSEIHIN korostamaan niitä pusseja, vaan siihen viereen, jolloin silmäpussit ei näytä niin suurilta. Moni meinaan sipasee valokynää just siihen silmäpussiin...

No siis mun pointti on, että niihin varjostuksiin aurinkopuuterit on liian oransseja. Hieman viileämmät ja harmaanrusehtavammat värit jäljittelevät paremmin sellaista varjomaista vaikutelmaa kasvoilla. Toki niitä pitää käyttää todella hienovaraisesti ja häivytellä todella hyvin eikä kattaa koko kasvoja niillä.

Toki tuo aurinkopuuterijuttu on toki makuasia, mutta musta se on omituisen näköinen, kun sitä väriä on niissä paikoissa, mihin se ei istu. Aurinkopuuteri esim. nenänvarressa tai poskipäillä tai ohimoilla voi näyttää ihan miellyttävältä, kun sitä käyttää todella hienovaraisesti, omaan ihonväriin sopivaa ja varsinkin talvella mattaa sävyä.

En meikkaa juuri koskaan. En edes joka viikko mut mun paras löytö on olut bodyshopin mineraalipuuteri. Peittää sopivasti tuntuu iholla kevyeltä näyttää luonnolliselta. Aivan mahtava!

Ja kaMalin moka on tää suomenruottalainen luukki. Blondattu tukka ja aurinkopuuteroitu nasma. Näyttää tunkkaselta ja halvalta ja vanhentaa. Tai ne piirretyt kulmakarvat.

Yhteistyössä