kasvikset turvottaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelen

Vieras
Onkos mahdollista että kasvikset saavat aikaan turvotusta ja jos on niin tietääkö kukaan mitkä kasvikset eniten turvottaa?? Ja voiko turvotukseen vaikuttaa mitenkään esim. pitäiskä syödä hyviä rasvoja enemmän ja näin kasvisten hyödyt olis suuremmat (imeytyis paremmin)? (Hyviä rasvoja syön varmaa liian vähä)

Olen hoikahko ja viimesen kk:n aikana syönyt entistä terveellisemmin ts. pääruoka usein kanaa + 200-300g vihanneksia (usein kukkavihannekset + extramäärä porkkanaa)....maha on tän ajan ollut hieman 'palloinen' (luulin jopa olevani raskaana), normaalisti vatsani on ollut ihan litteä. Nyt taas pari päivää oon syönyt epäterveellisesti (lohkoperunoita, nuudelia, kebablihaa, suklaata, karkkia, kokista tms.) ja turvotus on hävinnyt. Ihmettelen mitä tässä pitäisi tehdä, tykkään syödä terveellisesti mutta pitäiskö jotkut kasvikset jättää pois, vähentää määrää vai mitä?

Vinkkejä???

Minä en voi enää syödä lainkaan kukkakaalta ja se olisi niin hyvää!! Vatsakivut ovat vaan niin pahat, että oli pareen jättää pois.

Kokeile erilaisia salaatteja (jääsalaatti-kurkku-kesäkurpitsa-omena tms) ja vähennä hieman kasvitsen määrää. Jospa auttaisi?

Kasvikset tai oikeammin vihannekset on kuitupitoista ruokaa. Ja vatsan pitää saada tottua kuituun. Itsellä sama ongelma kuin ap:lla. Välillä masu kuin olisi raskaana. Itse huomannut sen aina kun muutama päivä jäänyt vihannesten syönnissä väliin ja kun taas syö niitä niin masu turpoaa. Eli pitäisi asteittain nostaa vihannesten syöntiä ja sitten pitää yllä sitä joka päivä. Mulla turvottaa vihannesten lisäksi kofeiini ja maitotuotteet. Viime aikoina huomannut että myös appelsiini- ja ananastäysmehu.

Juotko vettä tarpeeksi? niin hassulta kun se kuullostaa niin liian vähäinen vedenjuonti turvottaa.Keho varastoi nestettä kudoksiin,hassua mutta totta.Ittelläni oli sama juttu joskus aikoinaan..

Yhteistyössä