Perittekö toimituskuluja nettikirppiksellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kun lähetätte nettikirppiksillä (huutis, tori, fb) ostajalle tuotteita niin perittekö jotain ylimääräistä postikulujen lisäksi?
Siis tarkoitan, että postikulut ovat esim 5,90 euroa niin pyydättekö myynti-ilmoituksessa ostajalta 5,90+jotain lisää? Kuinka paljon lisää?

Tämä on nyt viime aikoina tullut mieleeni kun ostajat tuntuvat käyttävän hyväkseen "vain postikulut" laskutustani. Jotenkin ärsyttää pakata lasitavaroita tai muuta särkyvää (etsin tukevan laatikon, ostan teippiä, pehmusteita, vahdin maksusuoritusta, vien paketin postiin jne) kun ostaja asuu ihan kivenheiton päässä. Vai pitäisikö lisätä ilmoitukseen: "en postita jos asut alle viiden kilometrin päässä" tai "en postita jos käytät samaa lähipostia kuin minä."

Miten toimitte?

Vain todelliset postikulut. Jos myisin jotain lasitavaraa tms. joka vaatii erityisiä paketointijärjestelyjä, sisällyttäisin sen kulut (2-5€) kohteen hintaa valmiiksi. En yleensä suosi nouda tai vie toimitusta, koska se sitoo vielä enemmän aikaani.

En laskuta mitään ylimääräistä. Tosin lasitavaroita myydessä voisin vaatia maksun postin lisämaksun särkyvästä tuotteesta.

Tosin minä varmaan tuplapakkaisin (ja vastaanottaja joutuisi maksamaan isomman summan postikuluja) eli ensin yhteen laatikkoon pehmusteiden kera ja se vielä toiseen laatikkoon uusien pehmusteiden kera :D Minä en kyllä ostele muuta kuin pakkausteippiä. Laatikot, pehmusteet yms ovat kierrätettyä, otan talteen aina kun niitä jossain on mukana.

Vaikeasti postitettavia en myisi kuin noudolla.

Tinkaajilta perin persaukisveron ja jänkkäämislisän. Jos jumalauta jostain kympin kiposta yrität tinkiä jotain perkeleen muutamaa euroa pois niin sinulle hinta on sen jälkeen 15€, ota tai jätä. Sama koskee tyhmien kysymysten kyselijöitä, hinta nousee tai tavara poistuu sinun osaltasi myynnistä jos et osaa lukea ilmoitusta ja/tai käyttää googlea.

Tinkaajilta perin persaukisveron ja jänkkäämislisän. Jos jumalauta jostain kympin kiposta yrität tinkiä jotain perkeleen muutamaa euroa pois niin sinulle hinta on sen jälkeen 15€, ota tai jätä. Sama koskee tyhmien kysymysten kyselijöitä, hinta nousee tai tavara poistuu sinun osaltasi myynnistä jos et osaa lukea ilmoitusta ja/tai käyttää googlea.
Heh, ihan kuin minun kirjoittamani. Pidän perusperiaatteena, että postituksen haluajat eivät tinkaa. Sen takia aina kun tulee joku "Mä tarjoon tästä x euroa"-viesti niin laitan siihen, että sopii, mikäli haet tuotteen. Jos haluat postituksen, ei hinnanalennusta (ja toki perin postikulut tuotteen hinnan lisäksi).

Yhteistyössä