peritäänkö asumistuki takaisin

siinä tapauksessa, että tulot ovat nousseet, mutta eivät niin paljon että ilmoitusvelvollisuus olisi?
perivätkö seuraavassa vuositarkistuksessa ylimääräisen takaisin?

missä tilanteissa olette joutuneet takaisin maksamaan?

joo,kela se on jännä laitos..aikanaan,kun olin aloittamassa töitä,toimitin kelalle 2 kk:ta aiemmin työsopimuksen,jossa oli myös merkattu kk-palkka.Kävipä niin,että he maksoivat siitäkin huolimatta asumistukea vielä parilta kk:lta ja sitten perivät takaisin.Tein valituksen,mutta senpä käsitteli sama hlö,joka teki perimispäätöksen.. :kieh: ei kuulemma riittänyt se työsopimuksessa oleva palkka vaan heidän piti odottaa oikeaa palkkakuittia.. :eek: Olisivat katkaisseet edes maksamisen siksi aikaa..

meillä kela peri takaisin asumistukea 2kk vaikka siis olimme ilmoittaneet muuttuneet tulot, mutta heidän mielestään emme tarpeeksi ajoissa, ja näin ollen johtaneet heitä harhaan :eek: ja olivat laskeneet siis oikeisiin tuloihin lisäksi vielä jonkin summan joka siis ei oikeasti meille tule... mutta siis, kela perii kyllä kaikki vähäisetkin aina takasin vaikka olis niiden moka se että liikaa/liian kauan ovat maksaneet :kieh:

Mä jouduin maksamaan takaisin kun päätöksen saamisessa meni melkein 3kk..
sit sieltä tuli päätös jossa luki että x summa peritään takaisin koska on maksettu liikaa koska ETTE OLE AJOISSA ILMOITTANEET TULOJEN MUUTOSTA..mä soitin pikkasen kiukkusen puhelun sinne, ja ne käski tekemään valituksen..ni, kirjoitin siihen lappuun mikä päätöksen mukana tuli (se valituslappu) ja odottelin siitä sit tietoa..meni 2kk niin soitin taas, niin täti sanoi et ei sitä ole käsitelty, koska se ei ole virallinen valitus kun oli kirjoitettu siihen valituslappuun \|O mut e ikoskaan kertonut miten se olisi pitänyt tehdä.

No, en jaksanu tapella ku summa oli kuitenkin aika pieni..

Yhteistyössä