Perintöastiasto sivu suun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen viime vuodet autellut isovanhempiani kovasti, ja mummi jo lupasi minulle perinnöksi himoitsemani Arabian lähes täydellisen astiaston, joka on jo lopetettu. Äitini oli nyt ostanut saman astiaston osan itselleen huutokaupalta ja sanoi, että kun hän saa mummilta pian lisää sitä samaa sarjaa! Ja kukaan muu paitsi minä ei mummoa auttele tai käy katsomassa.

Eikös heitä autella pyyteettömästi rakkaudesta?

Tietty kurjaa jos on luvattu etkä saa, mutta sää et ole suora perinnönsaaja, ja voinet kertoa äidillesi että astiasto on sinulle luvattu sitten hänen jälkeensä. Tai pyydä mummolta mustaa valkoisella.

Kamalia nuo perintöriidat, kun tavara tulee henkilöitä tärkeämmäksi!

Olen viime vuodet autellut isovanhempiani kovasti, ja mummi jo lupasi minulle perinnöksi himoitsemani Arabian lähes täydellisen astiaston, joka on jo lopetettu. Äitini oli nyt ostanut saman astiaston osan itselleen huutokaupalta ja sanoi, että kun hän saa mummilta pian lisää sitä samaa sarjaa! Ja kukaan muu paitsi minä ei mummoa auttele tai käy katsomassa.
Miten vaikeaa on niin kuin avata suu, ja sanoa, että et sä sitä saa ottaa mummo on luvannut sen jo mulle?

Ap:n mummi ei ole vielä edes kuollutkan niin jo hänen lähiomaiset kärkkyvät ja juonivat perinnön ja jonkun kuppiparin perään??!!
(n)

En ymmärrä, en hyvällä tahdollakaan.

Onpa hieno erikoinen tuo ulkolainen astiasto, sopisi tuokin hyvin vitriiniin. Älä vaan särje! Kyllä minä mummia aina oon autellut ihan muutenkin, pienestä saakka ollut mummin tyttö ja siitä saanut kotona maksaa :) Tuntuu vaan, että kiusallaan äiti vie astiat tai järjestää ne siskolle.

Pyydä isovanhempia tekemään testamentti, missä sinulle annetaan tuo astiasto, niin äitisi ei voi sitä viedä. Se on kyllä minun mielestäni yksi rumimmista astiaistoista, mitä on ja meillä on se lahjaksi saatuna 80-luvulla. Meidän murkut kiistelee jo nyt, kumpi heistä saa sen :ROFLMAO:, kun heistä se on hieno :confused: Kestävä se on, eivät ole onnistuneet hajottamaan vielä yhtään, vaikka ihan pienestä ovat saaneet sitä käyttää. Toisesta Arabian astiastosta ovat kyllä onnistuneet kaikenlaista hajottamaan :( ja niitä on huonommin myytävänäkin kuin tuota Pirttiä.

http://www.laatutavara.com/images/22541m.jpg Tuo sarja kyseessä, antiikkinen eikä varmasti saa enää mistään helpolla. Nyt harmittaa kun en tiedä saanko sen vai en ja kun en viitsi haaskata mihinkään toiseen astiastoonkaan. :(
Arabian Pirtti-kalustoa myytiin joskus 1980-1990- luvuilla tarjouksena jättimäisiä määriä. Luulisi löytyvän kirppareilta ihan sopuhintaan. Tämän takia ei kannata katkaista välejä keneenkään.

Mummo tehköön testamentin niin ei tarvitse miettiä joka kippoa ja kappoa.

Jos kerran olet hyvissä väleissä mummon kanssa, niin pyydä häntä antamaan astiasto sinulle jo nyt. Jos hänelle ei ole muita asitoita, niin osta joku tusinakuppisarja hänelle tilalle. Hän varmasti ymmärtää, jos kerrot tilanteen.

Itse en kyllä lähtisi minkään maallisen omaisuuden takia riitelemään perinnönjaossa.

Kuulostaa enemmänkin että ap on käynyt auttelemassa isovanhempiaan tuon astiaston takia. Ja rumahan se on eikä mitään antiikkia.
No kyllä ihan vastikkeetta olen vuosia kyydinnyt kauppaan viikottain ja tehnyt lumitöitä, pilkkonut saunapuita ja ottanut meille joulun viettoon. Eipä ole muita näkynyt auttelemassa. Muistan kun äitikin naureskeli noille astioille että on niin perhanan rumat ja pienet ku sormustimet ne kupitkin. Minulle niistä tulee lapsuus mieleen. Niin on se kumma kun nyt ne äitiä kiinnostaakin. Mummi on muuttamassa kirkonkylään palvelutaloon ja vähän lupaili ne astiat meidän kotiin eikä ota niitä mukaan. Ihan hölmöä jos äiti ne nyt vie ja jemmaa kaappiinsa pölyä keräämään.

Uusimmat

Yhteistyössä