Perhetyöntekijä tulee meille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avuntarpeessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avuntarpeessa

Vieras
Minua jotenkin pelottaa... Meille tulee perhetyöntekijä käymään yhdessä terv. hoitajan ja psyk hoitajan kanssa. Itsellä ollu ja on masennusta, siinä kai syy. Mies kuitenkin syyttää minua tästä ja sanoo, että ottavat lapsemme huostaan ja se on minun syy ja hän ei aijo olla mukana palaverissa. Olen itkenyt joka päivä tämän takia. Minuakin pelottaa että menetän lapseni :( Ovat sieltä kuitenkin sanoneet että tukevat ja auttavat meitä, eikä ole kyse huostaanotosta tms. Minua kuitenkin pelottaa ja ahdistaa tämä. Pelottaa jos teen jonkun virheen kun he tarkkailevat minua... Onko muita saman kokeneita?

Voi sinua *hali*

Kyllä ne ensisijaisesti haluavat auttaa teidän perhettä, siis koko perhettä, jotta kaikille saataisiin hyvä olo. Kerrot vaan rehellisesti tunteistasi ja näistä peloistasikin myös. Ei ne ensimmäiseksi lapsia pois ota! Hyvin se menee!

Harmi, ettei miehesi osaa asennoitua oikein. Mutta yleensä masennusta ei oikein puolisotkaan osaa ymmärtää. Toisaalta olisi ehkä hyvä jos myös miehesi osallistuisi, mutta toisaalta ehkä uskallat paremmin puhua yksin.

Itsellä ei ole kokemusta kyseisestä asiasta mutta eihän ne lapsia teiltä pois ota jos teillä on tahota ja kykenette kasvattamaan lapsianne, tukea antavat.

:hug: Älä ole huolissasi, huostaanotto on ihan viimeinen keino. Tässä maassa ei kovin helposti viedä lapsia pois biologisilta vanhemmiltaan, ei aina silloinkaan kun siihen olisi aihetta. Hienoa, että saat apua ja tukea! :) :hug:

no sinulla on asiat hyvin, jos saat apua! Ei ole sun mies ainakaan tueksi. Kyllä nemenomaan niissä palavereissa kuuluu olla myös puoliso. Ja sori, ei ole kokemusta asiakkaana olemisessa. Mutta opiskelijana olen saanut olla kukana samanlaisessa perhepalaverissa perhetyöntekijän ja kodinhoitajan kanssa. Terveydenhoitajaa ei ollut siinä. Tilanne oli hieman toinen, kun oli jo pitkäaikainen asiakas suhde. Mutta tsemppiä sulle!! Et tee virhettä, kun olet se mikä olet. Jos jotain siinä menee pieleen, saat siihen apua!

Alkuperäinen kirjoittaja avuntarpeessa:
Minua jotenkin pelottaa... Meille tulee perhetyöntekijä käymään yhdessä terv. hoitajan ja psyk hoitajan kanssa. Itsellä ollu ja on masennusta, siinä kai syy. Mies kuitenkin syyttää minua tästä ja sanoo, että ottavat lapsemme huostaan ja se on minun syy ja hän ei aijo olla mukana palaverissa. Olen itkenyt joka päivä tämän takia. Minuakin pelottaa että menetän lapseni :( Ovat sieltä kuitenkin sanoneet että tukevat ja auttavat meitä, eikä ole kyse huostaanotosta tms. Minua kuitenkin pelottaa ja ahdistaa tämä. Pelottaa jos teen jonkun virheen kun he tarkkailevat minua... Onko muita saman kokeneita?

Kyl se sitä meinaa että auttavat jotta saatte olla yhdessä. Ei sossun tavote ole ensisijaisesti viedä lapsia. Olet rehellisesti oma ittes ja katsotte miten teitä voidaan auttaa.

Samaa mieltä millin kanssa. Tarjoavat apua arkeen. Todennäköisesti perhetyöntekijä tulee auttamaan sinua kotiin pari kertaa viikossa. Hoitaa lasta ja laittaa ruokaa. Sinä puolestaan saat sillä välin eheytyä. Nukkua, käydä lenkillä, kaupungilla, uimassa tai mitä tahansa. Eli saat omaa aikaa. Voit luottaa että saat hyvää apua arkeen

:hug:
Kyllä ne ihan oikeasti vaan haluaa teidän perheen parasta. Itsellä kokemusta perhetyöntekijästä, joka kävi meillä hoitamassa tyttöä n. puolen vuoden ajan kerran viikossa tunnin tai kaksi...riippui miten sovittiin, olin todella masentunut ja väsynyt. Kävin tunnin aikana omilla asioilla tai vaan kävelyllä...YKSIN!!! Aloite tuli neuvolasta ja otin sen hieman epäröiden vastaan mutta kyllä kannatti. Tsemppiä arkeen!!

Yhteistyössä