Mites se on mahdollista?Perhetyöhän on lastensuojelun tukitoimi, ei siitä pitäisi joutua maksamaan.Olen kyllä aivan ymmälläni enkä ole moista aikaisemmin kuullutkaan..Oletko puhunut asiasta sosiaalityöntekijän kanssa?Ethän nyt ole vaan sotkenut kotipalvelua ja perhetyöntekijää keskenään?Kotipalvelusta tuo 10? onkin ihan passeli hinta.Lisään vielä, että tilapäinen perheapu rinnastetaan kotipalveluun jonka vuoksi siitä peritään joku maksu, mutta esim. mulla oli kyse tuetusta perhepalvelusta jossa tehtiin hoito- ja palvelusuunnitelmat jne.jne ja se oli jatkuvaa, kesti vuoden verran. Näin ollen minulta ei peritty maksua.Alkuperäinen kirjoittaja betty c:meidän kaupungissa on kriteerit niin tiukentunu että yksinhuoltajana ja kodinhoidontuellakin olen, ja silti joudun perhetyöstä maksamaan 10e/h , joten se siitä ilosta, toisin oli viellä keväällä... ei reilua... mulla ei edes tukiverkkoa.
Nykyisin ei ole olemassakaan kodinhoitajaa lapsiperheeseen, vaan kaikki kulkee tämän perhetyöntekijän nimellä, ja kyllä siitä joutuu maksamaan, itse jouduin työttömänä maksamaan 20? päivästä. Sanomattakin selvää etten enää sen koommin tilannut.Alkuperäinen kirjoittaja piuku:Mites se on mahdollista?Perhetyöhän on lastensuojelun tukitoimi, ei siitä pitäisi joutua maksamaan.Olen kyllä aivan ymmälläni enkä ole moista aikaisemmin kuullutkaan..Oletko puhunut asiasta sosiaalityöntekijän kanssa?Ethän nyt ole vaan sotkenut kotipalvelua ja perhetyöntekijää keskenään?Kotipalvelusta tuo 10? onkin ihan passeli hinta.Lisään vielä, että tilapäinen perheapu rinnastetaan kotipalveluun jonka vuoksi siitä peritään joku maksu, mutta esim. mulla oli kyse tuetusta perhepalvelusta jossa tehtiin hoito- ja palvelusuunnitelmat jne.jne ja se oli jatkuvaa, kesti vuoden verran. Näin ollen minulta ei peritty maksua.Alkuperäinen kirjoittaja betty c:meidän kaupungissa on kriteerit niin tiukentunu että yksinhuoltajana ja kodinhoidontuellakin olen, ja silti joudun perhetyöstä maksamaan 10e/h , joten se siitä ilosta, toisin oli viellä keväällä... ei reilua... mulla ei edes tukiverkkoa.
Lisään vielä, että luin tuolta netistä, että mikäli maksua peritään palvelusta niin siihen voi hakea alennusta tai maksun poistoa mikäli se uhkaa toimeentuloa ja sanoisin, että sinulla on kyllä perusteet jopa maksun kokonaan poistamiseen.