Mun täytyy sanoa etten tiedä tästä perhepetisysteemistä mitään, mutta jos se tarkoittaa yhteistä petiä koko perheelle, niin sellasta meillä ei ole ollut. Mutta ollaan sitten varmaan puoliperhepetiläisiä

Mulle oli itsestäänselvää että vauvan pinnasänky tuli ihan lähelle omaa petiä. Samassa vuoteessa vauvan kanssa nukkuminen ei olis tullut kysymykseen koska olen niin herkkäuninen. Mutta mahdollisimman lähellä lapset, pitkäänkin... semmoinen sopi meille. Vasta nyt opetetaan 3- ja 5-vuotiaat nukkumaan yksin omassa huoneessaan.
Mutta ymmärrän perhepetiläisiä sillä tavoin, että kun muuttoa tuossa teimme, nukuimme koko perhe jonkin aikaa entisen kämpän olohuoneen lattialla patjoilla. Ja se oli tosi ihanaa! Tulee sellainen ihana yhteenkuuluvuuden tunne, jota varsinkin meidän suorituskeskeisessä yhteiskunnassa pitäisi olla enemmän!
Jos mun pitäisi valita kahdesta vaihoehdosta, joko tuollainen perhepeti lattialla tai sitten että vauva alusta alkaen eri huoneeseen, niin kyllä mä perhepedin valitsisin! Paljon inhimillisempi vaihtoehto se on =)