Perhepeti ja parisuhde

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "utelias"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"utelias"

Vieras
Kuinka monen mielestä on mahdoton ajatus, että äiti ja lapsi/lapset nukkuvat parisängyssä ja isä vierashuoneessa? Monelle tuntuu olevan, vaikka tämä toimii meillä ihan hyvin. Mikä siinä epäilyttää :)

Utelias

Heh, meillä meni kuta kuinkin noin kaksi vuotta. Siis kuopuksen syntymästä lähtien. Hänen koliikkinsa ja korvatulehduskierteensä takia niin oli helmpompaa kaikille, koko perhe nukkui ja voi paremmin.
Toki vietimme illat miehen kanssa sohvalla lojuen jne. eli todellakin vain NUKUTTIIN erillään. (ei ollut mitään seksitöntä aikaa)
Nyt kuitenkin kuukausi sitten pidettiin unikoulu. Alkoi nimittäin tuntua että lapset pyörittivät tätä perhettä, emme me. Mulla ei ollu sydäntä siirtää heitä aiemmin omiin sänkyihin (kuopus meni suoraan meidän sänkyyn nukkumaan, esikoinen hiippaili jossain vaiheessa yötä viereen), mutta mies ratkaisi asian ja sanoi että nyt loppui. Ja niin loppui. Aivan ihana oli huomata että parin illan vänkäämisen jälkeen lapset jo nukkuivat levollisesti omissa sängyissään, omissa huoneissaan. Ja miten ihana oli ruveta NUKKUMAAN rakkaan viereen ja katsoa leffaa sängystä. Ja herätä vierekkäin.
Ei tuota ollut tajunnut kuinka paljon sitä toista nukkumaseurana olikaan kaivannut. Siihen vain tottui. Ja tuona aikana kun järjestely oli tuo, meille oli puhtaasti tärkeintä että kaikki nukkuvat.

Eli ymmärrän hyvin jotka nukkuvat eri huoneissa puolisonsa kanssa PIKKULAPSI-aikana, mutta ymmärrän niitäkin joille se ei sovi lainkaan. :)

Se epäilyttää seksin takia.

Meillä oli kyllä 100 neliötä tilaa harrastaa sitä seksiä lähes päivittäin muuallakin kuin siellä sängyssä. Ihme käsitys etteikö sitä voisi rauhassa harrastaa muuallakin. Meillä mies nukkui vierashuoneen levitettävällä sohvalla ja siellä sitä peuhattiin.
Kieltämättä siinä vaiheessa kun rakastelun jälkeen joutui antamaan vain hyvänyön suukon ja painumaan toiseen huoneeseen, se vähän kyllä aina vitutti.
Mutta aika aikaansa kutakin, nyt taas nukutaan ja nussitaan omassa sängyssä ;D

meille kun esikoinen syntyi, mies siirtyi toiseen huoneeseen nukkumaan isyysloman jälkeen. ihan siks, että vauva heräs yöllä tunnin välein, ja miehen oli yöstä riippumatta noustava töihin 7-16. hyvin nukkuva pariskunta jaksaa seksiäkin paremmin... :D

nyt nukutaan kaikki yhdessä. eikä se ole ollut ongelma seksin kannalta. kuopus syntyy kohta, ja on ollut suunnitelmissa että mies muuttaa esikoisen kanssa lastenhuoneeseen nukkumaan. ihan samoista syistä kuin ekallakin kerralla. ei ole järkeä, että koko porukka herää tunnin välein yöllä.

• Tykkää
Reactions: Rytkäätys
Meiltä löytyy siis yksi vähän yli vuosikas huonosti nukkuva taapero. Molemmat on tosi tyytyväisiä tähän järjestelyyn, itse saan jotenkuten nukuttua, mies vähän paremmin että jaksaa töissä ja lapsi lienee tyytyväinen myös. Olettaisin, että joskus ne mukulat haluavat omaan huoneeseen. Ja kyllä sitä seksiä on se 2-4krt viikossa kuten ennenkin...

Olisi kauhean kiva, jos kaverit jaksaisivat lopettaa murehtemisen tästä aiheesta :)

ap

Jos perhe on tyytyväinen ratkaisuun, niin mikäs siinä. Itse haluan nukkua lähellä miestäni, perhepedissä meillä on ollut silti jopa 2 lasta. Seksin harrastamiseen löytyy sitten talon täydeltä muita paikkoja. Ja aikanaan lapset osaavat ja haluavatkin nukkua omassa huoneessaan.

• Tykkää
Reactions: lissukka.
Mun mielestä se ei vaan kuulu olla noin.. Vanhempien sänky on vanhempien ja lapsilla on omansa. Minusta on kamala ajatus häätää puoliso pois omasta sängystään, että lapset mahtuvat. Minulle tulee siitä sellanen olo että puolisolla ei ole enään merkitystä. Että lapset ovat jyränneet puolison pois. Minusta kamala ajatus. Mutta tämä vain minun mielipiteeni, kaikki tekevät miten tykkäävät.

[QUOTE="utelias";26103907]Meiltä löytyy siis yksi vähän yli vuosikas huonosti nukkuva taapero. Molemmat on tosi tyytyväisiä tähän järjestelyyn, itse saan jotenkuten nukuttua, mies vähän paremmin että jaksaa töissä ja lapsi lienee tyytyväinen myös. Olettaisin, että joskus ne mukulat haluavat omaan huoneeseen. Ja kyllä sitä seksiä on se 2-4krt viikossa kuten ennenkin...

Olisi kauhean kiva, jos kaverit jaksaisivat lopettaa murehtemisen tästä aiheesta :)

ap[/QUOTE]

Mielestäni tuo on vain hyvä ratkaisu tuossa tilanteessa. Opettaa sitten lapsen omaan huoneeseen kun on sen aika. Minä en taas oikein jaksa ymmärtää niitä naisia jotka eivät "päästä" miestä lepäämään toiseen huoneeseen vaan olettavat että yövavomiset arkisin kuuluu myös miehelle yhtä paljon, vaikka mies lähtee töihin ja itse saa kuitenkin huomattavasti rennommin ottaa kotona.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
no meillä nukku koko perhe samassa sängyssä, ja sillon ku mentiin nukkumaan, tosiaankin nukuttiin. seksiä miehen kanssa pysty harrastaan vaikka päivällä missä tahansa ku pieni nukku omassa sängyssään päikkäreitä :)

^ Mutta jos puoliso on itse lähtenyt pois omasta sängystään unen tarpeen ajamana? Onko se väärin, ettei lapsi osaa vaan nukkua? Kaikki ei nimittäin osaa, ja vaihtoehto on sitten ajaa itsensä piippuun roikkumalla pinnasängyn laidalla yöt läpeensä. Ei onnistuisi tältä äidiltä.

ap

• Tykkää
Minusta olisi huono juttu, en haluisi meille. :)

Tuossa käy helposti parisuhteelle huonosti. Isä jää vähän ulkopuoliseksi, ei opi välttämättä ymmärtämään lapsiperheen arkea. Mun kaveri teki vähän vastaavasti silloin, kun lapset oli vauvoja. Eristi itsensä toiseen huoneeseen vauvan kanssa ja isä jäi yksin nukkumaan makkariin. Siinä kävi just noin. Isä ei oppinut tajuamaan, miksi äitiä voi väsyttää niin paljon jne., kun ei koskaan edes vauvan heräämisiä sun muita tarvinnut huomata. Pitemmän päälle turhia riitoja moisesta järjestelystä.

Lisäksi mä haluan nukkua ukkoni kanssa. :D Meillä on kaikkea kivaa tekemistä ihan kahdestaan eikä samassa sängyssä voi silloin olla lapsia. ;)

Mutta jokainen tavallaan.

Huonosti nukkuvan lapsen ja miehen työssäkäynnin vuoksi meilläkin tehtiin aikanaan erilaisia nukkumisjärjestelyitä :) Ajattelin silloin, että ei se muille kuulu, vaikka nukkuisimme kylppärin lattialla, kunhan kaikki vaan saavat jollain lailla nukkua. Tyhmyyksissäni sitten kerroin järjestelyistämme, ja lapsettomat kaverit olivat pahimpia kauhistelijoita.

Itse asiassa, tuo 14v nukkui minun vieressä muutama yö sitten, kun isänsä oli työreissussa. Oli tullut Titanicin lopusta niin haikea mieli, siitä sitten juteltiin ja pötköteltiin, ja kysyi sitten, voiko jäädä iskän paikalle. Ja mie kyllä lupasin :)

• Tykkää
[QUOTE="hmm";26103924]Mun mielestä se ei vaan kuulu olla noin.. Vanhempien sänky on vanhempien ja lapsilla on omansa. Minusta on kamala ajatus häätää puoliso pois omasta sängystään, että lapset mahtuvat. Minulle tulee siitä sellanen olo että puolisolla ei ole enään merkitystä. Että lapset ovat jyränneet puolison pois. Minusta kamala ajatus. Mutta tämä vain minun mielipiteeni, kaikki tekevät miten tykkäävät.[/QUOTE]

Minä en kyllä kertaakaan ole miestä pois häätänyt :D Hän on ihan itse lähtenyt toiseen sänkyyn kun on muutenkin huono nukkuja. Mutta kuten sanottu, tulee aika jolloin omaan sänkyyn siirtyminen on luonnollista ja voidaan palata takaisin normaaliin järjestykseen.
Ja voi tavaton, meillä ei kumpikaan taatusti ole tuntenut itseään syrjäytetyksi. Ei ikimaailmassa. <3
Ja toisaalta, kumpi sitä läheisyyttä ja turvan tunnetta enemmän kaipaa; pieni lapsi vai se aikuinen. Ei ole iso uhraus pari vuotta nukkua erillään. Kun muu läheisyys ei aikuisten välillä häviä kuitenkaan mihinkään. Lapsi kai se enemmän sitä lämpöä ja turvaa nukkuessaan kaipaa. Ja kun ne lapset lähtevät, puolison kanssa on koko loppuelämä aikaa nukkua yhdessä :)

• Tykkää
Reactions: tytsi-89
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys;26103955:
Ei ole iso uhraus pari vuotta nukkua erillään. Kun muu läheisyys ei aikuisten välillä häviä kuitenkaan mihinkään. Lapsi kai se enemmän sitä lämpöä ja turvaa nukkuessaan kaipaa. Ja kun ne lapset lähtevät, puolison kanssa on koko loppuelämä aikaa nukkua yhdessä :)

Näin juuri! Ei meidän teini meidän "keskeen" enää tule vaikka käskettäisiin :)

Minusta olisi huono juttu, en haluisi meille. :)

Tuossa käy helposti parisuhteelle huonosti. Isä jää vähän ulkopuoliseksi, ei opi välttämättä ymmärtämään lapsiperheen arkea. Mun kaveri teki vähän vastaavasti silloin, kun lapset oli vauvoja. Eristi itsensä toiseen huoneeseen vauvan kanssa ja isä jäi yksin nukkumaan makkariin. Siinä kävi just noin. Isä ei oppinut tajuamaan, miksi äitiä voi väsyttää niin paljon jne., kun ei koskaan edes vauvan heräämisiä sun muita tarvinnut huomata. Pitemmän päälle turhia riitoja moisesta järjestelystä.

Lisäksi mä haluan nukkua ukkoni kanssa. :D Meillä on kaikkea kivaa tekemistä ihan kahdestaan eikä samassa sängyssä voi silloin olla lapsia. ;)

Mutta jokainen tavallaan.

No, minun mies on nukkunut myös lasten kanssa kun minä olen maannut sohvalla tai vierashuoneessa. Prosentuaalisesti minä 70%, mies 30% lasten kanssa.

Entäs herätessä?

Vaikka nukutaan ihan samassa sängyssä niin aamuseksi onnistuu ainoastaan kun lapset mummolassa. Meillä nimittäin lapset herää niin aikaisin ettei siinä seksiä pysty harrastamaan enää aamuisin :D

Sen myönnän ettei tuossa meidän entisessä ratkaisussa, uninen-keskellä yötä-rakastelu onnistunut. Mutta nyt on taas sekin mahdollista :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;26103859:
kyllä se varmaan toimii jos se täyttää kaikkien tarpeita. mun tarpeet se ei täyttäisi.

Täysi peesi tälle.

Sama se mulle miten muut tekee, mutta minä:

a) haluan nukkua mieheni kanssa samassa sängyssä
b) en halua nukkua lasteni kanssa samassa sängyssä

Yhteistyössä