perhepeti ja imetys ja omat iltamenot??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-

Vieras
Te, jotka nukutte perhepedissä ja imetätte yli vuoden vanhaa, käyttekö iltaisin missään?
Jos siis lapsi nukahtaa yleensä rinnalle?

Itselläni on 1v 4kk lapsi. Isä saa lapsen päiväunille, mutta yöunille ei oikein. Lapsi nukahtaa iltaisin rinnalle ja heräilee syömään vielä noin puolen tunnin välein muutaman kerran enne kuin nukahtaa kunnolla. Huolimatta siitä, kuinka tukevan iltapuuron on saanut.

Laspi nukahtaa kahdeksan maissa ja puolenyön pintaan vasta nukkuu heräämättä amuun saakka.

Onko vastaavia kokemuksia ja miten olette menneet asian kanssa? Mikän kiire minulla ei sisnänsä ole, kyselen mielnkiinsota toisten kokemuksia.

Tai miltä muuten kuulostaa palstamammojen mielestä ;)

Kannattaisi opettaa nukahtamaan jotenkin muuten ku tissille varsinkin tuon ikäinen! :o ;) esim. silittelemällä. Sittenhän isikin voisi nukuttaa. En kyl ymmärrä miten äidit aina sanoo että isi ei kelpaa nukuttamaan, voi hellanlettas kyllä se kelpaa jos sen lapsen vain opettaa siihen. Yhtälailla voisi sanoa ettei meidän VilleKallelle kelpaa ruualla peruna vaan haluaa aina vain karkkia... Eiks niin? Mut toivottavasti saavutatte haluamanne lopputuloksen, oli se sit mikä tahansa kunhan se on teidän perheelle sopiva! :)

Lähtisin ulos ja jättäisin isän lapsen kanssa. Voi mennä hyvinkin kivuttomasti, varsinkin siis kun lapsi tietää, että et ole edes paikalla. Kyllä mun mielestä lapselle tulisi opettaa, että välillä nukuttaa äiti ja välillä isä ja piste.

Ensimmäisen lapsen kanssa oli noin. Yli vuoteen vuoteen en iltaisin käynyt missään (enkä kyllä muutenkaan. hivenen ylisuoritin sitä äitiyttä). En minä siitä nyt sanottavasti kärsinyt, mutta nyt toisen lapsen kanssa on hivenen eri meininki. Aloitin satunnaiset työt (lapsi on nyt 4 kk) ja isänsä laittaa vauvan nukkumaan, kun olen töissä. Niinä iltoinan nukahtaa isänsä syliin, muuten rinnalle. Tämä lapsi on joustava, ei vaadi välttämättä äitiä ja rintaa nukahtaakseen.

[QUOTE="vvieras";24076644]Ensimmäisen lapsen kanssa oli noin. Yli vuoteen vuoteen en iltaisin käynyt missään (enkä kyllä muutenkaan. hivenen ylisuoritin sitä äitiyttä). En minä siitä nyt sanottavasti kärsinyt, mutta nyt toisen lapsen kanssa on hivenen eri meininki. Aloitin satunnaiset työt (lapsi on nyt 4 kk) ja isänsä laittaa vauvan nukkumaan, kun olen töissä. Niinä iltoinan nukahtaa isänsä syliin, muuten rinnalle. Tämä lapsi on joustava, ei vaadi välttämättä äitiä ja rintaa nukahtaakseen.[/QUOTE]

Oliko ensimmäinen mielestäsi vaativampi, vai oletkoosannut ottaa lungimmin?

no en tiä kelpaanko kohtalotoveriksi ku meillä vähä eri-ikäiset lapset ja tässä tapauksessa tissille nukahtamisesta pois opeteltiin 7kk vauvan kanssa mutta isi hoiti homman niin että normaalien iltasylittelyjen jälkeen laittoi lapsen sänkyyn, tutti suuhun ja lykki tuttia suuhun niin kauan että se pysyi siellä! (vauva protestoi itkulla). Jos itku yltyi kitinästä voimakkaammaksi, otti vauvan syliin ja rauhoitteli ja taas sänkyyn tutin kanssa. Muutaman kerran kuvio toistui ja vauva nukahti. Ja nukkuikin hyvin! Ei enää heräillyt kaipaamaan tissiä. Ja äiti lähti eräs kaunis ilta vetämään kunnon kännit! ;) ja kaikki oli mennyt vauvalla ja isillä loistavasti! :)

[QUOTE="vieras";24076663]no en tiä kelpaanko kohtalotoveriksi ku meillä vähä eri-ikäiset lapset ja tässä tapauksessa tissille nukahtamisesta pois opeteltiin 7kk vauvan kanssa mutta isi hoiti homman niin että normaalien iltasylittelyjen jälkeen laittoi lapsen sänkyyn, tutti suuhun ja lykki tuttia suuhun niin kauan että se pysyi siellä! (vauva protestoi itkulla). Jos itku yltyi kitinästä voimakkaammaksi, otti vauvan syliin ja rauhoitteli ja taas sänkyyn tutin kanssa. Muutaman kerran kuvio toistui ja vauva nukahti. Ja nukkuikin hyvin! Ei enää heräillyt kaipaamaan tissiä. Ja äiti lähti eräs kaunis ilta vetämään kunnon kännit! ;) ja kaikki oli mennyt vauvalla ja isillä loistavasti! :)[/QUOTE]

:)
Muuten hyvä, mutta meillä ei ole myöskään tutti koskaan kelvannut...

[QUOTE="aloittaja";24076658]Oliko ensimmäinen mielestäsi vaativampi, vai oletkoosannut ottaa lungimmin?[/QUOTE]

Sekä että. Esikoinen oli todella tarkka kaikesta, johtui ehkä osittain omasta suorittamisestani ja siitä, että hän oli todella vaativa jo laitokselta lähtien. Kun on epävarma itsestään ja esikoiseksi sattuu herkkä ja kiivas vauva, niin vaikea on ottaa lungisti :D

Toinen lapsi on ollut ihan alusta asti paljon rauhallisempi, tyytyväisempi ja vähemmän ärsykeherkkä. Ehkä itsekin tästä (ja kokemuksen kautta) sitä on rennompi.

[QUOTE="aloittaja";24076755]:)
Muuten hyvä, mutta meillä ei ole myöskään tutti koskaan kelvannut...[/QUOTE]

no sitten sama homma mutta ilman tuttia? Ei asioista tarvi tehdä vaikeampia kuin ne on... Eikä tuon ikäinen muutenkaan tarvi enää mitään imeskeltävää... Tsemppiä! :)

No, mun mielestä tuon ikäinen ei tissiä enää tarvitse eikä varsinkaan mitään yöravintoa. Johan siinä hampaatkin kärsivät.
Imetin omiani n.8kk. Sinä aikana en ollut missään iltamenoissa kummemmin. Leffassa taisin alkuillasta käydä joitakin kertoja ja syömässä.

No, mun mielestä tuon ikäinen ei tissiä enää tarvitse eikä varsinkaan mitään yöravintoa. Johan siinä hampaatkin kärsivät.
Imetin omiani n.8kk. Sinä aikana en ollut missään iltamenoissa kummemmin. Leffassa taisin alkuillasta käydä joitakin kertoja ja syömässä.

hampaat ei kärsi äidinmaidosta :)

Ap, meillä tehtiin niin että isä siirtyi minun ja vauvan väliin nukkumaan ja siinä se yöimetys sitten pikkuhiljaa jäi pois. Sitä ennen en käynyt missään.

oli hyvin samanlainen tilanne! Mutta joskus reilu 2v lapsi alkoi mennä itsekseen sänkyyn ja nukkumaan ja toisinaan halusi nukahtaa juuri isänsä viereen. Aluksi tätä tapahtui silloin tällöin ja sitten koko ajan tiheämmin. Yöimetykset lopetteli parivuotiaana pikkuhiljaa itsekseen. Eli eiköhän lapsi anna aloitteen näihin asioihin, kun on siihen valmis ja se tuntuu hänestä turvalliselta.