Perhepeti ei sovi minulle :(

  • Viestiketjun aloittaja aina sohvalla
  • Ensimmäinen viesti
aina sohvalla
Ainakaan tässä muodossa. Lapset 3 ja 4 vuotta tulevat joka yö meidän sänkyyn ja minun kylkeeni kiinni. Jossain vaiheessa herään niin jumissa yöllä, liikkuminen ei oikein onnistu (liikun paljon unissani) ja siksi jumiudun. Viime yönäkin nostin lapset kahdesti omiin sänkyihinsä, mutta ei mennyt montaa minuuttia kun muksut vilistivät takaisin. Menin sängyn jalkopäähänkin nukkumaan, mutta sinnekin muksut tuppas kylkeen kiinni.

Pitää vissiin hommata "vierashuoneeseen" kunnon sänky, kun joka yö sinne näköjään taas siirryn jossain vaiheessa. Oven kun saa lukkoon, niin ei lapset tule sinne.

Mies ei herää lainkaan noihin lasten siirtymisiin. Aamulla katsoo yllättyneenä, että ai, muksut on samassa sängyssä. Hän kun ei taida pahemmin liikkua yöllä...
 
Meillä on auttanut ihan se, kun sanon muksulle illalla, että pitää pysyä omassa sängyssä. Jos sittenkin tulee, niin käsken omaan sänkyyn. Yleensä sitten pysyy siellä. Olen myös selittänyt, että nukun itse niin huonosti, jos muksu on siellä.
 
Meilläkin lapset tulee joskus (aika harvoin enää ) viereen, mutta onneks eri aikaan. :D Silloin saa nukkua meidän keskellä. Mutta jos molemmat tulis yhtäaikaa, ja joka yö, niin sanoisin heille että viereen ei voi aina tulla.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kismett:
No ei varmaan mahdukaan jos normileveä (160cm) sänky on...
Minäkin usein vauvan kanssa kierrän eri huoneiden sänkyjä/sohvia mikäli esikoinen ilmestyy myös yöllä meidän sänkyyn :/
Joo ihan 160 cm sänky meilläkin on. Kyllähän siihen varmaan mahtuisi, jos en olis itse niin liikkuvaista sorttia. Jos nukkuisin melkeinpä yhdessä asennossa koko yön, niin ei haittais vaikka muksut kainaloissa oliskin.

 
Ei sovi meillekään koska molemmat lapset vääntäytyvät nukkumaan aina poikittain eli mä joudun mönkimään sellasen 1mx1m kokoseen tilaan jalkopäähän niin että puol kroppaa roikkuu lattialla :(
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Meilläkin lapset tulee joskus (aika harvoin enää ) viereen, mutta onneks eri aikaan. :D Silloin saa nukkua meidän keskellä. Mutta jos molemmat tulis yhtäaikaa, ja joka yö, niin sanoisin heille että viereen ei voi aina tulla.
Esikoiselle tuo voisi auttaakin, mutta ei kuopukselle. Tuo 3 vee on sellainen tahtoihminen tällä hetkellä, etten rehellisesti sanoen, jaksa alkaa yöllä taistelemaan tämän asian kanssa.
 
vieras
Meillä auttoi esikoisen kanssa tuo omaan sänkyyn palauttaminen. Ensin kannoin mutta kun jatkoi palaamista niin aloin taluttamaan kädestä pitäen. Samalla kerroin, että nukutaan kaikki omissa sängyissä niin jaksetaan aamulla paremmin. Muutaman yön jälkeen esikoisen seikkailut loppuivat.

Kakkosen kanssa tuo taktiikka ei ole toiminut, poikaa on palautettu jo monta kuukautta. Hänen kohdallaan toteutetaan tarralahjontaa eli kun on 10 yötä nukkunut omassa sängyssä = saanut tarran per yö niin sitten tulee joku palkinto. Nyt on mennyt kuusi yötä tosi hyvin, ei ole tullut kertaakaan, kerran on vain oveltaan huhuillut mutta riitti, kun muistutin palkinnosta :)
 
no sitten ei ole muuta konstia kuin opettaa ne lapset nukkumaan omassa sängyssää. muutaman yön ja sun luonteen lujuutta se vaatii. mutta sitten helpottaa. eli viet vaan aina lapset takaisin omaan sänkyynsä kun tulevat. kyllä siinä lopulta niin käy että ne alkaa siellä pysymään ja nukkumaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Esikoiselle tuo voisi auttaakin, mutta ei kuopukselle. Tuo 3 vee on sellainen tahtoihminen tällä hetkellä, etten rehellisesti sanoen, jaksa alkaa yöllä taistelemaan tämän asian kanssa.
Siirtäkää lapsen sänky teidän huoneeseen. Tai lapselle patja makkarin lattialle.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Esikoiselle tuo voisi auttaakin, mutta ei kuopukselle. Tuo 3 vee on sellainen tahtoihminen tällä hetkellä, etten rehellisesti sanoen, jaksa alkaa yöllä taistelemaan tämän asian kanssa.
Siirtäkää lapsen sänky teidän huoneeseen. Tai lapselle patja makkarin lattialle.
Molemmat lapset nukkuu jo samassa huoneessa meidän kanssa, kun ei ole oikein tilaa muutoin. "Vierashuonekin" toimii tällä hetkellä varastona, tarkoitus olisi puolen vuoden päästä päästä muutamaan.

Ja just tuo kuopus on sellainen, että tahtoo nukkua ihan kiinni minussa. Esikoisen pystyy siirtämään yleensä hiukan kauemmaksi, mutta kuopusta ei. Monesti tulee myös ihan päälle nukkumaan :)

 
Esikoinen (2,5v) on nyt taas vajaan viikon nukkunut omassa huoneessaan =) itse pyysi sinne päästä nukkumaan yhtenä iltana. Joskus joutuu kerran yössä käymään siellä silittelemässä kun unissaan huutelee, mutta viime yö meni ihan heräämättä 10h.

Poika nukkui omassa huoneessa ennen vauvan syntymää, mutta sitten homma jotenkin repsahti eikä raaskittu pakottaa tuoretta isoveikkaa yksikseen nukkumaan.

Vauva on tississä kiinni koko yön, mutta elän toivossa että hänkin siitä joskus "reipastuu" :D :heart:
 
mie
meillä on 4v:n sänky ihan meidän parisängyn vieressä, joten se muksu on helppo kieräyttää takaisin omaan petiinsä jos sattuu aamuyöstä meidän puolelle tulemaan. En sitten tiedä miten 2 lapsen kanssa onnistuisi parhaiten :/
 
Mutsis
Meille sopi perhepeti vauvan ollessa pieni. Neljännen kuun jälkeen vauva nukkui omassa sängyssä. En voisi kuvitella että isommat lapset nukkuisivat vieressä, koska tarvitsen tilaa ympärilleni. Muksut nukkukoot omassa sängyssä ja omassa huoneessaan!
 

Yhteistyössä