PERHEPEDISTÄ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
tässä pari kommenttia toisesta ketjusta. pitääkö teiän mielestä paikkansa?

ei osata laittaa ollenkaan rajoja lapsille, vaan perhe-elämä menee lasten ehdoilla. on tehty sellainen tutkimus jossa lapset jotka osaivat nukkua vanhempien vieressä niin pitkään kuin haluavat, ovat takertuvaisempia ja huonoitsetuntoisempia kuin lapset jotka nukkuvat omissa sängyissään. Kun lapsi oppii nukkumaan omassa sängyssään, niin hänelle tulee tunne, että minä uskallan ja osaan ja se vahvistaa itsetuntoa.

os itsellä on huono omatunto kun ei pysty tarjoamaan rakkautta päivällä, niin ei silti noin tarvitse pakottaa lapsia olemaan vanhempien kanssa samassa sängyssä. Kyllä koulussa kiusataan kun kaverit kuulee

Eräiden psykiatrien mielestä perhepeti on hyväksi lapsen kehitykselle. Onhan se lähinnä ns luonnollista nukkumista. Kautta aikojen lapset ja vanhemmat ovat nukkuneet yhdessä.
Lapsi kyllä lopettaa itse vanhempien vieressä nukkumisen kun itse haluaa. Ketään tuskin pakotetaan perhepetiläiseksi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 22:22 harmaa kirjoitti:
tottahan tuo on mitä noissa ap viesteissä sanotaan. perhepeti hidastaa lapsen itsenäistymistä, samoin ku yli 1v kestävä imetys.

Joo ja jos pojalle pukee punaista niin siitä kasvaa homo :snotty:

meillä nukutaan puolet yötä perhepedissä ja puolet yötä poika nukkuu omassa sängyssä... mitenköhän mahtaa tällanen kummallinen kahtijakoinen järjestelmä vaikuttaa pojan kehitykseen....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 22:32 Mya kirjoitti:
meillä nukutaan puolet yötä perhepedissä ja puolet yötä poika nukkuu omassa sängyssä... mitenköhän mahtaa tällanen kummallinen kahtijakoinen järjestelmä vaikuttaa pojan kehitykseen....

Taitaa raukka olla kykenemätön itsenäistymään ja muuttamaan kotoota alle kouluikäisenä :'( lastenhan on hyvä itsenäistyä varhain :whistle:

Mä oon tässäkin asiassa sitä mieltä että jokainen perhe tekee niin kuin katsoo tarpeelliseksi ja itselle toimivaksi.

Meillä on kaksi niin huonosti nukkuvaa aikuista ja rauhattomasti pörräävät lapset että perhepedistä olisi ainakin aikuisille vain seurauksena krooninen väsymys ja univaje (kokeiltu on)

Mutta jos nukuu hyvin ja hyvää unta perhepedissä niin mikä ettei, jos taas kärsii siitä niin sitten ei

Tuskin ne pojat/tytöt enää murroiässä tai parikymppisinä viereen änkeevät

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 22:28 ilveskissanminttu kirjoitti:
\
tottahan tuo on mitä noissa ap viesteissä sanotaan. perhepeti hidastaa lapsen itsenäistymistä, samoin ku yli 1v kestävä imetys.

Joo ja jos pojalle pukee punaista niin siitä kasvaa homo :snotty:

:laugh:

Vissiin sitte siniseen puetusta tytöstä tulee lesbo? Ja jos on oikein tummansinistä, ni sitte siitä tulee rekkalesbo. :whistle:

\
Niin tota, olisikohan antaa jotain linkkiä väitteidesi tueksi. Tai kertoa lehdestä/kirjasta mistä olet moisesta väitteestä artikkelin lukenut?

Onhan se ihan sairasta toki olla pakottamatta lasta nukkumaan omassa sängyssään, parhaassa tapauksessa omassa huoneessaan sillon jos lapsi ei ole siihen valmis.
Samoin on sairasta noudattaa Suomalaisia imetys suosituksia, puhumattakaan maailmanlaajuisista suosituksista.

mitähän höpö setiä ja tätiä ne sellaiset on olleet jotka ovat kierosta mielestään keksineet että Suomessa lasta olisi hyvä osittain imettää vähintään 1 vuotiaaksi asti ja maailmanlaajuiset suositukset kun vielä kasvattaa lapsia enempi kieroon suosittelemalla osittain imetystä 2 ikä vuoteen saakka.
Varmaan samoja höpö setiä ja tätejä asunut ennen maailman sivu kun ovat koko perhe nukkunut samoilla sijoilla. Mitähän noista aikaisemmista sukupolvista oikeen on tullut kun eivät ole oppineet itsenäisiksi tuollaisten vinoutumien vuoksi kun perhepeti.

Kyllä meillä vaan on asiat hyvin kun voidaan itsenäistyä Ajoissa ja luopua tissistäkin niin nopeasti kun se vaan on mahdollista =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 22:29 harmaa kirjoitti:
\

niin ja hidastaa myös lapsen kehitystä.
Meidän nuorempi perhepetiläinen ja yli vuosikkaaksi tissitetty on ainakin aina ollut kehityksessä hyvinkin edellä. Herranen aika miten aikasin hän oliskaan lähtenyt touhuamaan jos olisin hänet heittänyt pinnikseen ja omaan huoneeseen heti synnyttyä :snotty: Varmaan ois nyt alta puoltoista veenä jo muuttanut omilleen...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 22:32 Mya kirjoitti:
Meillä tyttö nukkuu samalla lailla ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 22:36 ilveskissanminttu kirjoitti:
\
\

Meidän nuorempi perhepetiläinen ja yli vuosikkaaksi tissitetty on ainakin aina ollut kehityksessä hyvinkin edellä. Herranen aika miten aikasin hän oliskaan lähtenyt touhuamaan jos olisin hänet heittänyt pinnikseen ja omaan huoneeseen heti synnyttyä :snotty: Varmaan ois nyt alta puoltoista veenä jo muuttanut omilleen...
Kato kato säähän olisit voinut laittaa pojan 1 vuotiaana jo ansiotyöhön ja itse vetäytyä hyvin ansaitulle vanhuus lomalle rankan itsenäistämis urakan jälkeen B)

No kröhön! :whistle:

Jos lopettaisitta tämän syylistämisen jo. Jos toiselle perheelle passaa se että lapset nukkuu samassa sängyssä vanhempien kans niin mikä se siinä muita kiehuttaa. Ja jos joillakin se onnistuu paremmin et nukkuvat omissa sängyissä niin mikä se sit siinä kiehuttaa.

Ihan varmasti kaikki lapset itsenäistyy. Jokainen omaa tahtia. Mut onko 1vuotiaan vielä tarpeellistakaan olla itsenäinen? Eikö 2v saa vielä olla ihan kiini äidissä? Mietin vaan et miks on niin kauheen suuri tarve irrottaa lapse mahdollisimman aikaisin vanhemmista. Ja mahdollisimman aikaisin pärjätä yksin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 22:39 kookosta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 22:36 ilveskissanminttu kirjoitti:
\
\

Kato kato säähän olisit voinut laittaa pojan 1 vuotiaana jo ansiotyöhön ja itse vetäytyä hyvin ansaitulle vanhuus lomalle rankan itsenäistämis urakan jälkeen B)

Hitto kun en tajunnut :wave:
Toisaalta eihän se vielkään ole myöhäistä....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 22:04 Vieras kirjoitti:
tässä pari kommenttia toisesta ketjusta. pitääkö teiän mielestä paikkansa?

ei osata laittaa ollenkaan rajoja lapsille, vaan perhe-elämä menee lasten ehdoilla. on tehty sellainen tutkimus jossa lapset jotka osaivat nukkua vanhempien vieressä niin pitkään kuin haluavat, ovat takertuvaisempia ja huonoitsetuntoisempia kuin lapset jotka nukkuvat omissa sängyissään. Kun lapsi oppii nukkumaan omassa sängyssään, niin hänelle tulee tunne, että minä uskallan ja osaan ja se vahvistaa itsetuntoa.

os itsellä on huono omatunto kun ei pysty tarjoamaan rakkautta päivällä, niin ei silti noin tarvitse pakottaa lapsia olemaan vanhempien kanssa samassa sängyssä. Kyllä koulussa kiusataan kun kaverit kuulee

TÄYSIN PÄINVASTOIN KU NÄMÄ ASIAT YLEENSÄ OIKEASTI ON.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 22:49 Knicke Knackerton kirjoitti:
No tuollaiset kommentitkin voi saada vähän lisävaloitusta jos näki kenelle ne oli vastattu :whistle:

Mutta ihan tosi, kummia hommia, mihinkäs on jäänyt sellainen ajatus, että tehdään niinkuin se tuntuu parhaiten sujuvan?

sillä ei oo mitään merkitystä kenelle on vastattu, kyse on siitä mitä mieltä kukaki on asiasta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 22:54 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 22:49 Knicke Knackerton kirjoitti:
No tuollaiset kommentitkin voi saada vähän lisävaloitusta jos näki kenelle ne oli vastattu :whistle:

Mutta ihan tosi, kummia hommia, mihinkäs on jäänyt sellainen ajatus, että tehdään niinkuin se tuntuu parhaiten sujuvan?

sillä ei oo mitään merkitystä kenelle on vastattu, kyse on siitä mitä mieltä kukaki on asiasta.

Niin tässä ketjussa tietenkin on kyse siitä, mitä mielipiteitä ajatus herättää.

Siellä ketjussa mistä tuo on lainattu, voi hyvinkin olla kyse siitä, että on pistetty ärsyynnyksissään tuollainen teksti. Ihan vain sen takia, että saadaan jotain sanottua vastaan..

Ihminen lienee ainoa nisäkäs - korjatkaa, jos olen väärässä - joka hylkää poikasensa jo vastasyntyneenä. Muilla nisäkkäillä on tapana antaa imeväistensä nukkua vieressään, koska emon läheisyys luo turvaa poikasille. En ota kantaa siihen, onko tämä hylkääminen oikein vai väärin, mutta ainakin mun muksuni ovat ihan hyvällä - jos ei jopa erinomaisella - itsetunnolla varustettuja, kaikinpuolin hyvätapaisia ja kunnollisia nuoria, vaikken heitä heti syntymänsä jälkeen omaan sänkyyn hylännytkään. Perhepeti käsitteenä oli tuohon maailman aikaan ihan vieras, mutta samaa kai tarkoitti se, että ihmispoikanen sai nukkua ihmisemonsa vieressä?

Mä olen nukkunut perhepedissä pienenä (vaikka sillon sitä ei todellakaan suositeltu!) ja ei mun itsetunnossa ole valittamista!

Mun serkun perheen kaikki kolme lasta ja vanhemmat nukkuivat pitkälle ala-aste ikäiseksi kaikki samassa sängyssä tai omissa sängyissään jotka oli raahattu vanhempien sängyn viereen. NO, nyt ne kaikki kolme lasta on aikuisia ja opiskelee ja tekee työtä ulkomailla (USA:ssa, Perussa ja Ruotsissa) ja kaikki kolme on niin terveitä henkisesti ja itsevarmoja kuitenmkin rauhallisia kun voi vaan olla.

anna läheisyyttä, anna siivet joilla lentää!

Yhteistyössä