perhepäivähoitajasta ja sen toiminnasta kysymys.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä haluaisin nyt ehdottomasti tähän väliin kuulla siltä ap:lta että miten sinä kuvittelet että se KÄYTÄNNÖSSÄ toimii siellä hoitopaikassa jos sinun lapsesi nukkuu toiset unet vasta iltapäivällä? Varsinkin tämä kohta mietityttää että pph:ssahan on 4-5 lasta, niistä 3-4 JOUTUU menemään lepäämään, mutta 1 SAA valvoa ja sitten nukkua silloin kun häntä itseään huvittaa, eli silloin kun muut ovat JOUTUNEET lepäämään nämä PAKOLLISET päiväunet? Miten tämä hoitaja järjestää SINUN mielestäsi tämän nukuttamishetken, jolloin tämä pieni touhuaa ja tuskin on hiljaa sitä aikaa kun hän odottaa muiden nukahtavan? Miten nämä muut lapset saavat nukkumisrauhan kun yksi lapsista touhuaa (ilmeisesti äänettömästi?) tällä välin ja pystyykö hoitaja takaamaan riittävän unen muille lapsille? Ja eipä unohdeta niitä lapsia jotka eivät nuku, vaan lepäävät (mikä by the way kuuluu kaiken ikäisille lapsille oli he missä tahansa hoidossa), miltä heistä tuntuu kun he JOUTUVAT siellä lepäämään kun samalla tietävät että joku toinen ei joudukaan lepäämään?
LISÄKSI tämä aika kun hoitaja nukuttaa sinun mussukkaasi 2 kertaa hoitopäivän aikana, on kaikki pois siitä muiden lasten hoidosta. Ja vaikka sanot että tutti suuhun ja vaunuihin, hei haloo, ei hoitaja voi niin tehdä, vaan hänen on varmistuttava siitä että lapsi varmasti siellä nukkuu kun hänet kerran yksin jättää...

[QUOTE="mä";23311885]No kuten tuossa aikasemmin jo kirjoitin. Riittää, että pojan laittaa vaunuihin ja tutin suuhun. Ei tarvitse nukuttaa. Osaa nukahtaa itsekseen..[/QUOTE]

Mitä lapsesi tekee sillä välin, kun pph nukuttaa niitä kolmea muuta makuuhuoneessa?

Niin?
[QUOTE="joopajoo";23311841]Mä haluaisin nyt ehdottomasti tähän väliin kuulla siltä ap:lta että miten sinä kuvittelet että se KÄYTÄNNÖSSÄ toimii siellä hoitopaikassa jos sinun lapsesi nukkuu toiset unet vasta iltapäivällä? Varsinkin tämä kohta mietityttää että pph:ssahan on 4-5 lasta, niistä 3-4 JOUTUU menemään lepäämään, mutta 1 SAA valvoa ja sitten nukkua silloin kun häntä itseään huvittaa, eli silloin kun muut ovat JOUTUNEET lepäämään nämä PAKOLLISET päiväunet? Miten tämä hoitaja järjestää SINUN mielestäsi tämän nukuttamishetken, jolloin tämä pieni touhuaa ja tuskin on hiljaa sitä aikaa kun hän odottaa muiden nukahtavan? Miten nämä muut lapset saavat nukkumisrauhan kun yksi lapsista touhuaa (ilmeisesti äänettömästi?) tällä välin ja pystyykö hoitaja takaamaan riittävän unen muille lapsille? Ja eipä unohdeta niitä lapsia jotka eivät nuku, vaan lepäävät (mikä by the way kuuluu kaiken ikäisille lapsille oli he missä tahansa hoidossa), miltä heistä tuntuu kun he JOUTUVAT siellä lepäämään kun samalla tietävät että joku toinen ei joudukaan lepäämään?
LISÄKSI tämä aika kun hoitaja nukuttaa sinun mussukkaasi 2 kertaa hoitopäivän aikana, on kaikki pois siitä muiden lasten hoidosta. Ja vaikka sanot että tutti suuhun ja vaunuihin, hei haloo, ei hoitaja voi niin tehdä, vaan hänen on varmistuttava siitä että lapsi varmasti siellä nukkuu kun hänet kerran yksin jättää...[/QUOTE]

[QUOTE="mä";23311948]Tarkoitus ei ollut tulla tänne tappelemaan. Kysyin vaan mielipiteitä koska lapseni eivät ole ennen olleet pph vaan päiväkodissa. En siis tiennyt mikä on käytäntö. Nyt tiedän. kiitos siis siitä.[/QUOTE]

Tietääkseni en ole kyllä tapellut missään. Tämä oli mun ainoa kommenttini ketjussa ja kysyin, että miten ajattelit, että hoitaja saa muut nukkumaan jos lapsesi on hereillä. Tuon ikäistä ei voi jättää yksin ja ei varmasti ole hiljaa makuuhuoneessa, että muut saavat nukahtaa rauhassa.

[QUOTE="pph";23311749]mihin laitoit sen hereillä olevan pienen siksi aikaa, kun nukutit muut päiväunille?[/QUOTE]

Pienempi tulee tietenkin kuuntelemaan sadun ja sen jälkeen lähtee tätin kanssa tekemään muuta ja muut jäävät nukkumaan ja tietenkin se 6 vuotias kans menee tekmään jotain hommaa, piirtämistä yms.

..kuuntelee sadun hiljaa ja rauhassa? Nukahtiko kaikki hoitolapset sadun aikana? Kyllä sulla on ollut helppo ja ihana ryhmä! Mulla meni kyllä päikkärihuoneessa ainakin puolituntia ja ylikin, että sain kaikki unille. Olisi kyllä ollut mahdottomuus pitää virkeää 9kk ikäistä hiljaisena siellä! 6-vuotiaan kanssa kyllä onnistuu, mutta vauvan kanssa... hmm..

[QUOTE="vieras";23311982]Pienempi tulee tietenkin kuuntelemaan sadun ja sen jälkeen lähtee tätin kanssa tekemään muuta ja muut jäävät nukkumaan ja tietenkin se 6 vuotias kans menee tekmään jotain hommaa, piirtämistä yms.[/QUOTE]

Yhteistyössä