K
kiinnostaa
Vieras
Miten on, maksetaanko omista lapsista jotain, jos ovat yli 3-vuotiaita? Alle 3-vuotiaista saa kai kotihoidontuen vai?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:330x 4,5 = 1485 niin millä voi jäädä käteen yli 1500e vai lasketko ruokarahatkin palkaksi?
Lasken kyllä.
Eli sulla oikeasti käteen jää kutakuinkin 1200e ja harvalla on mahdollista ottaa 4 hoitoon.
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Mun ei ainakaan kannata. Saan kahden lapsen kanssa kotona ollessa about saman verran kun pph.
Alkuperäinen kirjoittaja aiti78kerava:Palkasta vielä... noilla ilmoittamillasi summilla ei millään voi jäädä yli 1500?/kk käteen... tai sitten et maksa verojaKaikki yhteensä ilman veroja on vähän yli 1500
Alkuperäinen kirjoittaja pph:Minulla on 4 lasta hoidossa ja käteen jää n.1500e, siinä on jo kulukorvaukset, jotka ovat verottomana käteen. Saamme hyvät ylityökorvaukset jos ylittyy 8,40h päivässä. Päivällä on kaksi tuntia hiljaista aikaa kun lapset nukkuvat. Meillä myös saa nykyään olla palkallisella vapaalla jos oma lapsi sairastaa. Itselläni ei omia enää kotona ole. Paljon parannuksia on tullut ja on tulossa korotusta vielä palkkoihinkin.
Työmatkoihin ei mene aikaa, eikä rahaa. Tässä työssä pääsee nykyään jo ihan hyville palkoille ja mikä parasta, työ on ihanaa lasten kanssa!
Suosittelen!
Alkuperäinen kirjoittaja aiti78kerava:Alkuperäinen kirjoittaja pph:Minulla on 4 lasta hoidossa ja käteen jää n.1500e, siinä on jo kulukorvaukset, jotka ovat verottomana käteen. Saamme hyvät ylityökorvaukset jos ylittyy 8,40h päivässä. Päivällä on kaksi tuntia hiljaista aikaa kun lapset nukkuvat. Meillä myös saa nykyään olla palkallisella vapaalla jos oma lapsi sairastaa. Itselläni ei omia enää kotona ole. Paljon parannuksia on tullut ja on tulossa korotusta vielä palkkoihinkin.
Työmatkoihin ei mene aikaa, eikä rahaa. Tässä työssä pääsee nykyään jo ihan hyville palkoille ja mikä parasta, työ on ihanaa lasten kanssa!
Suosittelen!
Missäpäin töitä teet, että maksavat jopa kun omat lapsesi ovat sairaana... MAHTAVAA =) Niinhän sen pitäisikin olla. Oletko yksityinen vai kunnallinen? kiitos etukäteen.
Alkuperäinen kirjoittaja pph:Lasisilmä: Sinä kun olet PPH niin tiedät varmaan näistä korotuksista mitä tuli viime vuoden puolella,eikös niitä pitänyt tulla tässä tämän vuoden puolella lisää???
Tuo on ihan huippu uudistus mistä joku kirjoitti että omat saa hoitaa palkallisena,itse ollut tässä keväällä omien lasten sairastelujen takia poissa töistä yli 2 vko ja kyllä se siellä tilinauhassa näkyy aika suurena miinuksenaSuututtaa että muissa työpaikoissa vanhemmat saa olla sen 3 vrk:ta palkallisena hoitamassa omia lapsia jos he ovat sairaana mutta PPH sinun on oltava palkattomalla.
Mielestäni tässä työssä on paljon epäkohtia joita muuttamalla saataisiin uusia perhepäivähoitajia töihin,tiedän itsekkin muutaman tutun joka olisi valmis töihin mutta kun kuulevat näistä epäkohdista jäävät mieluummin työttömäksi koska tienaavat siinä enemmän rahaa :/ Mutta itse tykkään työstäni ja aijon jatkaa näistä epäkohdista riippumatta,kunhan vaan saisin nuo omat lapset kuntoon nii ei tarvitseisi pitää palkatonta koko ajan!
Alkuperäinen kirjoittaja pph myös:Tuota kustannuskorvausta ei millään voi laskea palkaksi, se raha on mennyt kurkusta alas. Varsinkin jos joutuu kaiken ostamaan kaupasta niin ei varmaan riitä. Meillä sentään on perunat omasta maasta ja kasviksiakin saa. Mies käy marjastamassa. Poissaolot syövät tienatut ylityöt. Meillä ainakaan ei ole paljon mahdollisuutta valita työaikaansa. Aamu aloitat kuudelta ja illalla saatat lopettaa kymmeneltä. Tällä hetkellä olen vuorotteluvapaalla ja nautin olostani, omat lapset jo aikuisia. Ehkä en enää palaa vanhaan työhöni, aika näyttää.
Alkuperäinen kirjoittaja Pph2:Alkuperäinen kirjoittaja aiti78kerava:Alkuperäinen kirjoittaja pph:Minulla on 4 lasta hoidossa ja käteen jää n.1500e, siinä on jo kulukorvaukset, jotka ovat verottomana käteen. Saamme hyvät ylityökorvaukset jos ylittyy 8,40h päivässä. Päivällä on kaksi tuntia hiljaista aikaa kun lapset nukkuvat. Meillä myös saa nykyään olla palkallisella vapaalla jos oma lapsi sairastaa. Itselläni ei omia enää kotona ole. Paljon parannuksia on tullut ja on tulossa korotusta vielä palkkoihinkin.
Suosittelen!
Missäpäin töitä teet, että maksavat jopa kun omat lapsesi ovat sairaana... MAHTAVAA =) Niinhän sen pitäisikin olla. Oletko yksityinen vai kunnallinen? kiitos etukäteen.
Vuoden alusta saivat vihdoinkin läpi tuon että oman lapsen sairastuessa on oikeus palkalliseen sairaslomaan. Tätä ennen ei ollut joten silloin pidettiin joko palkatonta vapaata tai hoidettiin työt sairaan lapsen kanssa.
Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:Alkuperäinen kirjoittaja pph myös:Tuota kustannuskorvausta ei millään voi laskea palkaksi, se raha on mennyt kurkusta alas. Varsinkin jos joutuu kaiken ostamaan kaupasta niin ei varmaan riitä. Meillä sentään on perunat omasta maasta ja kasviksiakin saa. Mies käy marjastamassa. Poissaolot syövät tienatut ylityöt. Meillä ainakaan ei ole paljon mahdollisuutta valita työaikaansa. Aamu aloitat kuudelta ja illalla saatat lopettaa kymmeneltä. Tällä hetkellä olen vuorotteluvapaalla ja nautin olostani, omat lapset jo aikuisia. Ehkä en enää palaa vanhaan työhöni, aika näyttää.
No sä kyllä sit teet TODELLA tyyristä sapuskaa!! Siis jos saat kustannustenkorvaukset "kurkusta alas"
Mulla on ihan koneella ohjelma jolla lasken budjettia, ja kyllä päivän ruoat/välipalat meillä teen hyvinkin alle 10 euron/päivä. Ja meillä syödään ihan normaalia kotiruokaa, hyvinkin paljon vaihteluakin on. Tänään oli valkosipuliperunoita ja possunpaisti. Välipalalla pinaattiohukaiset, hillo ja maito.
Ja menis se raha jokatapauksessa, vaikken tätä työtä tekiskään. Nimittäin pakko se olis se omakin porukka ruokkia.
Ja väitän jopa että teen sen halvemmalla SEN TAKIA koska teen kotona töitä. Ei tule käytettyä puolivalmisteita/eineksiä, kun on erilailla aikaa ja energiaa suunnitella/valmistaa ruokaa.
Ja kyllä meillä on mahdollista vaikuttaa työaikaansa. Esim. minä olen ilmoittanut tekeväni töitä klo. 6-17 maksimissaan.
Alkuperäinen kirjoittaja PPHoitoonko(?):Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:Alkuperäinen kirjoittaja pph myös:Tuota kustannuskorvausta ei millään voi laskea palkaksi, se raha on mennyt kurkusta alas. Varsinkin jos joutuu kaiken ostamaan kaupasta niin ei varmaan riitä. Meillä sentään on perunat omasta maasta ja kasviksiakin saa. Mies käy marjastamassa. Poissaolot syövät tienatut ylityöt. Meillä ainakaan ei ole paljon mahdollisuutta valita työaikaansa. Aamu aloitat kuudelta ja illalla saatat lopettaa kymmeneltä. Tällä hetkellä olen vuorotteluvapaalla ja nautin olostani, omat lapset jo aikuisia. Ehkä en enää palaa vanhaan työhöni, aika näyttää.
No sä kyllä sit teet TODELLA tyyristä sapuskaa!! Siis jos saat kustannustenkorvaukset "kurkusta alas"
Mulla on ihan koneella ohjelma jolla lasken budjettia, ja kyllä päivän ruoat/välipalat meillä teen hyvinkin alle 10 euron/päivä. Ja meillä syödään ihan normaalia kotiruokaa, hyvinkin paljon vaihteluakin on. Tänään oli valkosipuliperunoita ja possunpaisti. Välipalalla pinaattiohukaiset, hillo ja maito.
Ja menis se raha jokatapauksessa, vaikken tätä työtä tekiskään. Nimittäin pakko se olis se omakin porukka ruokkia.
Ja väitän jopa että teen sen halvemmalla SEN TAKIA koska teen kotona töitä. Ei tule käytettyä puolivalmisteita/eineksiä, kun on erilailla aikaa ja energiaa suunnitella/valmistaa ruokaa.
Ja kyllä meillä on mahdollista vaikuttaa työaikaansa. Esim. minä olen ilmoittanut tekeväni töitä klo. 6-17 maksimissaan.
Teitsä noi pinaattiletutkin ite un ei tule käytettyä puolivalmisteita eikä eineksiä?
Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostaa:Miten on, maksetaanko omista lapsista jotain, jos ovat yli 3-vuotiaita? Alle 3-vuotiaista saa kai kotihoidontuen vai?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostaa:Miten on, maksetaanko omista lapsista jotain, jos ovat yli 3-vuotiaita? Alle 3-vuotiaista saa kai kotihoidontuen vai?
Tietääkö tästä joku jotain. Siis jos omat muksut vaikka 3v ja 4v, hoitolapsia saa olla se kaksi, omat kannattaa sitten kai viedä päiväkotiin ja ottaa täydet 4 hoidokkia, onko näin?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostaa:Miten on, maksetaanko omista lapsista jotain, jos ovat yli 3-vuotiaita? Alle 3-vuotiaista saa kai kotihoidontuen vai?
Tietääkö tästä joku jotain. Siis jos omat muksut vaikka 3v ja 4v, hoitolapsia saa olla se kaksi, omat kannattaa sitten kai viedä päiväkotiin ja ottaa täydet 4 hoidokkia, onko näin?
??????
Alkuperäinen kirjoittaja oi:Mä saan palkkaa vain pikkuisen auki 1600 neljästä lapsesta, ylitöitten kanssa vähän enemmän. Meidän kunnassa ei saa oman lapsen sairastuessa palkkaa.
Noitten kustannuskorvausten pitäisi kattaa kaikki lapsista aiheutuvat kulut, ei pelkästään ruokamenoja. Ja kyllä niistä kuluja on, pesuaineet, vessa-, talous- ja piirustuspaperit, kynät, lelut, sähköä menee, vettä kuluu...
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:Ja hoidossa siis 4 kokopäiväistä, ja yks eskarilainen. Kokopäivä maksu 550 ? / lapsi, eskarilaisesta 330 ?. Eskarilainen hoidossa siis 12.30-16.00. Muut lapset 8-16. Meillä maksimi hoitoaika on 9 tuntia, sen jälkeen menee ylityökorvaukseksi seuraavat tunnit, mutta siis tällä hetkellä ihanne tilanne hoitoaikojen ja lasten kanssa, ovat vain tuon 8 tuntia. Joskus on ollut pitkiä päiviä, kun ensimmäinen tuli ennen kuutta, ja viimeiset lähtivät vasta 17.30