Alkuperäinen kirjoittaja aiti78kerava:
Itse en ryhtyisi... tuotakin vaihtoehtoa olen todella miettinyt, kun itsellänikin kaksi lasta.
Täällä meilläpäin keravalla rupeat itse yksityiseksi perhepäivähoitajaksi ja kaupunki maksaa sinulle siitä... Eipä paljon jää käteen kun vähennät ruoat ym.kulut... esim.omat lomat täytyy "säästää" vielä tuosta summasta mitä maksetaan, koska olet yksityisyrittäjä ja lomat olet palkatta... ellei toisin ole sovittu. ym.maksut mitä nyt menee. Niin ja jos lapset sairastuu ja on tietyn aikaa kipeinä et saa korvausta... vaikka eihän se sinusta johdu jos lapset sairastaa...
Naapurissamme oli yksi äiti joka teki pph hommia jokusen kuukauden, mutta lopetti kun ei hänelle siitä mitään oikein jäänyt käteen... työn vaativuuteen nähden, hänellä oli kolme hoitolasta. :/
Palkkaako helsingin kaupunki perhepäivähoitajia? Vai pitääkö sielläkin olla yksityinen pph?
Hoitoajat menee ihan lasten tarpeen mukaan... tietääkseni ainakin jos olet kaupungin palkkalistoilla, et kai pahemmin voi vaikuttaa siihen "millaisia" lapsukaisia saat... esim.kuinka pitkiä päiviä tarvitsevat... aika normaali on varmaankin 7-17
Kaikki kunnat/kaupungit palkkaavat kunnallisia.
Hoitoaikoihin voi todellakin vaikuttaa ilmoittamalla mihin aikaan on valmis työtä tekemään.
Hoitolapsiin et toki voi vaikuttaa, mutta asia meneekin yleensä aina niin, että lasten kanssa pärjää aina. Ongelmia saattaa syntyä vanhempien kanssa
Mulla lapsia 4 ja ½ ja käteen jää reilut 1500?. Katson sen olevan ihan kivasti. Koskapa ei tarvii maksella omien hoitomaksuja eikä tarvita toista autookaan, eli työmatkakuluja ei ole.
Mutta kukin tyylillään, mulle tää on unelma-ammatti. =)