Perhepäivähoidosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmetellen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmetellen

Vieras
Laittaisitko lapsesi perhepäivähoitoon? Itsellä tuli sellainen tunne tuossa jokin aika sitten, että täällä on monia, jotka eivät laittaisi lastaan perhepäivähoitoon. Miksi vai ymmärsinkö väärin? Onko huonoja kokemuksia?

Laitoin kohta kaksi vuotta sitten,enkä ole katunut.Meillä on kaikki mennyt oikein hyvín,lapset tykkää hoitajastaan kovasti.Ainut mikä on vähän harmittaista on se,että hoitajan sairastuessa on turvauduttava varahoitoon,mutta muksut on tykänneet kyllä kaikista varapaikoistaankin kovasti.

On täällä monia, mutta suurin osa on vain kuunnellut huhupuheita. Kauheen montaa ei oo jolla olisi oikeasti huonoja kokemuksia ko hoitomuodosta.
Pahat kielet kuuluu kauas.

Mä en tunne ketään jolla olisi jotain pahaa sanottavaa pph:sta, kaikki on vain kehunut ainoa nega on se että isommille (4v->) on ehkä parempaa valmistautumista eskariin ja kouluun isompi ryhmä

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Kylläpä tänään nyt jaksetaan ihmetellä perhepäivähoitajia!!

ai tänäänkin :laugh: . mä laittaisin ainakin tällasella pienellä paikkakunnalla voi luottaa hoitajaan ja sana kyllä kulkisi jos joku ei olisi hyvä. asiasta nimittäin keskustellaan paljon vanhempien keskuudessa. isoilla paikkakunnilla on varmasti hajontaa laadussa.

En suinkaan ihmettele negatiivisessa mielessä perhepäivähoitajia, vaan mielenkiinnosta kysyn, koska itse en ole koko asiaa kovasti ajatellut. Ihan vielä meillä ei ole ajankohtaista hoitopaikan etsiminen, mutta kyllä sekin aika koittaa ja siksi kyselen kokemuksia.

Mä olen ollut tyytyväinen perhepäivähoitoon. Tenava vielä alle 2-vuotias ja pph oli ainut vaihtoehto, mitä ajattelin. Eikä ole ollut valittamista.

Kyllä sana kiirii, jos perhepäivähoitajassa on jotain vikaa.

Mun poika on ollut pienestä asti pph.lla hoidossa ja tykätään molemmatkin kovasti hoitajasta. ja mun mielestä pph sopii pienelle lapselle tosi hyvin, mielluummin mä pikkulapsen perhepäivähoitoon laitan kuin ylitäyteen päiväkotiin.
Nyt kun poika alkaa lähestyä 4.n vuoden ikää niin oon alkanu miettiä myös päiväkotivaihtoehtoa, siellä olis kuitenkin enemmän oman ikäisiä kavereita. Mutta toisaalta vielä vaakakupissa painaa enemmän kodinomainen hoito, tuttu hoitotäti ja pieni hoitoryhmä.

kahdessa olleeet ja kahdesta lähdetty hoitajan kanssa olleiden ongelmien takia. Toinen piteli vapaita ex-tempore ja toinen jätti 3-v yksin portaille istumaan "rangaistukseksi" koiran pelkäämisestä,,mut huonoo tuuria. By the way kumpikin oli yksityisiäpph, en tiedä onko sielä useampi ans. väärässä ammatissa.

me asutaan pienellä paikkakunnalla jossa kaikki tuntee toisensa oli helppo laittaa lapsi pphoitajalle. kaupungissa en varmaan laittais. nyt lapsi menee päiväkotiin ja antaa paikkansa pienemmälle lapselle pphoitajalle.

En laittaisi, koska en luottaisi lapsiani täysin tuntemattoman ihmisen käsiin, jonka toimia kotona ei ole kukaan toinen aikuinen todistamassa. Vaikka asunkin pienellä paikkakunnalla, yllättävän kauan ne huonot pph:t saavat jatkaa. Aina löytyy joku joka ei osaa aavistaa millainen hoitaja on, ja hänen lapsensa laitetaan sille huonolle hoitajalle.

Lisäksi varahoitoon joutuminen (pahimmassa tapauksessa useinkin) on erittäin negatiivinen juttu. Samoin se, että pph:n lähellä ei välttämättä ole kunnollista puistoa.

Omista lapsistani nelivuotiaan paikka on ehdottomasti päiväkodissa, kohta kaksivuotiaan olisin voinut tuntemalleni hyvälle pph:lle antaa hoitoon. Mutta hänellä oli ryhmä täysi (ja se varahoito olisi edelleen ongelma, kun ei ole mummoja lähellä, jotka voisivat tarvittaessa hoitaa).

Yhteistyössä