Perhepäivähoitoa omassa kodissa?

Mulla alkaa tammikuussa koulu, ja lapselle olin hakemassa hoitopaikkaa kunnes anoppi ehdotti että hän tulisi tänne meidän kotiin hoitamaan Juliaa ja etsisi toisenkin lapsen siihen vielä kaveriksi. No tämähän sopii paremmin kuin hyvin! Hoitopaikka järjestyi, ja vielä lähempää kuin toivoi.

Kuitenkin on muutama kysymys. Mitä tukia/rahoja tulee hakea kelalta/sossulta ym. kun hoitaja tulee meille kotiin? Mitä kustannuksia siitä tulee? Onnistuuko tämmöinen järjestely täysin terveelle lapselle? Mitä rahoista ja muista maksetaan hoitajalle? Kaikki lisäinfo olis kotiinpäin. :)
 
vieras
Voitte saada yksityisen hoidon tukea tai sitten sinun verokorttisi kautta maksettavaa kotihoidin tukea vaihtelevine kuntalisineen. Näiden vaihtoehtojen välillä voitte valita. Hesassa molemmat vaihtoehdot on hiukan yli 400 tai 500 ?/ kk, mutta siis vaihtelevat kunnittain. Jos tuki maksetaan verokorttisi kautta (eli otat sitä isompaa tukea), se muista tuloistasi riippuen ei veroprosentin nousun takia kannata.
Voitte pyytää haluamanne määrän rahaa (siis sen minkä joku suostuu maksamaan) sen toisen lapsen hoidosta. Ja on ihan mahdollinen järjestely!!!! Käypä KELAssa, niin saat tarkempaa lisäinfoa asiasta!
 
vieras
Eipä mitään. Itse kävin Kelassa juuri männä vko:lla selvittämässä noita asioita... Siksi ovat tuoreessa muistissa! Yritin itsekin saada asiasta tältä palstalta tietoa, mutta en myöskään saanut kyselyyn kovin monia vastauksia. Eli vieras aiheko sitten lienee ihmisille, tiedä häntä. :)
 

Yhteistyössä