Sinikka
Eli asiallisia kommentteja ja asiallista keskustelua perhepäivähoidon ja päiväkodin plussista ja miinuksista. Monesti tuntuu, että perhepäivähoito on monen mielestä huomattavasti parempi ratkaisu kun päiväkoti. Omat lapset on päiväkodissa ja tykkään kun:
-Lapset oppivat toimimaan ryhmässä, odottamaan vuoroaan, jakamaan lelut.
-Päiväkodissa ulkoillaan säännöllisesti kaksi kertaa päivässä.
-Päiväkodissa askarrellaan päivittäin.
-Ruoka on varmasti monipuolista ja terveellisä.
-Leluja on (kirjaimellisesti) vaikka muille jakaa. Myös askartelutarvikkeiden kirjo on laaja.
-Päiväkodissa järjestetään erilaisia tapahtumia. Sekä pelkästään päiväkotilaisille, että koko perheille.
-Ei tarvitse tressata siitä, että hoitaja sairastuu.
-Lapset oppivat tulemaan toimeen eri ikäisten lasten kanssa.
-Päiväkodissa on selkeä rytmi jossa pysytään. Mutta joustetaan myös lapsen ehdoilla.
-Minun äitinä ei tarvitse murehtia siitä, mitä suljettujen seinien sisällä tapahtuu, kun minä poistun paikalta.
-Lapset oppivat toimimaan ryhmässä, odottamaan vuoroaan, jakamaan lelut.
-Päiväkodissa ulkoillaan säännöllisesti kaksi kertaa päivässä.
-Päiväkodissa askarrellaan päivittäin.
-Ruoka on varmasti monipuolista ja terveellisä.
-Leluja on (kirjaimellisesti) vaikka muille jakaa. Myös askartelutarvikkeiden kirjo on laaja.
-Päiväkodissa järjestetään erilaisia tapahtumia. Sekä pelkästään päiväkotilaisille, että koko perheille.
-Ei tarvitse tressata siitä, että hoitaja sairastuu.
-Lapset oppivat tulemaan toimeen eri ikäisten lasten kanssa.
-Päiväkodissa on selkeä rytmi jossa pysytään. Mutta joustetaan myös lapsen ehdoilla.
-Minun äitinä ei tarvitse murehtia siitä, mitä suljettujen seinien sisällä tapahtuu, kun minä poistun paikalta.