Perhekahvilaan omat lelut mukaan??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsy

Vieras
Onko teidän mielestä ok, että avoimeen perhekahvilaan tuleva lapsi saa tuoda omat lelut mukanaan ja niihin ei kukaan muu saa koskea?

Olen vähän ihmetellyt, kun meidän perhekahvilaan yksi äiti tulee aina lapsensa kanssa niin, että lapsella on muutama ikioma lelu mukanaan. Kaikki muut leikkivät yhteisillä leluilla. Välillä ne lapsen omat lelut jäävät lojumaan lattialle ja tietysti joku toinen lapsi niitä heti on hamuamassa. Sitten tietysti lelujen omistajaa harmittaa ja tämän äiti käy komentamaan, ettei niitä saisi muut ottaa. Perhekahvilan työntekijä ei ole mitään asiasta sanonut tälle äidille, joten en viitsi minäkään asiasta mainita, mutta itseäni jotenkin ärsyttää. Jos tuo omia leluja, mielestäni niillä pitäisi sitten kaikkien saada leikkiä. Parempi kun jättäisi ne kotiin.

Meidän kahvilassa ei kyllä kellään ole omia leluja mukana, meidän poju kyllä joskus haluaa otaa mukaan oman rakkaan pehmon, mutta silloin se lelu on lähinnä mulla tai laukussa. Ei siis ikinä loju missään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tän takia just mä en käy missään perhekahviloissa....
Ihme nipoo sakkia, valitetaan täällä.
Sano sille äitille ite, äläkä vingu....

No siksipä tässä kyselen, että miten muut asian kokevat kun kukaan ei tuolle äidille ole mitään asiasta sanonut, mutta toisaalta kukaan muu ei raijaa omia leluja mukaansa sinne.

Jotenkin hämäävää lapsille, että koko ajan opetellaan, että lelut ovat kaikkien yhteisiä ja ei saa ottaa kädestä, vuorotellen leikitään jne. Ja sitten yhtäkkiä yhdellä onkin omat lelut, joihin kukaan muu ei saa koskea. Ihmettelen vaan, ettei perhekahvilan työntekijä ole asiaan puuttunut, koska on tarkka siitä että järjestys säilyy ja että kaikki noudattavat yhteisiä pelisääntöjä.

Ilmeisesti en ole kuitenkaan yksin "nipoine" ajatuksineni.

Yhteistyössä