perhehuoneesta

  • Viestiketjun aloittaja Minähän se
  • Ensimmäinen viesti
Minähän se
Pääseekö perhehuoneeseen jos on tehty sektio? Jos sairaalassa vierähtää useampi päivä, voiko perhehuoneessa olla esimerkiksi vaan pari ekaa yötä ja siirtyä sitten tavalliselle osastolle?
 
iidajohanna
PHKS:ssa ei ole mitään erityisiä perhehuoneita. Siellä perhehuone tehdään tavallisesta huoneesta jos tilaa on. Siellä siis voi osan ajasta olla perhehuoneessa ja osan ajasta jos tilan puutetta ilmenee, saa isä siirtyä pois toisen äidin tieltä. Näin minulle on kerrottu. Tietysti jos sairaalassa on erityisiä perhehuoneita niin tilanne varmaan eri.
 
Saatiin perhehuone, olin sen tosin jo varannut siihen "esikaavakkeeseen", ja kun mentiin synnyttämään niin ekaks huusin et hei se perhehuone sitten.... :) Kemin synnärillä niitä ei taida olla ku kaks, tekevät tarpeen vaatiessa tavallisesta huoneesta jos tilaa on. Ei ollu mitään isän sitoutumisehtoja, sinne vaan ja vieraita sai käydä vapaammin. Tykkäsin siellä olla, oli oma kahvinkeitin, vessa ja suihku, telkku, vauvan hoitopöytä jne... Omaa rauhaa! Sinne tahon seuraavallakin kerralla, elikkäs kesäkuussa!
 
bigglet
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2004 klo 13:10 magdalena kirjoitti:
Saatiin perhehuone, olin sen tosin jo varannut siihen "esikaavakkeeseen", ja kun mentiin synnyttämään niin ekaks huusin et hei se perhehuone sitten.... :) Kemin synnärillä niitä ei taida olla ku kaks, tekevät tarpeen vaatiessa tavallisesta huoneesta jos tilaa on. Ei ollu mitään isän sitoutumisehtoja, sinne vaan ja vieraita sai käydä vapaammin. Tykkäsin siellä olla, oli oma kahvinkeitin, vessa ja suihku, telkku, vauvan hoitopöytä jne... Omaa rauhaa! Sinne tahon seuraavallakin kerralla, elikkäs kesäkuussa!
ompi sielä kemissä muissaki huoneissa telkkari,ja hoitopöytä..ja vessa ja suihku,luonnollisesti! :D mut perhe huoneessa oli matto ja kivemmät verhot! ;)
 
Niin, en siellä Kemissä oo koskaan "tavallisessa" huoneessa käynyt. Mut eiks ne vessat ja suihkut oo niinku siinä huoneen ulkopuolella, ikään kuin käytävällä? Siis ovi sinne veskiin... Ja montako niissä huoneissa on? Hyvällä tuurilla tietty saa olla yksin, mutta en mä tiiä, oisko se niin kiva kuunnella muiden vauvojen parkua ja muiden huoneessaolijoiden vieraita... ? Itse tykkäsin omasta rauhasta, ja ei tarvi kiistellä toisten kaa mitä telkusta katotaan =) Vai ihanko on omat telkut kaikille? Anyway, hoppas att saan perhehuoneen taas, kyllä sitä osaa arvostaa, kun on jo hyvälle oppinut :D Toisaalta taas, ei siinä tutustu muihin äiteihin, se on kyllä ikävä juttu.
 
bigglet
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2004 klo 14:25 magdalena kirjoitti:
Niin, en siellä Kemissä oo koskaan "tavallisessa" huoneessa käynyt. Mut eiks ne vessat ja suihkut oo niinku siinä huoneen ulkopuolella, ikään kuin käytävällä? Siis ovi sinne veskiin... Ja montako niissä huoneissa on? Hyvällä tuurilla tietty saa olla yksin, mutta en mä tiiä, oisko se niin kiva kuunnella muiden vauvojen parkua ja muiden huoneessaolijoiden vieraita... ? Itse tykkäsin omasta rauhasta, ja ei tarvi kiistellä toisten kaa mitä telkusta katotaan =) Vai ihanko on omat telkut kaikille? Anyway, hoppas att saan perhehuoneen taas, kyllä sitä osaa arvostaa, kun on jo hyvälle oppinut :D Toisaalta taas, ei siinä tutustu muihin äiteihin, se on kyllä ikävä juttu.
niin,juu olihan siinä tietenki se Käytävä vessa ja suihku homma....mun muistin mukaan oli tav.huoneessa yks äiskä mun lisäks....kyllä mäkin ottasin mielellään sen perhe huoneen,mut ei mies töiltään jouda...
 
...kyllä mäkin ottasin mielellään sen perhe huoneen,mut ei mies töiltään jouda...

Sanoppa muuta, meillä nyt ens kesänä just se tilanne et saas nähdä kerkeekö mies olla synnärillä, muuten kun synnytyksessä mukana... Viimeksi olin kyllä niin raunioina synnytyksen jälkeen että miehen tuki oli todella tarpeen! Oliko se sitä enskertalaisen fiilistä, vai kuuluuko asiaan, sitä en tiedä. Loppujen lopuksi, kai se on pääasia et saadaan lapsi maailmaan, kai sitä nukkuu vaikka käytävällä jos niikseen tulee... :LOL:
 
maikki74 harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2004 klo 01:24 iidajohanna kirjoitti:
PHKS:ssa ei ole mitään erityisiä perhehuoneita. Siellä perhehuone tehdään tavallisesta huoneesta jos tilaa on. Siellä siis voi osan ajasta olla perhehuoneessa ja osan ajasta jos tilan puutetta ilmenee, saa isä siirtyä pois toisen äidin tieltä. Näin minulle on kerrottu. Tietysti jos sairaalassa on erityisiä perhehuoneita niin tilanne varmaan eri.
Ainakin ennen Päksissä oli kaksi perhehuonetta. Tosin viimeksi olin synnyttämässä vuonna 2000. Mutta kohta sinne taas menossa.
 

Yhteistyössä