Perheet, joissa neljä lasta!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii ja pohtii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kelläpä olisi niin iso talo, että kaikille 4 lapselle olisi oma huone. Meillä on kaks yläkoululaista ja kaks tarhaikäistä ja kummallakin isolla on kaverina yks pieni.

Eli omaa rauhaa teineille ei ole sen jälkeen kun pienet on pantu nukkumaan.
 
17-vuotiaalla oma huone, jonne on sijoitettu perheen soittimet.
15- ja 13-vuotias ovat jakaneet kirjahyllyllä talon isomman huoneen kahdeksi pienemmäksi.
2-vuotias nukkuu makarissamme perhepedissä, ja sinne se pian tulevakin laitetaan.
 
15,12, 2 ja 1 v. meillä ollessaan isoilla on yhteinen huone ja kun ovat isällään, heillä on siellä omat huoneet. pienet meidän kamarissa. jos isot asuisivat meillä koko ajan, olisi järjestely silti sama.
 
meillä 9v, 3,5v ja 2x1,5v tällä hetkellä asutaan 4h+k ja isommat jakaa huoneen pienet vielä vanhempien makkarissa.
Tarkoitus on hakea isompaa asuntoa, koska viidettä odotellaan.. :D
Jos ei kuitenkaan mitään "hyvää" osu silmiin tuplat saa muuttaa vielä omaan huoneeseen. Tai sitten muutetaan tää tietokone-romuhuone esikoisen käyttöön ja pienemmät tuohon isompaan huoneeseen.
Meillä vaikka on 4h niin pohja aivan surkea, tää yks huone tosi minikokoinen ja "just passeli" työhuoneeksi. (lue romuvarastoksi... )

Jos vaan voittais lotossa... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja yhteinen:
Kelläpä olisi niin iso talo, että kaikille 4 lapselle olisi oma huone. Meillä on kaks yläkoululaista ja kaks tarhaikäistä ja kummallakin isolla on kaverina yks pieni.

Eli omaa rauhaa teineille ei ole sen jälkeen kun pienet on pantu nukkumaan.

juu todella järkevää
 
Meillä jo viisi, mutta silloin kun oli neljä:

Ikäeroa 2v, 2,5v ja 3v. Eli vanhin oli neljännen syntyessä 7,5v. Kaksi vanhinta tyttöjä, nuoremmat poikia. Kaikki kolme olivat samassa huoneessa kunnes esikoinen aloitti koulun, sai silloin oman huoneen. Vauva ekan vuoden meidän kanssa. Kun kakkonen meni eskariin, vauva siirtyi 4v kanssa samaan ja isommat kaksi samaan.

Näin on edelleenkin, tosin se viides on siellä pienempien kanssa samassa (pienimmät nyt 2v, 4v ja 7v). Vanhimmat lapset tytöt 10v ja 12v samassa huoneessa. Ensi kesänä olisi tarkoitus muuttaa hieman huonejärjestystä, niin ettei tuon ekaluokkalaisen tarvitsisi olla pienimmän kanssa enää samassa. Hieman on vielä auki miten tuo toteutetaan, vaihtoehtoja on useampia. Nyt läksyt tehdään mieluiten keittiön pöydän ääressä, ja muun ajan täyttää leikki pikkuveljen 4v kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Alkuperäinen kirjoittaja yhteinen:
Kelläpä olisi niin iso talo, että kaikille 4 lapselle olisi oma huone. Meillä on kaks yläkoululaista ja kaks tarhaikäistä ja kummallakin isolla on kaverina yks pieni.

Eli omaa rauhaa teineille ei ole sen jälkeen kun pienet on pantu nukkumaan.

juu todella järkevää

Teinit on eri sukupuolta keskenään eivätkä halua jakaa huonetta keskenään. Kuulostaa tosiaan tyhmältä mutta tähän on päädytty.

 
Alkuperäinen kirjoittaja yhteinen:
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Alkuperäinen kirjoittaja yhteinen:
Kelläpä olisi niin iso talo, että kaikille 4 lapselle olisi oma huone. Meillä on kaks yläkoululaista ja kaks tarhaikäistä ja kummallakin isolla on kaverina yks pieni.

Eli omaa rauhaa teineille ei ole sen jälkeen kun pienet on pantu nukkumaan.

juu todella järkevää

Teinit on eri sukupuolta keskenään eivätkä halua jakaa huonetta keskenään. Kuulostaa tosiaan tyhmältä mutta tähän on päädytty.

juu kuulostaa vähän oudolle kun sanot että kaikille olisi oma huone mutta silti teette noin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Alkuperäinen kirjoittaja yhteinen:
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Alkuperäinen kirjoittaja yhteinen:
Kelläpä olisi niin iso talo, että kaikille 4 lapselle olisi oma huone. Meillä on kaks yläkoululaista ja kaks tarhaikäistä ja kummallakin isolla on kaverina yks pieni.

Eli omaa rauhaa teineille ei ole sen jälkeen kun pienet on pantu nukkumaan.

juu todella järkevää

Teinit on eri sukupuolta keskenään eivätkä halua jakaa huonetta keskenään. Kuulostaa tosiaan tyhmältä mutta tähän on päädytty.

juu kuulostaa vähän oudolle kun sanot että kaikille olisi oma huone mutta silti teette noin!

Meillä on 3 makkaria, yksi meille ja 2 lapsille.

 
Meille tulossa neljäs ja keväällä laajennetaan taloamme. Siinä vaiheessa sit on kaikilla oma huone, vaikka se ei vielä sillon tarpeellista ole. Siihen asti kun kasvavat vähän niin 2 makkaria (ne laajennuksessa tulevat) ovat vierashuoneena ja työhuoneena. Nyt meillä on siis 3 makuuhuonetta, 2 vanhimmalla omat ja nuorin meidän vanhempien makuuhuoneessa. Lapset pian 5v, 3v ja 1v + rv 14+6.
 
Neljäs on vielä mahassa, mutta voin kertoa miten tulee menemään ;) Meillä valmistuu kohta laajennus, jonka jälkeen 1½-vuotias siirtyy omaan huoneeseen (nyt vielä meidän vanhempien kanssa), 8- ja 5- vuotiailla on omat huoneet. Kun vauva syntyy, on hän ainakin eka vuoden meidän huoneessa ja siirtyy sitten tuon kolmosen kaveriksi.
 
Meillä tytttö 15v nukkuu omassa huoneessaan, poika 14v omassa ja pienet 8 ja9v jakavat yhteisen huoneen.
Kaikkien poikien huoneet ovat alakerrassa.
Ja pikkupojat saavat varmaan isompinakin jakaa huoneen yhdessä. kun isot muuttaa pois, mutetaan suoraan kolmioon asumaan
 
Itsellä ei ole, mutta meitä sisaruksia oli 4 tyttöä. 4n vuoden sisällä kaikki syntynyt, ja kaksi makuuhuonetta lapsille. Vanhin ja nuorin oli samassa, ja kaksoset olivat omassa huoneessaan.
 
9v pojalla oma huone
7v tytöllä oma huone

2v5kk ja 1v5kk nukkuvat vanhempien kanssa samassa huoneessa, ehkä aikanaan heille tehdään siitä yhteinen huone ja vanhemmat nukkuvat sen jälkeen olohuoneessa.
 

Yhteistyössä