perheet, joissa lapset ei syö jouluruokia, mitä tarjoatte joulunpyhinä?

  • Viestiketjun aloittaja ruokislista
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ruokislista:
vaihtoehtoja?
Esim lihamureke ja perunat tai muussi, kasviksia... Jälkiruokaa. kastike.

meillä kyllä syödään jouluruokaa mutta jos jotain vaihtoehtoa haet ja teillä ilmeisemmin ei syödä niin turha näitä vastauskia - "meillä syödään vain laatikoita ja kinkkua eikä mitään muuta" on viljellä.
 
joulua
Meillä on kyl totutettu ainakin maistmaan aina kaikkea ennenkun sanotaan ettei tykkää,harvoista lapset ei kyl tykkää eli melkein kaikki maistuu.
Joupöydässä meillä perinteisten kinkun ja laatikoiden lisäksi on karjalanpaistia,karjalanpiirakoita,makaroonilaatikko (siis oikea makaroonilaatikko jossa pelkkää makaroonia munavoissa ) nämä kaikki kyllä lapsille ovat aina maistuneet! :)
 
Joulupöydästä kyllä löytyy lapsillekin yhtä jos toistakin syötävää, vaikka perinteiset laatikot, rosolli ym ei uppoa. Mutta kinkkua, perunaa, lihapullia, kaloja, ne maistuu lapsillekin ja kuuluvat oleellisena osana meidän joulupöytään. Ja jokainen saa valita siitä omat herkkunsa, en itsekään syö kaikkia joulupöydän antimia.
 
Afrikannorsu
Mulle joulussa on tärkeintä PERINTEET eli minä teen just ja täsmälleen niin kun mummonikin jo. Muina päivinä vedetään mitämilloin ja laidasta laitaan. Mulle henk.koht olis kauheeta jos meidän joulupöydässä oli lihapullia kun ne ei sinne kuulu. Mä tiedän olevani tässä asiassa ihan ruokanatsi mutta se on MULLE tärkeetä. Mulla meni yks joulu ihan pipareiks kun mun tarkan systeemin pilas anopin italiansalaatti joulupöydässä. Mulle se oli kuin olis norsun laittannu keskelle pöytää.
 
Meidän joulupöydäsämme ei ole niinkään perinteisiä jouluruokia. Paitsi kaiketi graavilohta.
Yleensä meidän joulupöytään kootaan kuitenkin jotakin normaalista arkiruoista poikkeavia ruokia.
Kaikkia pöydän antimia ei ole pakko maistaa.
Lapseni eivät juurikaan pidä jouluruoista, etenekään porkkanalaatikosta, enkä aio heitä sitä pakottaa syömään tai väkisin opettaa siitä pitämään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Mulle joulussa on tärkeintä PERINTEET eli minä teen just ja täsmälleen niin kun mummonikin jo. Muina päivinä vedetään mitämilloin ja laidasta laitaan. Mulle henk.koht olis kauheeta jos meidän joulupöydässä oli lihapullia kun ne ei sinne kuulu. Mä tiedän olevani tässä asiassa ihan ruokanatsi mutta se on MULLE tärkeetä. Mulla meni yks joulu ihan pipareiks kun mun tarkan systeemin pilas anopin italiansalaatti joulupöydässä. Mulle se oli kuin olis norsun laittannu keskelle pöytää.
mulle, mulle ja mulle, ja minä teen niin ja minä teen noin, eikö joulu ole yhteinen juhla :)
 
Miia
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Mulle joulussa on tärkeintä PERINTEET eli minä teen just ja täsmälleen niin kun mummonikin jo. Muina päivinä vedetään mitämilloin ja laidasta laitaan. Mulle henk.koht olis kauheeta jos meidän joulupöydässä oli lihapullia kun ne ei sinne kuulu. Mä tiedän olevani tässä asiassa ihan ruokanatsi mutta se on MULLE tärkeetä. Mulla meni yks joulu ihan pipareiks kun mun tarkan systeemin pilas anopin italiansalaatti joulupöydässä. Mulle se oli kuin olis norsun laittannu keskelle pöytää.


no huh huh,aikamoinen ruokanatsi kyl niinku itse sanoit :D eikai sen nyt tarvii niin pirun tarkkaa olla,varsinkaan lapsiperheessä! jokaiselle jotakin jos pöydästä löytyy niin riittää mun mielestä!!!
 
no
Meillä on varmaankin ne normaalit: kinkku, peruna ja porkkanalaatikkoa, tuoresalaattia, rosollia jne...
Itse kasvissyöjänä syön laatikoita ja tuoresalaattia, lapsista toinen syö kaikkea muuta paitsi salaatteja ja toinen syö sitten laatikoita ja salaattia sekä rosollia.
Mies on ainoa joka syö kaikkea :)
 
minä
Yleensähän joulupöydässä on niin monenlaista syötävää, että jos mikään ei kelpaa, niin arkenakin ruokavalio on varmaan jotenkin suppea.
Meillä on kinkku, laatikot, karjalanpaisti, lohta yleensä savustettuna, kylmäsavustettuna ja graavattuna. Salaattina rosollia, italiansalaattia ja kenties vielä sienisalaattia. Siihen vielä lisäksi keitettyä perunaa ja porkkanaa. Plus ehkä vielä jotain ekstraa lisäksi. Kyllä noista varmasti ainakin meillä saavat lapsetkin mahan täyteen.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Yleensähän joulupöydässä on niin monenlaista syötävää, että jos mikään ei kelpaa, niin arkenakin ruokavalio on varmaan jotenkin suppea.
Meillä on kinkku, laatikot, karjalanpaisti, lohta yleensä savustettuna, kylmäsavustettuna ja graavattuna. Salaattina rosollia, italiansalaattia ja kenties vielä sienisalaattia. Siihen vielä lisäksi keitettyä perunaa ja porkkanaa. Plus ehkä vielä jotain ekstraa lisäksi. Kyllä noista varmasti ainakin meillä saavat lapsetkin mahan täyteen.
Unohdin vielä karjalanpiirakat ja munavoin. Lisäksi tietty muut leivät kans. Eli jos ei muuta niin nuo karjalanpiirakat uppoaa ainakin kaikille tuntemilleni lapsille.
 
Afrikannorsu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Mulle joulussa on tärkeintä PERINTEET eli minä teen just ja täsmälleen niin kun mummonikin jo. Muina päivinä vedetään mitämilloin ja laidasta laitaan. Mulle henk.koht olis kauheeta jos meidän joulupöydässä oli lihapullia kun ne ei sinne kuulu. Mä tiedän olevani tässä asiassa ihan ruokanatsi mutta se on MULLE tärkeetä. Mulla meni yks joulu ihan pipareiks kun mun tarkan systeemin pilas anopin italiansalaatti joulupöydässä. Mulle se oli kuin olis norsun laittannu keskelle pöytää.
mulle, mulle ja mulle, ja minä teen niin ja minä teen noin, eikö joulu ole yhteinen juhla :)
Ei meillä ;). Pientä neuroosia pukkaa,,,mutta lasten "kärsimyksiä" loivennellaan valtaisalla jälkiruokakattauksella (sisältää sitten paaljon marjoja ja hedelmiäkin) jotta ei ihan kärsimukseksi mene.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Mulle joulussa on tärkeintä PERINTEET eli minä teen just ja täsmälleen niin kun mummonikin jo. Muina päivinä vedetään mitämilloin ja laidasta laitaan. Mulle henk.koht olis kauheeta jos meidän joulupöydässä oli lihapullia kun ne ei sinne kuulu. Mä tiedän olevani tässä asiassa ihan ruokanatsi mutta se on MULLE tärkeetä. Mulla meni yks joulu ihan pipareiks kun mun tarkan systeemin pilas anopin italiansalaatti joulupöydässä. Mulle se oli kuin olis norsun laittannu keskelle pöytää.
mulle, mulle ja mulle, ja minä teen niin ja minä teen noin, eikö joulu ole yhteinen juhla :)
Ei meillä ;). Pientä neuroosia pukkaa,,,mutta lasten "kärsimyksiä" loivennellaan valtaisalla jälkiruokakattauksella (sisältää sitten paaljon marjoja ja hedelmiäkin) jotta ei ihan kärsimukseksi mene.
:D Ok, no ehkä se ruoka ei ole lapsille tärkeintä joulussa muutenkaan :)
 
vieras
Millaisia joulujälkiruokia teillä on? Mä vaan kun täällä on totuttu suvussa syömän sitä sekahedelmäkiisseliä, jota itse vihaan...

Nyt järjestän joulua meille kotiin, ja suunnittelen uutta ruokalistaa :) Täältä on tullut kivoja vinkkejä.
 
Aina paan eteen hiukan, mutta muksut ei syö joululaatikoita. Siksi laitan niille myös maksalaatikkoa ja kinkkua ne syö :)

Niin ja syö ne meillä Joulun eturuokaa, miehen suvuin perinneruokaa jossa perunaa ja erilaisia lihoja. :wave:
 
sisi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Millaisia joulujälkiruokia teillä on? Mä vaan kun täällä on totuttu suvussa syömän sitä sekahedelmäkiisseliä, jota itse vihaan...

Nyt järjestän joulua meille kotiin, ja suunnittelen uutta ruokalistaa :) Täältä on tullut kivoja vinkkejä.
-Glögissä keitettyjä päärynöitä ja wanhanajan waniljajäätelöä
-valkosuklaapannacotta ja vadelmasosetta
-tiramisu
-mantelihyytelökakku piparipohjalla....

 
sisi
Alkuperäinen kirjoittaja sisi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Millaisia joulujälkiruokia teillä on? Mä vaan kun täällä on totuttu suvussa syömän sitä sekahedelmäkiisseliä, jota itse vihaan...

Nyt järjestän joulua meille kotiin, ja suunnittelen uutta ruokalistaa :) Täältä on tullut kivoja vinkkejä.
-Glögissä keitettyjä päärynöitä ja wanhanajan waniljajäätelöä
-valkosuklaapannacotta ja vadelmasosetta
-tiramisu
-mantelihyytelökakku piparipohjalla....
Ainii ja luumumousse konjakilla terästettynä unohtui :)

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Millaisia joulujälkiruokia teillä on? Mä vaan kun täällä on totuttu suvussa syömän sitä sekahedelmäkiisseliä, jota itse vihaan...

Nyt järjestän joulua meille kotiin, ja suunnittelen uutta ruokalistaa :) Täältä on tullut kivoja vinkkejä.
Rahkaa esim jos tykkää niin luumusta, omena-kaura-kanelipaistos (ihan omenapaistos toisinsanoen) vaniljakastikkeella :) Aika helppoja tapana tehdä kun ruokiin menee muutenkin jo aikaa ja sitä piparia ja torttua ja suklaata ja kuivakakkua on imelääkaipaaville muutenkin meillä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Millaisia joulujälkiruokia teillä on? Mä vaan kun täällä on totuttu suvussa syömän sitä sekahedelmäkiisseliä, jota itse vihaan...

Nyt järjestän joulua meille kotiin, ja suunnittelen uutta ruokalistaa :) Täältä on tullut kivoja vinkkejä.
Rahkaa esim jos tykkää niin luumusta, omena-kaura-kanelipaistos (ihan omenapaistos toisinsanoen) vaniljakastikkeella :) Aika helppoja tapana tehdä kun ruokiin menee muutenkin jo aikaa ja sitä piparia ja torttua ja suklaata ja kuivakakkua on imelääkaipaaville muutenkin meillä.
Uuniomenat on ihan hyvä myös, minusta omena ja kaneli sopii joulupöytään.
 

Yhteistyössä