perheenrikkoja

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
kohtalotoveri
Minulle on käynyt vuosia sitten lähes samoin. Miehellä oli aikaa vievä työ, olipa hän välillä yötä myötenkin töissä, tai lähti keskellä yötä. Työn luonne oli sellainen, että sinänsä ihan ymmärrettävää. Tulin raskaaksi, ja mies meni jotenkin kummalliseksi, ei kuulema halunnut lapsia. Sitten hänen veljensä kertoi; miehellä oli vaimo ja perhe jo ennestään. Päädyin aborttiin, ilmoitin vaimolle, enkä pitänyt mieheen enää koskaan yhteyttä. Kuulema ovat edelleen yhdessä. Sitä en vielä tänä päivänäkään voi käsittää miten mies sai aikansa riittämään kahdelle suhteelle ja myös työlle (hän siis ihan oikeasti teki työtä johon kutsu voi käydä koska vaan) eikä koskaan jäänyt kiinni.....

kokemusta on
Sinuna ilmoittaisin miehen vaimolle asiasta. Siinä kyllä yksi "onnellinen" parisuhde saadaan päätökseen, mutta sitä saa mitä tilaa. Itsepä se ukko on hommansa kusenu

vieras
Sinä et miehen perhettä riko, vaikka vaimolle kertoisitkin. Mies on tehnyt sen ihan itse. Mies on kuitenkin sinun tulevan lapsesi isä. Eikä sillä ole väliä uskooko vaimo. Itse tiedät totuuden.

vieras
Kyllä kertoisin myös vaimolle. Tiedä vaikka mies tekisi tuota uudelleen ja uudelleen.

Itselläni on ollut vähän samantapainen kokemus aikoinaan, sillä erolla että en tullut raskaaksi ja tää mies oli oikeasti eronnut vaimostaan, mutta unohti minulle kertoa että palasivatkin yhteen (tosin mies ei olisi halunnut mutta vaimo kiristi). Vaimo vain sai tietää minusta ensin, ja tietenkin syytti minua ja uhkasi jopa tappaa minut. Tää mies vielä kehtasi soitella perääni pitkään. Nykyään edelleen harrastaa noita toisia naisia, vaimo tietää, mutta haluaa silti vaan pitää ukostaan kiinni. Sääliksi käy lapsia.

Mutta voimia sinulle ap, ja varmasti pärjäät lapsesi kanssa paremmin ilman tuollaista niljaketta.

Jos tuo olisi totta, kertoisit tietenkin vaimolle. Kyllä poikienkin pitää saada aikanaan tietää, että heillä on sisko- tai velipuoli; varsinkin, jos sattuisi tulemaan siskopuoli, ettei kumpikaan pojista sattuisi häneen rakastumaan tietämättään.

Miten arvelet miehen järjestävän isyysloman? Entä lapsen tunnustamisen? Mitä mies tuumasi raskausuutisesta?

No, minä teen sen sen ilmeisesti ensimmäisenä. Kerrotun perusteella epäilen, ettei tarina ole tosi. Perustellakin voin, mutta nyt en ehdi!

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Minusta totuus kaikille osapuolille on pitkällä tähtäimellä kaikkein paras ratkaisu.
Samaa mieltä. Tuttavalleni oli mieletön shokki, kun vasta puolisonsa kuoleman jälkeen selvisi, että tällä miehellä oli ollut lähes koko heidän avioliittonsa ajan toinen perhe toisella puolella Suomea.

Jos itse olisin ap:n kuvaamassa tilanteessa, niin tietysti kertoisin miehelle raskaudesta ja kysyisin, miten hän oli ajatellut hoitaa elatusmaksut ja lapsen tapaamiset, kun on toinenkin perhe jo valmiina.

Minä en viitsisi kyllä tuollaiselle ukolle mitään kertoa, toivottavasti ei kenenkään tarvi niin elareidenkipeä olla. Enkä toivo kenenkään lapsen saavan koskaan tietää tuollaisesta "isästä".

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Minä en viitsisi kyllä tuollaiselle ukolle mitään kertoa, toivottavasti ei kenenkään tarvi niin elareidenkipeä olla. Enkä toivo kenenkään lapsen saavan koskaan tietää tuollaisesta "isästä".
Mä en ainakaan voisi tehdä sellaista päätöstä lapseni puolesta. Ja joka tapauksessahan lapsi kysyy joskus jotain isästään. Mitä meinaisit lapselle kertoa, jos olisit ap:n tilanteessa? Ettet tiedä, kuka isä on vai että isä on kuollut vai mitä? Voihan se isä olla ihan hyvä isä, vaikka muuten kuspää olisikin.

ap
Mulla on nyt taas semmoinen kiukku/inho päällä että voisin vaimolle kertoa heti. En vaan tiedä mistä hänet tavoittaisin? En tiedä nimeä,enkä tiedä missä asuu. Ei ainakaan siinä mieystäväni pikkuisessa yksiössä johon minullakin on avaimet :eek:
Sitä tässä miettiessä,olen ihmetellyt hänelle ääneenkin että kun on niin vähän huonekaluja yms,hän silloin aikanaan totesi ettei tarvitse enempää enkä sitä sitten miettinyt sen kummemmin. Jos hän sitten asuukin virallisesti siellä vaimonsa luona missälie :O Muutman kerran hän onkin ollut ylitöissä kun olen häntä hänen luonaan odotellut. Ja hassua että en ole heihin ennen ulkoillessa törmännyt!
Nyt mies on "työreissussa" (tai sitten ei) mutta kunhan tulee takaisin saa kyllä selittää. Jättöhetkellä en selityksiä jäänyt kuuntelemaan.

vieras
Siis tietääkö mies että sinä tiedät vaimosta ja lapsista? Onko myöntänyt itse? Mistä tiedät että on naimisissa, eikä vaikka avoliitossa tämän toisen kanssa? Olitteko te eronneet jo ennen kun näit heidät, vai mitä tarkoitit tuolla lauseella "jättöhetkellä en selityksiä jäänyt kuuntelemaan"?

Kyllä lapsella on oikeus isään. VAIkka mies olisikin kelvoton tai käyttäytynyt huonosti naissuhteissaan. Se on ihan eri juttu se.

Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Kyllä lapsella on oikeus isään. VAIkka mies olisikin kelvoton tai käyttäytynyt huonosti naissuhteissaan. Se on ihan eri juttu se.
Paska tuo on eikä mikään isä, ei edes omille nykyisille lapsilleen, niin miten sitten tälle tulevalle. Aattele nyt omalle kohdallesi, jos sulla olisi tuollainen "isänä", toihan on pahempi kuin halpa huora. Ei ne naissuhteet ole mikään irrallinen lisä sen ihmisen elämässä.

Yhden vanhemman kanssa pärjää monesti paljon paremmin kuin kahden kanssa.

vieras tyttö
No soita siihen osoiterekisterinumeroon josta voi kysyä osoitetiedot, (ei siis numerotiedustelu) ja kysy missä sesun mies asuu. Näkikö mies sut silloin puistossa? Minkä ikäiset lapset? Oletko varma että huusivat sinunmiehellesi? Ja että kyse on samasta miehestä? Ja miten hänellä oli kädet lanteilla? Jos siis kyse ex-puolisosta, josta ei oo välittäny sulle kertoo, vaikka oisvat hyvissä väleissä.

vieras tyttö
..ja vielä siis jos tiedät että miehellä on vaimo, niin tietenkin kerrot hänelle. Haluaisithan itsekin tietää vastaavassa tilanteessa. Tule sitten kertomaan kuinka kävi.

Ossi harmailee
Siis tämä kuulostaa niin tutulle, nimittäin muutama viikko siiten sain kuulla, että ystäväni, joka on seurustellut erään miehen kanssa 9kk, onkin naimisissa, ja hänellä on kaksi lasta ja vaimo. Lisäksi myös kuulemma paksuna oleva kolmas nainen jossain...

Ap: sinä olet todella fiksu, kun et halua enää olla tuollaisen miehen kanssa missään tekemisissä etkä halua rikkoa perhettä! Siitä sinulle lämmin :hug: ! Meillä nimittäin sellanen tilanne menossa, että mieheni, kuuden (kohta 7) lapsen isä, on alkanut hengailemaan nuoren tyttösen (itseään 10 v. nuoremman) kanssa. Tätä "naista" (heh!) ei kuulemma haittaa ollenkaan se, että mies on naimisissa ja perheenisä... on kuulemma miettinyt asiaa ja tullut siihen tulokseen, että oppii elämään asian kanssa :headwall: :headwall: Ei voi muuta kuin ihmetellä, mitä tuollasen akan päässä liikkuu! Miten kukaan itseään kunnioittava aikuinen ihminen voi ihan pokalla seurustella ison perheen isän kanssa... en tajua! Mutta kaikenlaisia bimboja sitä maailmaan mahtuu... harmi vaan, että osui noin lähelle :'(

Yhteistyössä