Perheenjäsen suuttui minun plussattuani :/

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Oletko koskaan ajatellut, että he ovat lapsettomuushoitojen aikana kertoneet teille kaikista henkilökohtaisimpia asioita? Epävarmuutta, surua, yksityiskohtia lääkärissä käynneistä jne. Te olette olleet "tukena" ja samaan aikaan yrittäneet saada lasta myös, mutta edes sitä ette ole olleet valmiita jakamaan heidän kanssaan. Olen ollut vähän samankaltaisessa tilanteessa, ja minusta tuntui että matto vedettiin alta, kun kuulin että emme olleet olleetkaan niin läheisiä, kuin luulin, meille ei myöskään kerrottu mitään, vaan luottamus oli kovin yksipuolista. Tietenkin olen onnellinen heidän syntyneestä lapsesta ja siitä, että heidän ei tarvinnut kokea sitä lapsettomuuden helvettiä. Mutta sellaisia ystäviä kuin luulin, emme olleetkaan.
 
vierailija
Ei herrajestas kun on ihmisten vaikeaa lukea ketju läpi ja selata myös mun vastaukset. Toistan nyt siis edelleen: tämä henkilö tiesi muiden ohella, että toivomme toista lasta mahd.pian ensimmäisen jälkeen, tiesi ettei ehkäisyä ole käytössä, tiesi että vauvauutinen milloin vain voi olla mahdollinen. Mielestäni en oo pettänyt kenenkään luottamusta tai pilannut ystävyys/sukulaisuussuhdetta sillä etten oo hänelle listannut kuukautiskiertojani,ovulointeja ja kaikenmaailman välivuotoja. Kuitenkaan tää asia ei oo ollut keneltäkään täysin salassa.
 
vierailija
Ei herrajestas kun on ihmisten vaikeaa lukea ketju läpi ja selata myös mun vastaukset. Toistan nyt siis edelleen: tämä henkilö tiesi muiden ohella, että toivomme toista lasta mahd.pian ensimmäisen jälkeen, tiesi ettei ehkäisyä ole käytössä, tiesi että vauvauutinen milloin vain voi olla mahdollinen. Mielestäni en oo pettänyt kenenkään luottamusta tai pilannut ystävyys/sukulaisuussuhdetta sillä etten oo hänelle listannut kuukautiskiertojani,ovulointeja ja kaikenmaailman välivuotoja. Kuitenkaan tää asia ei oo ollut keneltäkään täysin salassa.
Kannattaa laittaa siihen ekaan viestiin kaikki tiedot, ei pitkiä viestiketjuja jaksa lukee, missä pumpataan oleellista tietoa :)

o n n e a plussasta.
 
vierailija
En nyt osannut ajatella että olis ollut oleellista kertoa ihan jokainen yksityiskohta kun alotuksen pointti oli se, että mitä muut ajattelis siitä loukkauksesta jonka hän meille sanoi ja pystyisikö antamaan anteeksi kun onnellisesta asiasta kertoo oli syy hänen sanoihinsa mikä tahansa. Mutta kiitos onnitteluista. :)
 
vierailija
Mielenkiintoista lukea tämä täältä. Ja vielä vähän väritettynä. Tätä mä en olis ekana osanut uskoa että tänne avaat meidän ongelmat.

Haluan kumminkin tuoda oma näkemykseni esille.

Ilmoitit mulle ryhmäviestillä "meille syntyy vauva 2016 emme voi kuvailla tätä onnea ja tämä oli suunniteltu juttu ihanaa" viesti oli multimedian viestin pituinen.(hehkuttaminen tuntui veitsen iskulta) En saanut viestiä ladattua joten pyysin fb laittamaan ja laitoit.sait tilaisuuden vielä muokata viestiä mun tunteille sopivaksi. Samalla lukiessa viestiäsi tajusin sun valehdelleen mulle. Lähetit ovulaatiotestin kuvia ja halusit mun kertovan onko plussaa vai ei. Väitit ne olleen kaverisi. Ja samalla tiesin meidän ystävyyden avoimuuden olevan vain mun puolelta. Miten semmosen tiedon saannin jälkeen voisi edes olla onnellinen. Jos oli niin salaista tämä vauvanteko niin ne testikuvat olis kannattanu jättää laittamatta. Tässä oli syy miksi mä loukkaannuin. Selitin myös että raskaus on onnellinen asia ka onnea siihen mutta en itse kykene olemaan onnellinen. Sitä sä sitte et enään ymmärtänyt. Kerroit myös että sulla oli syy valheeseen. No niin tai näin mullakin on syy omaan pahaanoloon jota en sinuun purannut muutakun valheen ja "kieroilun" takia.

Kerroit täällä ettet voisi olla kanssani tekemisissä ennen anteeksi pyyntöä. En koe olevani velvollinen pyytämään anteeksi pettymystä meidän ystävyyden osalta. Enkä koe että mun pitäisi pyytää anteeksi omaa lapsettomuuttani.

En missään vaiheessa väittänyt enkä halunnut antaa ymmärtää ettette olisi ansainneet onnea.

Ja kyllä minulla on yksi lapsi edellisestä suhteesta mutta miehelläni ei ole lapsia.

Ja kun sanoit mun ottaneeni ensimmäisen raskauden hyvin... En ottanut. Olin yhtä hajalla ja rikki ja katkera mutta miksi mä siitä mitään teille sanomaan. Te tulitte vielä mun kotia iloisesti kertoen yllättäen. Jäitte vielä istumaankin kun yritin niellä kyyneleitä. Tiesitte silloinkin meidän lapsettomuudesta. Mutta silloin meillä ei ollut tämmöistä vale. Minun ei tarvinut sanoa olleeni meidän ystävyyteen pettynyt. Koska on ihan normaalia plussata. Mä kysäsin sulta nyttenkin vain. Miksi valehtelit? Ja siitä se lähti. Kerroit sulla olevan oikeus ja syy ja mä olin paska ku olin allapäin.

Mä pyysin joo sulta aikaa sulatella mutta jatkuvasti fb piippasi ja lopuksi sait veljenikin laittamaan viestiä.
Ilta oli kaaottinen. Yritin sanoa että meillä on lapsen kanssa perheiltaa mutta silti käänneltii veistä ja puolusteltiin omaa tekoa ja osoitettiin sormella että sinä olet syyllinen.

Olisin mä jossain viestissä voinu kirjoittaa toisin mutta samoin.

Siitä vielä että sanoit ette aijo olla yhteydessä muhun niin olen joutunut poistamaan fb asetuksen joka ilmoittaa puhelimeen viesteistä koska niitä tulee sinulta. Tottakai voin sua kuunnella sen minkä pystyn oman tilanteen takia mutta en arvannut että puhut toista sitten täällä. :(

Tämä oli oma näkemys asiasta ja Ap tietää myös totuuden.

Hyvää viikon alkua vaan kaikille :)

-tämä lapseton
 
vierailija
Ai herran jestas. Toivottavasti tämä ketju on provo. Jos ei, niin ap on kyllä mokeltanut kunnolla ja on ison anteeksi pyynnön velkaa. Eikä se taida mennä enää läpi.
 
vierailija
Ei ole provo. :(

Kerroin omasta pahasta olostani ja viikonlopun tapahtumista ja mulle lähetettiin tämä linkki. Ja olen shokissa. En olisi ensimmäisenä uskonut lukevani itsestäni tämmöstä täältä... Tulipa koettua sekin vielä kaiken kukkuraksi.

-lapseton
 
viera.s
Kiva, että tuli toinenkin puoli esille. Näinhän se varmasti usein näissä aloituksissa on, joissa jotain toista syytellään ja itseä puolustellaan. Kerrotaan vain toinen puoli. Tosin minusta aloittaja paljasti jo itsekin sen, ettei paljon toisen tunteita miettinyt, kun laittoi ryhmähehkutusviestin raskaudestaan lapsettomuudesta kärsivälle ystävälleen. Ja eihän sitä nyt syyttä valehtelijaksi normaalit ihmiset toisiaan syyttele ja nyt paljastui mikä siinä oli taustalla. Ja joo, selvää valehteluahan se on, jos ovulaatiotikkujaan väittää jonkun toisen tikuiksi. Eikä sitä voi puolustella sillä, että mies ei halua vauvan yrityksestä kerrottavan, koska mikä pakko sellaisia kuvia sitten on valheen kera lähettää.

Veikkaan, että oikeasti aloittaja ymmärtää itsekin toimineensa väärin ja juuri siitä syystä on näin kovasti tuen tarpeessa, että sitä pitää koittaa keskustelupalstoiltakin puolitotuuksia kertoen saada. Kantsisi vaan myöntää virheensä ja pyytää niitä anteeksi.
 
vierailija
Ei ole provo. :(

Kerroin omasta pahasta olostani ja viikonlopun tapahtumista ja mulle lähetettiin tämä linkki. Ja olen shokissa. En olisi ensimmäisenä uskonut lukevani itsestäni tämmöstä täältä... Tulipa koettua sekin vielä kaiken kukkuraksi.

-lapseton
Mene terapiaan.

Muiden lastenhankinta ei kuulu sinulle, eikä sinulla ole oikeutta loukkaantua siitä, tai odottaa erityiskohtelua. Jos toisten lastenhankinta tai siitä ilmoittaminen yhtään millään tavalla "kääntää veistä haavassa", on vika oman pääkoppasi sisällä. Ole vihainen omalle kropallesi, miehesi kropalle tai universumin satunnaisuudelle, mutta älä muille ihmisille, jotka lapsia hankkiessa elävät vain normaalia elämää.

- Toinen (vielä) lapseton
 
Mielenkiintoista lukea tämä täältä. Ja vielä vähän väritettynä. Tätä mä en olis ekana osanut uskoa että tänne avaat meidän ongelmat.

Haluan kumminkin tuoda oma näkemykseni esille.

Ilmoitit mulle ryhmäviestillä "meille syntyy vauva 2016 emme voi kuvailla tätä onnea ja tämä oli suunniteltu juttu ihanaa" viesti oli multimedian viestin pituinen.(hehkuttaminen tuntui veitsen iskulta) En saanut viestiä ladattua joten pyysin fb laittamaan ja laitoit.sait tilaisuuden vielä muokata viestiä mun tunteille sopivaksi. Samalla lukiessa viestiäsi tajusin sun valehdelleen mulle. Lähetit ovulaatiotestin kuvia ja halusit mun kertovan onko plussaa vai ei. Väitit ne olleen kaverisi. Ja samalla tiesin meidän ystävyyden avoimuuden olevan vain mun puolelta. Miten semmosen tiedon saannin jälkeen voisi edes olla onnellinen. Jos oli niin salaista tämä vauvanteko niin ne testikuvat olis kannattanu jättää laittamatta. Tässä oli syy miksi mä loukkaannuin. Selitin myös että raskaus on onnellinen asia ka onnea siihen mutta en itse kykene olemaan onnellinen. Sitä sä sitte et enään ymmärtänyt. Kerroit myös että sulla oli syy valheeseen. No niin tai näin mullakin on syy omaan pahaanoloon jota en sinuun purannut muutakun valheen ja "kieroilun" takia.

Kerroit täällä ettet voisi olla kanssani tekemisissä ennen anteeksi pyyntöä. En koe olevani velvollinen pyytämään anteeksi pettymystä meidän ystävyyden osalta. Enkä koe että mun pitäisi pyytää anteeksi omaa lapsettomuuttani.

En missään vaiheessa väittänyt enkä halunnut antaa ymmärtää ettette olisi ansainneet onnea.

Ja kyllä minulla on yksi lapsi edellisestä suhteesta mutta miehelläni ei ole lapsia.

Ja kun sanoit mun ottaneeni ensimmäisen raskauden hyvin... En ottanut. Olin yhtä hajalla ja rikki ja katkera mutta miksi mä siitä mitään teille sanomaan. Te tulitte vielä mun kotia iloisesti kertoen yllättäen. Jäitte vielä istumaankin kun yritin niellä kyyneleitä. Tiesitte silloinkin meidän lapsettomuudesta. Mutta silloin meillä ei ollut tämmöistä vale. Minun ei tarvinut sanoa olleeni meidän ystävyyteen pettynyt. Koska on ihan normaalia plussata. Mä kysäsin sulta nyttenkin vain. Miksi valehtelit? Ja siitä se lähti. Kerroit sulla olevan oikeus ja syy ja mä olin paska ku olin allapäin.

Mä pyysin joo sulta aikaa sulatella mutta jatkuvasti fb piippasi ja lopuksi sait veljenikin laittamaan viestiä.
Ilta oli kaaottinen. Yritin sanoa että meillä on lapsen kanssa perheiltaa mutta silti käänneltii veistä ja puolusteltiin omaa tekoa ja osoitettiin sormella että sinä olet syyllinen.

Olisin mä jossain viestissä voinu kirjoittaa toisin mutta samoin.

Siitä vielä että sanoit ette aijo olla yhteydessä muhun niin olen joutunut poistamaan fb asetuksen joka ilmoittaa puhelimeen viesteistä koska niitä tulee sinulta. Tottakai voin sua kuunnella sen minkä pystyn oman tilanteen takia mutta en arvannut että puhut toista sitten täällä. :(

Tämä oli oma näkemys asiasta ja Ap tietää myös totuuden.

Hyvää viikon alkua vaan kaikille :)

-tämä lapseton
:eek:
Voi ei! Olen tosi pahoillani tästä kaikesta!
Näinhän se on, että kukin näkee asiat omalla tavallaan.
Arvasin, että joku ihme tässä oli takana, kun ap vaan jatkaa ja jatkaa tämän asian vääntämistä. Liekö alkuraskauden hormonimyräkkä sekoittanut pään? :cautious:
 
vierailija
Mene terapiaan.

Muiden lastenhankinta ei kuulu sinulle, eikä sinulla ole oikeutta loukkaantua siitä, tai odottaa erityiskohtelua. Jos toisten lastenhankinta tai siitä ilmoittaminen yhtään millään tavalla "kääntää veistä haavassa", on vika oman pääkoppasi sisällä. Ole vihainen omalle kropallesi, miehesi kropalle tai universumin satunnaisuudelle, mutta älä muille ihmisille, jotka lapsia hankkiessa elävät vain normaalia elämää.

- Toinen (vielä) lapseton
Anteeksi vaan, mutta peesi tälle.
 
vierailija
Mene terapiaan.

Muiden lastenhankinta ei kuulu sinulle, eikä sinulla ole oikeutta loukkaantua siitä, tai odottaa erityiskohtelua. Jos toisten lastenhankinta tai siitä ilmoittaminen yhtään millään tavalla "kääntää veistä haavassa", on vika oman pääkoppasi sisällä. Ole vihainen omalle kropallesi, miehesi kropalle tai universumin satunnaisuudelle, mutta älä muille ihmisille, jotka lapsia hankkiessa elävät vain normaalia elämää.

- Toinen (vielä) lapseton

olenkin vihainen omalle kropalle en niille joita lapsia saa :) tässäasiassa olen vihainen "ystävälle" joka valehteli ja samaan aikaa kyseli meidän hoidoista ja testeistä. en siitä että hän on raskaana.
ja kiitos vinkistä kyllä se terapia tekee hyvää välillä kun näin suuria asioita käsittelee.
 
vierailija
Ei tässä mielestäni ole enää kysymys lapsettomuudesta. Vaan siitä että pettää toisen luottamuksen ja osoittaa mikä on arvostus ystävyyttä kohtaan. Lapsettomuus antaa vaan ylimääräisen kitkerän sivumaun.
 
vierailija
Ei tässä mielestäni ole enää kysymys lapsettomuudesta. Vaan siitä että pettää toisen luottamuksen ja osoittaa mikä on arvostus ystävyyttä kohtaan. Lapsettomuus antaa vaan ylimääräisen kitkerän sivumaun.
Kyllä sitä lapsettomuutta tässä käytetään keppihevosena kaiken maailman loukkaantumisille ja huomionhakuisuudelle.

Aika naivia menoa, jos oikeasti uskoo jonkun lähettämien ovistikkujen olevan kolmannen osapuolen tikkuja. Näillä kahdella menisi varmasti paremmin keskenään, jos eivät levittelisi yksityisasioitaan toisilleen tai internetiin. Draamakuningattaria molemmat, ja kaikki tietävät, että draamakuningattaret tykkäävät rakentaa vaikeita tilanteita ja riitoja ympärilleen, ja nauttivat sitten huomiosta. Riidat häviävät heti, kun jompikumpi pystyttää jonkinlaisen järkevän raja-aidan yksityisasioiden ja jaettavien asioiden välille, ja lopettaa puuttumisen asioihin, jotka eivät itselle kuulu.

Ihan turha tulla selittämään loukkaantumisia kummankaan osapuolen, olette juuri muodostuneet seuraavaksi internetin vitsiksi molemmat. Jos toinen osapuoli teistä on järkevä, ei hän enää vastaa tähän ketjuun kertaakaan. En usko, että teistä kumpikaan on järkevä, joten pitää käydä ostamassa popcornia, jotta tästä komediasta voi nauttia täysillä.
 
vierailija
Ei herrajestas kun on ihmisten vaikeaa lukea ketju läpi ja selata myös mun vastaukset. Toistan nyt siis edelleen: tämä henkilö tiesi muiden ohella, että toivomme toista lasta mahd.pian ensimmäisen jälkeen, tiesi ettei ehkäisyä ole käytössä, tiesi että vauvauutinen milloin vain voi olla mahdollinen. Mielestäni en oo pettänyt kenenkään luottamusta tai pilannut ystävyys/sukulaisuussuhdetta sillä etten oo hänelle listannut kuukautiskiertojani,ovulointeja ja kaikenmaailman välivuotoja. Kuitenkaan tää asia ei oo ollut keneltäkään täysin salassa.
Mun mielest kumpikaan teist ei ole tehnyt erityisen väärin. AP vaan ei oo ymmärtänyt, että läheinen on henkilökohtaisia asioitaan jakaessaan olettanut AP:kin jakavan edes vähän enemmän itsestään myös,kokee siten jopa valehdelleen. Tääl tuntuu myös kommentoijat olevan sellaisia yli-ihmisiä, jotka aina hillitsee tunteensa ja ei koskaan sano sanoja väärin? Onhan se nyt ainoastaan hyvä asia, että vaikeassa tilanteessa oleva pystyy ilmaisemaan, että on surullinen jostakin? Parempi olis ottaa sekin vaan luottamuksen merkkinä, ei hän varmasti tunteistaan kaikille puhu.Turha tuollaisesta on välejä katkoa, ihan tyhmää vetää hernettä nenään siitä että joku on rehellinen ja aito. Eli niele ylpeytesi ja koeta ymmärtää ettei sulla ystäväsi kuuntelemisesta huolimatta ole kokemusta siitä miltä lapsettomuus tai rankat hoidot tuntuu - Onneksesi.
 

Yhteistyössä