Perheen vatsatauti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielipideapuja kaipaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mielipideapuja kaipaava

Vieras
Kaipaisin mielipideapua seuraavassa asiassa: perheen leikki-ikäisellä esikoisella oli viikko sitten oksentelua yön ajan, tämän jälkeen oli ja on ollut kunnossa. Perheen isälle iski eilen vatsatauti, joka meni yhdellä oksennuksella ja ripulikerralla ohi, nyt isä on jo kunnossa. Eilisestä illasta perheen alle 1v. kuopuksella on ollut ripulia. Veisitkö esikoisen huomenna päiväkotiin vai pitäisitkö varmuudeksi kotona?

No mietipä ap ihan itse haluatko että lasten hoitopaikassa jyllää koko talven ja kevään joku vatsatauti, kun taudintuojia tuodaan hoitoon, vaikka voisi olla kotonakin? Jos perheessä on vatsatautia, niin ei ole asiaa päiväkotiin!

Esikoinen tosiaan on ollut jo viime viikolla (ei tietenkään heti alkuviikosta) päiväkodissa, ja jos nyt perheessä ollut tauti on sama kuin esikoisella oli, niin jotenkin tuskin tartuttaisi enää tai itse sairastuisi uudelleen?

No mietipä ap ihan itse haluatko että lasten hoitopaikassa jyllää koko talven ja kevään joku vatsatauti, kun taudintuojia tuodaan hoitoon, vaikka voisi olla kotonakin? Jos perheessä on vatsatautia, niin ei ole asiaa päiväkotiin!

Tällä logiikalla myöskään perheen aikuiset eivät voisi käydä töissä, jos joku perheessä sairastaa, ja aika harvoin kai kuitenkaan koko perhe kotona yhtä aikaa on.

Tällä logiikalla myöskään perheen aikuiset eivät voisi käydä töissä, jos joku perheessä sairastaa, ja aika harvoin kai kuitenkaan koko perhe kotona yhtä aikaa on.

Joo mutta aikuisilla yleensä* tuppaa olemaan enemmän älyä olla hygieeninen, toisin kuin lapsilla.

*tosin tämäkään ei pidä aina paikkaansa, on niitä yksiä saakutan saastakäpälöitä aikuisissakin

Lapsilla noi pöpöt jyllää luitenkin pahemmin ja helpommin. Itse en ainakaan sairasta yhtä paljon kuin lapset päiväkodissa enkä saa jokaista tartuntaa, joka meillä pk:ssa jyllää. Joten järki käteen tässäkin asiassa!