Perheen talous

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rahaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rahaton

Vieras
Miten teillä muilla hoidetaan perheen menot? Mä joudun maksaa käytännössä kaikki ruokamenot, miehellä ei koskaan rahaa. Autonkin tankkaan minä vaikka mieskin sillä kulkee, samoin vakuutukset, niin auton kuin talonkin. Mies hoitaa sähkölaskut, mitkä n. 200 euroa/kk. Onko tämä oikein???Musta tuntuu pahalta et joudun maksaa menoista suurimman osan!

Minä maksan asumiskulut, vakuutukset, bensat omaan autooni, omat henk.koht kuluni ja noin 2 vkon ruoat / kk. Mies maksaa lainanlyhennyksen, omat bensansa ja omat menonsa ja noin puolet kk:n ruokamenoista.

Meillä on omat rahat ja omat tilit.

Alkuperäinen kirjoittaja Rahaton:
Miten teillä muilla hoidetaan perheen menot? Mä joudun maksaa käytännössä kaikki ruokamenot, miehellä ei koskaan rahaa. Autonkin tankkaan minä vaikka mieskin sillä kulkee, samoin vakuutukset, niin auton kuin talonkin. Mies hoitaa sähkölaskut, mitkä n. 200 euroa/kk. Onko tämä oikein???Musta tuntuu pahalta et joudun maksaa menoista suurimman osan!

Meillä ei ole rahaa mihinään ýlimääräiseen. Mies maksaa asuntolainan, laskut.
Lopuilla ostaa ruokaa jos jää.
Minä maksan ruokamenoista suurimman osa, lasten harrastukset, lasten vaatteet ym lasten pakolliset menot ja jos on omia laskua kuten lehtitilausta ym kaikki henkilökohtaiset laskut (puhelin, ammattiyhdistysmaksut ym).

Eipä meillä kummallakaan jää ylimääräistä omiin harrastuksiin tai tuhlattavaksi.
Ihmettelen, että joillakin jää.

Miehen rahat menee ulosottoon ja sen laskuihin

Ne menee sillai et meillä on yksi käyttötili mihin kaikki tulee, ja siitä sitten lähtee mihin tarttee. Osa (toivottavasti) säästötilille. Eli miehelle tulee tili 2 viikon välein, minä saan tilin tai tällä hetkellä äitiyspäivärahan, sitten tulee lapsilisä. Kunakin tilipäivänä, joita siis lankeaa osaksemme 4x/kk, maksetaan pois laskut, pistetään vähän säästöön, ja jätetään käyttötilille sen verran kuin tarvii ennen seuraavaa tilipäivää. Helppoa!

Kuka teillä asumisen maksaa? Minäkin maksan meillä ruokamenot lähes kaikki mutta eihän tuo ole kuin pieni osa menoista. Asuminen ja vakuutus- ym. laskut ovat kyllä paljon isompi menoerä kuin ruoka.

Jos miehellä ei ole tuloja, niin mistä hän maksaa? Meillä siis maksaa se, kenellä sitä rahaa on. Jos rahasi riittävät ruokaan, niin miksi et ruokaa voi maksaa?

Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Mä ostan yleensä sapuskat ja vaatteet ja muut kauppatavarat, laskut taas naputtelen Äijän tililtä. :saint:

Meil menee kans noin, mut maksan omat laskuni. Ukko kustantaa autot ja kaikki "talon"maksut.

Näin meilläkin suurinpiirtein. Eli mies maksaa juoksevat kulut ja yhteiset laskut/asunnon omalta tililtään ja mä vaatetan lapset, ostan ruoat ja näin. Periaatteessa kuitenkin rahat on yhteisiä ja jos mun rahat loppuu, saan lisää mieheltä. Eri tilit kuitenkin, mutta yhteiset rahat. Käyttöoikeuksia toisten tileille ei ole.

meillä minä olen opiskelija ja käyn töissä samalla jotta saan ratsastaa. mies aloitti juuri työt. vuokra, sähkö, netti maksetaa puoliksi ja henk koht laskut menee sitten siltä kenen ne on. miehen rahoilla syödään koska tienaa nyt enemmän. tilanne muuttuu luultavasti sitten kun valmistun. omat rahani menevät kaikki laskuihin. lyhentelen vanhoja velkoja joista olen muuten kuivilla valmistumisen kanssa samoihin aikoihin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Mä ostan yleensä sapuskat ja vaatteet ja muut kauppatavarat, laskut taas naputtelen Äijän tililtä. :saint:

Meil menee kans noin, mut maksan omat laskuni. Ukko kustantaa autot ja kaikki "talon"maksut.

Näin meilläkin suurinpiirtein. Eli mies maksaa juoksevat kulut ja yhteiset laskut/asunnon omalta tililtään ja mä vaatetan lapset, ostan ruoat ja näin. Periaatteessa kuitenkin rahat on yhteisiä ja jos mun rahat loppuu, saan lisää mieheltä. Eri tilit kuitenkin, mutta yhteiset rahat. Käyttöoikeuksia toisten tileille ei ole.

No juuri niinku näin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:

No juuri niinku näin. :)

Mun rahat on mun rahat ja miehen rahat on munkin rahat. :D :whistle:

Yhteistyössä