Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja c:
No monille valitettavasti käy niin että on muutettava pienempään. Hyvä jos teillä on varaa asua isossa.
Tuo METSOLAn asunto taitaa olla sen kokoinen ( noin 20 neliöö per naamari ) , ettei kunnat paljon pienempään 6-henkistä perhettä edes taida laittaa asumaan. Ja eiköhän tuohon asuntoon saa täyden asumistuenkin tuolla perhekoolla.
Pointti onkin se, että monella omistusasujalla ei ole noihin neliöhin varaa.
Itse asiassa mun siskollani on 7-henkinen perhe. Kunta on laittanut heidät 106:een neliöön. Ja saivat isomman asunnon, siis 5 h + keittiö, lääkärin ja terapeuttien lausunnon perusteella, että yksi lapsista tarvitsee ehdottomasti oman huoneen.
Näilä vuokramäärillä mitä olemme 15v aikana maksaneet,olisimme jo ostaneet jo ainakin KOLME OMAKOTITALOA. mutta ku kaikkea voi saada mitä ahluaa.
kuule, me kyllä malsettai ihan yhtä paljon sitä lainaakin. Sama kai se on makstako vuokrana vai lainana sen saman summan.
Vai luuletko että sossu maksaa vuokramme, ei tosiaankaan. ja tiesitkö, että omistusasuntoonkin voi saada asumistukea.
Tiesin, että omistusasuntoonkin voi saada asumistukea. Ja edelleen me ei sitä saada. Kun edullisiin vuokra-asuntoihin on ollut tulorajat - en ole saanut edes sellaista, vaan kuten kirjoitin, nykyisin vuokra-asunnossa, jossa asuttiin 2004, vuokra on jo 1500 euroa, me maksamme asumisestamme enemmän kuin tuon.
Niin, ja olen minäkin asunut aika monta vuotta vuokralla, ilman asumistukia, niillä vuokrilla olisin minäkin maksanut jo monta omakotitaloa, kyse ei ole lainkaan siitä!
Vaan siitä, että se asuminen maksaa tavalla ja toisella, ja meillä ei ole varaa asua yhtään tilavammin kuin asumme nyt. Asuisimme sitten vuokralla tai asumisoikeusasunnossa tai omistusasunnossa.
Silloin vuonna 2004 laskin, että tulomme olivat 50 euroa liikaa, että olisimme saaneet asumistukea. Sen 50 euron vuoksi maksoimme 1040 euroa omasta pussista!