Perheemme kyseenalainen ennätys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Antibiootti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Antibiootti

Vieras
Laskin juuri, että perheemme viisi jäsentä on yhteensä kuukauden sisällä syönyt seitsemän penisilliinikuuria + kolme muuta antibioottikuuria, jotka kaikki kokonaisia loppuun syötyjä ja lääkärin määräämiä... Lisäksi kolme hiivatulehdukseen otettua suun kautta antibioottia päälle.

ei tee mieli asialla hihkua :(! Päinvastoin, pian sekoan tähän loputtomaan sairasteluun. Kysyn silti, voiko kukaan sanoa ylittäneensä ankean "ennätyksemme"???

Mihin te moisen hevoskuurin söitte?

Nuorimmalla virtsatieinfektioiden estoon antibiootti ja kaksi peräkkäistä streptokokki A penisilliiniä, keskimmäisellä penisilliini ainakin kerran samaiseen angiinaan, vanhimmalla neljäs peräkkäinen streptokokki A (huomenna alkavaa kuuria en edes laskenut ) + hiivalääke, miehellä streptokokki A:han penisilliini ja minulla 2x penisilliini angiinaan + hiivalääkitys. Huomenna neljä meistä uudelle nielunäytteelle ja todnäk joku tai jotkut saa/vat uusia kuureja, koska streptokokki A on kuulemma pakko hoitaa. Yritettiin hoitaa kaikki yhtä aikaa ja vaihdettiin pyyhkeet, hammasharjat ym....

Voi ei :( Onko teillä ollu joku kierre vai mikä?

Meidän perhees minä oon se oikee pro -sairastaja. Kolmen kuukauden aikana olin kaks kertaa sairaalassa ab -tipassa (tiputtivat molemmilla kerroilla kahta antibioottia) ja söin lisäks kotona yht. muistaakseni 6 kuuria. Oli himppasen maha romuna noiden jälkee..

Kovasti teille jaksuja, toivotaan että pääsisitte sairastelusta eroon mahdollisimman pian :hug:

Kiitos paljon! Kyllä tämä meille aikuisille on rankkaa järjestelyineen, mutta eniten surettaa lukiolaisen tilanne. Alkavat hällä olla hermot kireällä ja pitkäkestoinen kipu rassaa.

tosi rankalta kuulosti sinunkin "kuurisi"! Mahan ja limakalvojen kuntoahan nuo antibiootit koettelevat :(.
itse olen lisäksi edelleen kauttaaltaan pilkullinen joko streptokokin lehahduttamasta psoriasiksesta tai penisilliinireaktiosta (en ole sattuneesta syystä jaksanut erikseen mennä lääkäriin, vaikka karsealta näyttääkin ).

[QUOTE="Aapee";22632577]Kiitos paljon! Kyllä tämä meille aikuisille on rankkaa järjestelyineen, mutta eniten surettaa lukiolaisen tilanne. Alkavat hällä olla hermot kireällä ja pitkäkestoinen kipu rassaa.

tosi rankalta kuulosti sinunkin "kuurisi"! Mahan ja limakalvojen kuntoahan nuo antibiootit koettelevat :(.
itse olen lisäksi edelleen kauttaaltaan pilkullinen joko streptokokin lehahduttamasta psoriasiksesta tai penisilliinireaktiosta (en ole sattuneesta syystä jaksanut erikseen mennä lääkäriin, vaikka karsealta näyttääkin ).[/QUOTE]

Joo kyllähän tuossa tuo viimenen ab -kuuri oliki yhtä vatsakramppia, viikon kuurin takia olin kaks viikkoo ihan romuna :|

Eipä se mikää ihme ku alkaa hermoja kiristää ku on jatkuvasti sairas. Se on kyllä tosi kuluttavaa, sekä sairastajalle että niille lähimmille. Mustaki välillä tuntuu et oikeesti alkaa jo hermo menee ku tuntu ettei parane ikinä. Mutta kyllä se päivä paistaa joskus sinne risukasaanki :)

Aikamoinen ennätys :) Mäkin ehkä kannan jonkinmoista ennätystä, mutta toiseen suuntaan: söin elämäni ensimmäisen antibioottikuurin puolisen vuotta sitten. Ja ikää siis kuitenkin lähempänä kolmeakymppiä :D

Nyt loppuu voimat. Mies sairastui taas yön aikana. Alkavat jo sekä tk:n että päivystyksen päässä olla ymmällä. Infektiolääkäriä ja korvalääkäriä konsultoitu. Joulua ei voi näissä oloissa valmistella. Itku!!!

Ja taas ensiavussa. Romanttinen ilta päättyi kesken, koska vanhin tytär sairastui. Ensiavussa kävi ilmi, että miehelläkin on TAAS streptokokki A. ###****### (ja muuta manausta itkuiseen sävyyn ).

Tsemppiä :wave:
Meillä oli kanssa yksi puoltoista kk kun kaikilla angiina (4 kuuria) paitsi miehen lapsella joka meillä vain joka toinen vkloppu, angiina uusi 3 perheenjäsenellä ja minulla tuli vielä kolmannen kerran plus nuorimmalla lapsosella keuhkokuume päälle eli 9penisiliini/antibioottikuuria ja minulla tuhdit kipulääkkeet päälle kun sairastelurumban päätteeksi selkäleikkaus :)

Melkoinen tautirupeama!

Tsemppiä :wave:
Meillä oli kanssa yksi puoltoista kk kun kaikilla angiina (4 kuuria) paitsi miehen lapsella joka meillä vain joka toinen vkloppu, angiina uusi 3 perheenjäsenellä ja minulla tuli vielä kolmannen kerran plus nuorimmalla lapsosella keuhkokuume päälle eli 9penisiliini/antibioottikuuria ja minulla tuhdit kipulääkkeet päälle kun sairastelurumban päätteeksi selkäleikkaus :)

Melkoinen tautirupeama!

suuri kiitos tästä! Luin vanhimmalle tyttärellenikin ääneen vastauksesi ja se hieman helpotti hänen henkistä tuskaansa.

Teille on varmaan neuvottukin jo, että hammasharja kannattaa vaihtaa jokaisen angiinan jälkeen?

Mulla oli kanssa lukioikäisenä angiinakierre. Meni niin pahaksi, että kaikki oireettomat perheenjäsenet + poikaystävä testattiin. Kukaan ei kuitenkaan ollut kantaja, ja lopulta mun tautikierrekin lakkasi.

Voimia paljon! :hug:

Teille on varmaan neuvottukin jo, että hammasharja kannattaa vaihtaa jokaisen angiinan jälkeen?

Mulla oli kanssa lukioikäisenä angiinakierre. Meni niin pahaksi, että kaikki oireettomat perheenjäsenet + poikaystävä testattiin. Kukaan ei kuitenkaan ollut kantaja, ja lopulta mun tautikierrekin lakkasi.

Voimia paljon! :hug:

Kiitos myös tästä. Sain juuri tietää, että em. lisäksi itsellänikin on ko tauti. Hammasharjat on vaihdettu, kuurit syöty loppuun. Yksi lapsistamme on isänsä luona ja sinne vietiin myös lääkkeet. Tosin palautteena oli, että lääkitys siellä päässä tuomittiin turhaksi oireettomalle perheenjäsenelle ;(. Itku tuli uudestaan, kun viime aikoina ei muuta ole tehtykään kuin juostu lääkäreissä ja toisesta päästä ei empatiaa eikä ymmärrystä löydy.

Nuorin lapsi oli juuri viety yöhoitoon mummulaan ja tarkoitus oli mennä miehen kanssa ulos syömään ym.,
kunnes vanhin lapsi soitti ja kertoi voinnin huonontuneen. Ymmärrän, että ihmiselämän mittakaavassa tämä on pientä, mutta juuri nyt on ihan mielettömän paha mieli sairastelusta, exän ja hänen psonsa neg. palautteesta ja pilalle menneestä illasta :(.

Yhteistyössä