Perheellinen sivariin, saako PERHE samat tuet kuin miehen ollessa armeijassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lehtinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="alkup.";26073999]selitä hieman tarkemmin mitä tarkotat. miks miehen pitäisi olla puoli vuotta melkein kokonaan pois lapsen elämästä?

miten se onko käynyt intin vai sivarin vaikuttaa elämään pidemmällä mittakaavalla ajateltuna? Ehkä miehellä ei ole näitä armeijamuistoja mitä voisi joskus muistella inttikavereiden kanssa. Mitään muuta se ei ole pois mieheltä, minulta tai lapselta.[/QUOTE]

Joka maassa on armeija: minkä maan armeijan pitäisi olla Suomessa?

Ekan viikonlopun joutuu intissä olemaan kineksessä ja sitten on käytännössä jokainen viikonloppu auki jolloin voi tyydyttää pikkurouvan seksuaaliset tarpeet ja leikkiä lapsen kanssa. Ei luulis olevan liian vaativaa kuuden kuukauden ajan.

[QUOTE="alkup.";26073999]selitä hieman tarkemmin mitä tarkotat. miks miehen pitäisi olla puoli vuotta melkein kokonaan pois lapsen elämästä?

miten se onko käynyt intin vai sivarin vaikuttaa elämään pidemmällä mittakaavalla ajateltuna? Ehkä miehellä ei ole näitä armeijamuistoja mitä voisi joskus muistella inttikavereiden kanssa. Mitään muuta se ei ole pois mieheltä, minulta tai lapselta.[/QUOTE]

Mä en keksi muita syitä armeijan käymiseen kuin miehen mahdollinen työllistyminen tulevaisuudessa. Vieläkin on täysin patavanhoillisia aloja, joilla valitettavasti rekrytoitaessa vaikuttaa paljonkin se, onko mies käynyt armeijan vai ei. Paljoa näitä aloja ei enää ole, mutta joitakin. Jos miehesi ei näillä aloilla työskentele, niin ei sitten ole merkitystä. Ja joillakin aloilla, ainakin näyttelijöillä, sivarista taitaa olla plussaa.

[QUOTE="alkup.";26073813]ainoo vaan että jos menis armeijaan niin ei olis samassa kaupungissa että ei iltaisin näkis lasta tai lapsen äitiä. Ja nuo vapaat.. niitä saa jos saa mutta yleensä jää saamatta.[/QUOTE]

Mä siis kirjotin ton mun vastauksen sen pohjalta, että mun pikkuveli oli vuosi sitten intissä 1vuotiaan lapsen isänä. Ei ollut samassa kaupungissa, vaan tunnin matkan päässä, mutta ajoi sieltä aina vapailla kotiin illaksi tai joku kävi hakemassa jos ei saanut autoa mistään.

Miten niin vapaat jäisi saamatta? Tottakai mun veljen piti käydä siellä juttelemassa tästä perhekuviosta yms. mutta piti tosi paljon sellasia yövapaita että pääsi illaksi kotiin ja meni sitten aamulla takaisin.

Mutta niin kuin sanoin, jokainen tavallaan.

[QUOTE="alkup.";26074004]niin mutta intti olisi edelleen ihan eri kaupungissa ja sivarissa mies voi asua kotona. enemmän tässä on viisaudesta kuin tyhmyydestä kysymys[/QUOTE]

Voi hellanduudelis sentään. Ois jo aika sun "miehesi" kasvaa aikuiseksi, ei voi olla mahdoton tehtävä olla muutamaa yötä pois mamman viekusta.

Otsikossa tuo tulikin jo ilmi mitä kyselisin jos joku osaisi auttaa.
Eli perheessä on äiti, isä ja pieni lapsi ja mies olisi menossa sivariin armeijan sijasta. Mutta saako äiti ja lapsi mitään niitä tukia mitä he saisivat miehen ollessa armeijassa?
Toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitin :)
Kela - Kelan tuet asepalveluksen aikana
Asevelvollisen tuet

Kela voi maksaa sotilasavustusta varusmies- tai siviilipalveluksessa olevalle asevelvolliselle, sekä hänen omaiselleen palvelusajalta. Asevelvollisella tarkoitetaan naista tai miestä, joka on aseellisessa, aseettomassa tai siviilipalveluksessa.
Sotilasavustukseen kuuluvat

perusavustus
asumisavustus
elatustuki
erityisavustus ja
opintolainojen korot.

Sotilasavustuksen saamiseen vaikuttavat asevelvollisen ja sotilasavustukseen oikeutetun omaisen palvelusaikana käytettävissä olevat nettotulot.
Hae avustusta ennen palvelusta

Voit hakea sotilasavustusta kuukautta ennen palveluksen alkua. Puolustusvoimat tai siviilipalvelusmiehen palveluspaikka maksaa asevelvolliselle palveluksen ajalta päivärahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja onko ap:n ukko tyhmä?;26074053:
Voi hellanduudelis sentään. Ois jo aika sun "miehesi" kasvaa aikuiseksi, ei voi olla mahdoton tehtävä olla muutamaa yötä pois mamman viekusta.

Niin just, mikä sika! Kehtaakin haluta perheensä luokse! Ennenkuulumatonta!

???

:laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja onko ap:n ukko tyhmä?;26074053:

Kyllä hän armeijaan menis jos olisin vain minä joka jäisi odottamaan, mutta kun on se lapsi. Aikuisempaa se on kantaa vastuu lapsesta ja olla kotona kuin leikkiä metässä sotaa toisten kanssa.

[QUOTE="vieras";26074043]Mä en keksi muita syitä armeijan käymiseen kuin miehen mahdollinen työllistyminen tulevaisuudessa. Vieläkin on täysin patavanhoillisia aloja, joilla valitettavasti rekrytoitaessa vaikuttaa paljonkin se, onko mies käynyt armeijan vai ei. Paljoa näitä aloja ei enää ole, mutta joitakin. Jos miehesi ei näillä aloilla työskentele, niin ei sitten ole merkitystä. Ja joillakin aloilla, ainakin näyttelijöillä, sivarista taitaa olla plussaa.[/QUOTE]

Sä et taida tietää miten avuttomia tyyppejä siellä normijannujen joukossa armeijaan eksyy?
Ei tiedetä mikä on tyynyliina koska äiti on aina pedannut sängyn ja vaihtanut lakanat. Ei osata hiihtää, uida tai polkea pyörällä.
Ei pystytä ottamaan vastaan mitään käskyjä tai noudattamaan rajoja, koska niitä ei ole ennen koettu.
Ei mitään käsitystä nuotion sytyttämisestä tai sen vertaa maalaisjärkeä miten metsässä toimitaan jotta ei kastu täysin märäksi ja palele yöllä.

Joillekin se armeija tekee aidosti ihan hyvää, parantaa yleiskuntoa ja pakottaa mammanpoikia itsenäistymään edes hiukan.

[QUOTE="vieras";26074030]Joka maassa on armeija: minkä maan armeijan pitäisi olla Suomessa?

Ekan viikonlopun joutuu intissä olemaan kineksessä ja sitten on käytännössä jokainen viikonloppu auki jolloin voi tyydyttää pikkurouvan seksuaaliset tarpeet ja leikkiä lapsen kanssa. Ei luulis olevan liian vaativaa kuuden kuukauden ajan.[/QUOTE]

ihan jos pilkkua ruvetaan n*ssimaan niin se on kaksi viikonloppua.

niin ethän sinä voi ymmärtää kuinka vaikeaa jollakin on olla erossa omasta lapsestaan, kuinka joku osaa kantaa vastuun.

tämän pikkurouvan seksuaaliset tarpeet kyllä jaksaisiva odottaa, että älä pelkää, siitä ei ole kyse.

[QUOTE="alkup.";26074076]Kyllä hän armeijaan menis jos olisin vain minä joka jäisi odottamaan, mutta kun on se lapsi. Aikuisempaa se on kantaa vastuu lapsesta ja olla kotona kuin leikkiä metässä sotaa toisten kanssa.[/QUOTE]

Sillä "sotaleikillä" taataan rauha, vai oisko kiva jos vihollismaan sotilaat tulisivat ja raiskaisivat sut ja lapsesi?

[QUOTE="vieras";26074085]Sä et taida tietää miten avuttomia tyyppejä siellä normijannujen joukossa armeijaan eksyy?
Ei tiedetä mikä on tyynyliina koska äiti on aina pedannut sängyn ja vaihtanut lakanat. Ei osata hiihtää, uida tai polkea pyörällä.
Ei pystytä ottamaan vastaan mitään käskyjä tai noudattamaan rajoja, koska niitä ei ole ennen koettu.
Ei mitään käsitystä nuotion sytyttämisestä tai sen vertaa maalaisjärkeä miten metsässä toimitaan jotta ei kastu täysin märäksi ja palele yöllä.

Joillekin se armeija tekee aidosti ihan hyvää, parantaa yleiskuntoa ja pakottaa mammanpoikia itsenäistymään edes hiukan.[/QUOTE]

Niinpä. Ap:n mammanpoika ei halua olla yötä metsässä vaan oman kultsin kainalossa turvassa pahalta maailmalta ja onhan se kiva nousta aamulla valmiiseen ruokapöytään lakanoiden välistä ja kultsi puhaltaa pipiin jos on satuttanut itsensä.

[QUOTE="mona";26074048]Mä siis kirjotin ton mun vastauksen sen pohjalta, että mun pikkuveli oli vuosi sitten intissä 1vuotiaan lapsen isänä. Ei ollut samassa kaupungissa, vaan tunnin matkan päässä, mutta ajoi sieltä aina vapailla kotiin illaksi tai joku kävi hakemassa jos ei saanut autoa mistään.

Miten niin vapaat jäisi saamatta? Tottakai mun veljen piti käydä siellä juttelemassa tästä perhekuviosta yms. mutta piti tosi paljon sellasia yövapaita että pääsi illaksi kotiin ja meni sitten aamulla takaisin.

Mutta niin kuin sanoin, jokainen tavallaan.[/QUOTE]

Meillä enemmän matkaa kuin tuo tunti. Mutta rankkaa oli varmaan veljellesi tuo aika.

Tiedän sellaisen tapauksen jossa lomat jäi useimmiten saamatta.

[QUOTE="alkup.";26074107]Meillä enemmän matkaa kuin tuo tunti. Mutta rankkaa oli varmaan veljellesi tuo aika.
Tiedän sellaisen tapauksen jossa lomat jäi useimmiten saamatta.[/QUOTE]
Jos on möhlinyt niin. Kun kunnolla palvelee niin lomatkin sujuu :)
Ainakin minä pääsin hyvin lomille :)

[QUOTE="vieras";26074103]Niinpä. Ap:n mammanpoika ei halua olla yötä metsässä vaan oman kultsin kainalossa turvassa pahalta maailmalta ja onhan se kiva nousta aamulla valmiiseen ruokapöytään lakanoiden välistä ja kultsi puhaltaa pipiin jos on satuttanut itsensä.[/QUOTE]

Hahah :D Nää urpot oikeesti kuvittelee että kun mies ei ole menossa armeijaan niin se on avuton paska.

minä en "hemmottele" miestäni niin että tämä vain istuisi sohvalla ja minä kannan ja annan hänelle kaiken valmiina.

[QUOTE="alkup.";26074132]Hahah :D Nää urpot oikeesti kuvittelee että kun mies ei ole menossa armeijaan niin se on avuton paska.

minä en "hemmottele" miestäni niin että tämä vain istuisi sohvalla ja minä kannan ja annan hänelle kaiken valmiina.[/QUOTE]

Sun ukkos on säälittävä urpo. En kelpuuttais tuollaista paskakasaa lasteni isäksi.

[QUOTE="vieras";26074173]Sun ukkos on säälittävä urpo. En kelpuuttais tuollaista paskakasaa lasteni isäksi.[/QUOTE]

persujen lauantai-illan vietto on kirjoittaa paskaviestejä nettiin? hankkikaa elämä sotahullut.

[QUOTE="vieras";26074173]Sun ukkos on säälittävä urpo. En kelpuuttais tuollaista paskakasaa lasteni isäksi.[/QUOTE]

ai nyt se on jo säälittävä urpo kun haluaa olla perheen kanssa. selevä, ihan miten vain :D

[QUOTE="vieras";26074213]persujen lauantai-illan vietto on kirjoittaa paskaviestejä nettiin? hankkikaa elämä sotahullut.[/QUOTE]

Jos haluat rauhaa valmistaudu sotaan, jos haluat sotaa valmistaudu rauhaan...

Enemmän sivareille lienee tarvetta yhteiskunnassa. Vanhusten hoidossa jne.

Sairaalassa on sivareita potilaskuljettajina ja heistä on suunnaton hyöty.

Armeija...ihan kiva varmaan sekin, mutta jos ihan käytännön juttuja ajattelee niin kyllä niistä sivareista taitaa olla konkreettisempaa hyötyä. Ei me vissiin sodassa kuitenkaan nyt olla?

Ihan vaan tälleen sivukommenttina :D

P.S. Mun miespä ei ole käynyt armeijaa, eikä sivaria :attn:. Eikä varmaan käykään koskaan.

Eihän armeijassa voi esim. nukkua pitkään, juoda kaljaa tai nussia. Millä valtio meinaa korvata nuo puutokset? Ei todellakaan kannata mennä armeijaan. Menkää ite jos vittu kiinnostaa kerta.

Uusimmat

Yhteistyössä