perheellinen mies vetää kalsarikännit joka vkl, mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kyllästynyt"

Vieras
Aloittaa "tissuttelun" joka perjantai ja lauantai ilta siinä 18-19 aikaan. Minä menen lapsen kanssa nukkumaan 21, siinä vaiheessa mies ei vielä humalassa, ainakaan selkeästi, pikku hiprakassa saattaa olla. Mies yleensä jää yksin valvomaan jonnekkin 1-2 asti yöllä ja kittaa kaljaa sinne asti. Joskus saadaan herätä vessa hätään ja vessassa käydessä huomaan kyllä että mies on selvästi päihtynyt. Nukkuu seuraavana päivänä sitten puolille päivin tai ylikin.

Olen niin kyllästynyt tähän. Vituttaa. Ero mielessä 24/7. En jaksa enää katella tuota saakelin vätystä. Kiitos olen avautunut.

Mikä siinä tarkkaan ottaen sinua pännii? Tekeekö tai puhuuko hän kännissä tyhmiä asioita? Haluaisitko itse nukkua joskus aamulla pitkään? Etkö saa nukuttua, kun mies valvoo?

Sano tällä viikolla että nyt riitti. Yhdellä sanomisella pitää uskoa. Ens viikonloppuna saa valita joko viinan tai perheen. Ja viikon päästä sulla on uusi koti.
Joko uusi raitistunut koti tai oma koti lapsen kanssa kahdestaan.

Niin nähty. Ymmärrän kyllä ihan täysin! Loppu sille lopulta tuli, kun oikeanlainen hoitopaikka löytyi, mutta ennen sitä sai kyllä nähdä kaikenlaista, erokin ottaa... Ei tuota kukaan täyspäinen kestä loputtomiin, eikä pidäkään kestää.

Jos ei miehen mielestä ongelmaa ole, niin silloin ongelma on jo melko suuri.

Niin nähty. Ymmärrän kyllä ihan täysin! Loppu sille lopulta tuli, kun oikeanlainen hoitopaikka löytyi, mutta ennen sitä sai kyllä nähdä kaikenlaista, erokin ottaa... Ei tuota kukaan täyspäinen kestä loputtomiin, eikä pidäkään kestää.

Jos ei miehen mielestä ongelmaa ole, niin silloin ongelma on jo melko suuri.

Mikä ongelma viikonloppu tissuttelussa on?
Akka saisi lähteä jos rupeaisi tuollaisesta vinkumaan.

Mikä ongelma viikonloppu tissuttelussa on?
Akka saisi lähteä jos rupeaisi tuollaisesta vinkumaan.

Jassoo, ettäkö mitäkö ongelmia? Noh voin tässä aikani kuluksi vähän kertoa, että mitä ongelmia täällä tuli. Esim. lattialle kuseksimista, lattialle räkimiseen heräsin satoja kertoja, piti soittaa poliisit paikalle, kun tilanne meni vähän överiksi, lattialle oksentelua, sänkyyn kusemista kymmeniä kertoja sammuneena. Yritystä mennä kuselle lapsen pinnasänkyyn. Emännän herättelyä keskellä yötä, kun tuli asiaa, emännän haukkumista keskiyöllä, ovien paukuttelua yöllä niin, että kaikki herää. Puhelimeen örisemistä, niin, ettei saa nukuttua. Seuraavana aamuna emäntä hoitaa lapset, kun ukko on rentoutunut yöllä, niin ei jaksa nousta ylös. Yöllisiä puheluita kapakasta,kun on naama auki ja pitäis tulla emännän sieltä hakemaan.

Siis tämähän on vielä pientä ja normaalia suomalaiselle. Mutta voin tehdä listaa myös siitä, mitä tapahtuu, kun alkoholismi kehittyy ja ukko aloitteleekin jo päivällä.

Kai se on kiinni ihan vaan siitä, hyväksyykö vai ei. Jos ero on mielessä jatkuvasti, niin kai se jo kertoo jotain.
(Mua itseäni ei haittais, mutta sehän ei liity teidän elämään millään tavalla)

Jassoo, ettäkö mitäkö ongelmia? Noh voin tässä aikani kuluksi vähän kertoa, että mitä ongelmia täällä tuli. Esim. lattialle kuseksimista, lattialle räkimiseen heräsin satoja kertoja, piti soittaa poliisit paikalle, kun tilanne meni vähän överiksi, lattialle oksentelua, sänkyyn kusemista kymmeniä kertoja sammuneena. Yritystä mennä kuselle lapsen pinnasänkyyn. Emännän herättelyä keskellä yötä, kun tuli asiaa, emännän haukkumista keskiyöllä, ovien paukuttelua yöllä niin, että kaikki herää. Puhelimeen örisemistä, niin, ettei saa nukuttua. Seuraavana aamuna emäntä hoitaa lapset, kun ukko on rentoutunut yöllä, niin ei jaksa nousta ylös. Yöllisiä puheluita kapakasta,kun on naama auki ja pitäis tulla emännän sieltä hakemaan.

Siis tämähän on vielä pientä ja normaalia suomalaiselle. Mutta voin tehdä listaa myös siitä, mitä tapahtuu, kun alkoholismi kehittyy ja ukko aloitteleekin jo päivällä.

Oho, okei. Toi ei tosiaan ollu mun kuvitelma kalsarikänneistä.

Koeta keskustella miehesi kanssa ja asettaa vaihtoehdoiksi todellakin tuo raitis koti tai uusi koti itsellesi ja lapselle.
"smoke" ja muut "mitä jos nyt vähän nollaan" tyypit eivät ymmärrä, että alkoholi ja lapsi eivät kuulu saman katon alle. EI, EI, EI ja vielä kerran EI!
Jos mieheni edes kerran olisi päihtyneenä lapsieni nähden, saisi äkkilähdön ja eropaperit postis.
Näen punaista joka kerta, kun joudun näkemään tilanteen jossa toinen vanhemmista on pienessä maistissa. Lapsi aistii pienenkin humalatilan ja tuntee olonsa turvattomaksi ja epävarmaksi. Siihen lisäksi väsynyt kumppani, joka siivoaa toisen sotkut ja yrittää lapselle esittää kaiken olevan hyvin....Voi joulu, kun alkoikin v*********taaa!
Laita mies kuukauden selviytymisjaksolle ilman alkoholia ja vaadi RAITIS JOULU JA UUSIVUOSI!
Ihan itsesi ja lapsesi takia.
Kiitos, sain myös avautua hieman

No enpä nyt tota ihan mahdottomana tilanteena pitäis, mut riippuu tietty siitäkin et minkälainen tuo mies sit on ottaneena.. Tai siis, et onko perus känniääliö, suht normaali eli selvän oloinen ja käyttäytyy hyvin vai pitääkö peräti pelätä että alkaa väkivaltaiseksi tai jotain?

Mun mies juo, ja paljon. Ja se vituttaa kyllä. Se sentään hyvä puoli, että vaikka tissutteleekin kaljan jos toisenkin ihan arkipäivänäkin, niin ei ole juuri koskaan varsinaisesti kännissä. Tai edes hiprakassa. Harvinaisen hyvä viinapää tolla, ja tosiaan ihan oma itsensä ja mallikkaasti käyttäytyvä kansalainen vaikka ois useammankin ottanu. Neljä vuotta oltu yhdessä ja yhden käden sormilla laskettavissa ne kerrat kun oon nähnyt kaverin vähän enempi päissään, ja silloinkin lähinnä sellainen vähän urponhilpeä höpsöttelijä, kuitenkin vielä oma itsensä, eli sinänsä ei pitäis olla valittamista. Mut kyl se juominen silti vituttaa, hän vaan on perheessään kasvanut sellaiseen alkoholinkäyttökulttuuriin, ja siitä on vaikea kasvaa pois kun hän ei näe siinä mitään pahaa.

Hänen perheessään siis kaikki kyllä tykkää ottaa eikä kukaan niistä ole mikään känniääliö koskaan. Sellaisia sivistyneitä alkoholinkäyttäjiä, lähentelee ehkä sellaista välimeren maiden meininkiä, että syödään, juodaan, jutellaan, mut ei kukaan mitään kaatokännejä vedä päälle.

Joten vaikka alkoholia kulutetaan yhteisissä illanistujaisissa, niin meininki on sivistynyttä ja mukavaa, sellaista että lapsetkin voi periaatteessa ihan normaalia yhteistä iltaa siinä vietellä. Silti en itse tykkää että alkoholia käytetään lasten seurassa, mutta tiettyyn pisteeseen siedän sitä.

Ite oon kasvanut lähes raivoraittiissa perheessä, joten mun mielestä alkoholi ei kuulu perhe-elämään, nykyään ei oikeastaan huvita edes juhlia alkoholin kanssa, vaikka teinivuosina tulikin sitä harrastettua ihan uskottavasti. Mieskin välillä vittuilee, että miten mä niin takkini käänsin kun sillon tavatessa tykkäsin kyllä ottaa, mut nykyään ei enää maistu. :D

Mut tää on meillä sellainen ainainen kiistaa aiheuttava asia. En kuitenkaan koe voivani noin vain kieltää mieheltä juomista kokonaan. Kyllähän se on sitä vähentänyt todella paljon ja monesti ottaa ihan ykköskaljaakin, että ei niinkään edes välttämättä humaltuminen mielessä. Se on kuulemma se maku ja se rentouttava fiilis mikä siitä tulee.

Kyllähän se vähän vituttaa, mut tietyt rajat oon laittanut (joista pitää välillä vieläkin muistuttaa), että lasten seurassa ei kyllä oteta sitten sitä yhtä saunakaljaa enempää jne.

Parisuhteet vaatii kompromisseja, eikö? Tuskin kukaan täydellinen on, ei me naisetkaan aina. ;)

Entäs kun äitikin haluaisi tissitella, mutta sehän ei käy. Jonkun pitää olla aina selvinpäin lasten seurassa.
Mies vaihtoon jos vituttaa, näin minä tein. Otin eron ja olen onnellinen.

Eli mies on säännöllisesti poissa lastenhoitovastuussa viikonloppuisin klo 21-12 ja vielä ylimääräisenä riesana, kun kännipässin läsnäolo pitäisi huomioida lasten kanssa. Jos jollekin sopii niin go for it, mutta minä haluaisin miehen jolla on eri prioriteetit.

Hei, en ehkä kertonut tarpeeksi viestissäni. Ongelma on minun mielestä se että aikuinen perheellinen mies nukkuu 12-14 asti päivällä. Me ollaan kerätty siihen mennessä tehdä jo vaikka mitä, mutta mies vain nukkuu. Muutenkin minä olen se joka hoitaa talouden 99. Mies kyllä käy töissä ja tuo leivän pöytään, siitä olen kiitollinen. Mutta hän ei tunnu välittävän minun jakamisesta yhtään. Monta kertaa olen kertonut kuinka väsynyt olen siihen että minä hoidan lapsen ja kodin yksin. Lapsella on univaikeuksia nukahtamiseen ja yöllä herää monra kertaa. Taapero ei ole koskaan nukkunut kokonaista yötä putkeen. Minä hoidan kaikki yöt ja tunnin "nukutukset" olen hoitanut aina. Mies ei koskaan. Sillä aikaa kun minä joka ilta makaan pimeässä huoneessa tunnin että lapsi nukahtaa, niin mies kittaa kaljaa yms. Onko reilua? Sen jälkeen kun lapsi on nukahtanut niin olen itse todella väsynyt, enkä jaksa tehdä mitään. Aamulla taas ylös lapsen kanssa. Ja mies nukkuu. Reilua?

Hei suvussa on paljon alkoholiobgelmaisia, luulen että miehellä on jonkinasteinen alkoholiongelma joka ilmenee viikonloppuisin. Mies on joka hemmetin viikonloppu tissutellut meidän suhteen ajan (7v) liian kauan olen sormien läpi tätä katsonut. Silloin kun ei vielä ollut lasta, niin ei minua niin paljoa se haitannut, itsekin saatoin ottaa. Mutta nyt kun me ollaan perhe, niin minun mielestä myös miehen pitäisi muuttaa elin tapojaan.

Sopikaa edeltäkäsin että sinäkin haluat vapaa aamun.

Hei, en ehkä kertonut tarpeeksi viestissäni. Ongelma on minun mielestä se että aikuinen perheellinen mies nukkuu 12-14 asti päivällä. Me ollaan kerätty siihen mennessä tehdä jo vaikka mitä, mutta mies vain nukkuu. Muutenkin minä olen se joka hoitaa talouden 99. Mies kyllä käy töissä ja tuo leivän pöytään, siitä olen kiitollinen. Mutta hän ei tunnu välittävän minun jakamisesta yhtään. Monta kertaa olen kertonut kuinka väsynyt olen siihen että minä hoidan lapsen ja kodin yksin. Lapsella on univaikeuksia nukahtamiseen ja yöllä herää monra kertaa. Taapero ei ole koskaan nukkunut kokonaista yötä putkeen. Minä hoidan kaikki yöt ja tunnin "nukutukset" olen hoitanut aina. Mies ei koskaan. Sillä aikaa kun minä joka ilta makaan pimeässä huoneessa tunnin että lapsi nukahtaa, niin mies kittaa kaljaa yms. Onko reilua? Sen jälkeen kun lapsi on nukahtanut niin olen itse todella väsynyt, enkä jaksa tehdä mitään. Aamulla taas ylös lapsen kanssa. Ja mies nukkuu. Reilua?

Hei suvussa on paljon alkoholiobgelmaisia, luulen että miehellä on jonkinasteinen alkoholiongelma joka ilmenee viikonloppuisin. Mies on joka hemmetin viikonloppu tissutellut meidän suhteen ajan (7v) liian kauan olen sormien läpi tätä katsonut. Silloin kun ei vielä ollut lasta, niin ei minua niin paljoa se haitannut, itsekin saatoin ottaa. Mutta nyt kun me ollaan perhe, niin minun mielestä myös miehen pitäisi muuttaa elin tapojaan.

Alkoholiongelma ei katoa mihinkään sillä, että tekee lapsen.
Eikä pidä olettaa, että mies muuttuu kun tapahtuu niin tai näin. Ei muutu.

On olemassa kalsarikännääviä miehiä ja on olemassa perheellisiä miehiä. Eivät ole samoja miehiä, ainakaan kauaa.

Yhteistyössä