Perhe on pahin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tanja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tanja

Vieras
...eli sukulaiset mättävät.

Meillä on tällanen tilanne, että miehen veli vaimoineen on meidän esikoisemme kummeja. Vuosien saatossa olemme pitäneet kummit ajan tasalla lähetellen pojan kuulumisista tietoja monella eri tavalla, kun tuota välimatkaa on niin paljon, ettei joka vuosi sinne todellakaan päästä.

Vuosi takaperin heille tuli perheenlisäystä ja he ottivat poikansa kummikseen...vain mieheni. Minua ei kelpuutettu kummiksi. Muutoinkin nyt on niin, että minä ja meidän lapsemme olemme heille vain "niitä muita". Viimeisimmän yhteydenoton mukana mieheni oli saanut vierailukutsun, me "muut" emme.

Tilanne nyppii meitä molempia. Mitäpä tekisitte? Olisitteko yhteyksissä/jatkaisitteko yhteydenpitoa?

että ptävät teitä muita ihan itsestään selvänä kuuluvaksi siihen sun mieheen. Mä ainakin oon iten sellanen tollo et saattaisin juuri näin toimia. Ehkä kannattaa kysyä heiltä onko tarkoitus jotenkin jättää teidän muu perhe ulkopuolelle vai onko kaikki yhtä pakettia.

Alkuperäinen kirjoittaja voihan olla:
että ptävät teitä muita ihan itsestään selvänä kuuluvaksi siihen sun mieheen. Mä ainakin oon iten sellanen tollo et saattaisin juuri näin toimia. Ehkä kannattaa kysyä heiltä onko tarkoitus jotenkin jättää teidän muu perhe ulkopuolelle vai onko kaikki yhtä pakettia.

Näin minäkin tekisin. Sitten jos tosiaan olis vaan mies, joka tervetullut niin olis puhuttelun paikka. Kyllä perhe tulee pakettina.

Aikaisemmin asetelma ei ole ollut tällainen. Esim. puhelimitse ovat kyselleet nimeltä erikseen kuulumiset, kortteihin/kirjeisiin laitettu meidän kaikkien nimet yms. normaalia. Ihan selkeän muutoksen heidän käyttäytymiseen toi tämä meidän viimeisin raskautemme, silloin kun kuulivat siitä, "hyökkäsivät" vastaamme ja sen jälkeen "meiltä muilta" on tippunut nimet pois. Olemme sitä asiaa yhdessä mieheni kanssa ihmetelleet ja kummastelleet, mieheni on jopa veljeltään asiaa kysynytkin sinne soitellessaan, mutta ainakaan puhelimessa ei ole saanut asiaan vastausta - kuulema asia on sivuutettu taitavasti puheenaihetta tähdellisempään vaihtamalla.

Nyttemmin tuntuu siis yhteydenpito todella vaikealta, kun itselläni sellainen olo, että olen lapsiemme kanssa ulkopuolinen (siis mehän emme ole naimisissa vaan se surullisen kuuluisa susipari) . Kuitenkin haluaisin että pystyisimme edes jonkinlaiset välit säilyttämään, tosin yksipuolisuus alkaa maistumaan puulta...

Alkuperäinen kirjoittaja Tanja:
...eli sukulaiset mättävät.

Meillä on tällanen tilanne, että miehen veli vaimoineen on meidän esikoisemme kummeja. Vuosien saatossa olemme pitäneet kummit ajan tasalla lähetellen pojan kuulumisista tietoja monella eri tavalla, kun tuota välimatkaa on niin paljon, ettei joka vuosi sinne todellakaan päästä.

Vuosi takaperin heille tuli perheenlisäystä ja he ottivat poikansa kummikseen...vain mieheni. Minua ei kelpuutettu kummiksi. Muutoinkin nyt on niin, että minä ja meidän lapsemme olemme heille vain "niitä muita". Viimeisimmän yhteydenoton mukana mieheni oli saanut vierailukutsun, me "muut" emme.

Tilanne nyppii meitä molempia. Mitäpä tekisitte? Olisitteko yhteyksissä/jatkaisitteko yhteydenpitoa?

Lähes samassa veneessä, ollaan poikkastu väliut mieheni perheeseen ja myöskin minun, emme näe tarpeelliseksi olla tekemis ( paljon on tapahtunut)

Kuis se sun mies ees meni kummiksi? Ilman sua jne..

Oman miehen tehtävä olis sua puolustaa.

En olisi missään tekemisissä, ne ei haluu olla sun kans missään tekemis niin miksi sun pitäis olla niiden?

Kun sanoi, että ette ole naimisissä, niin se voi olla yksi syy miksi teitä molempia ei pyydetty kummiksi. Näin on nimittäin meidän lähipiirissä tapana, että vain se "tärkeämpi" pyydetään kummiksi jos ei olla naimisissa.

Hätäpäissäänhän se siippa heille lupautui kummiksi, kun heillä vissiin tais olla kummeista pulaa... Onhan meilläkin lapsiemme kummeina avopareja ja todellakin olemme molemmat kutsuneet kummeiksi... Inhottava tilanne vain, joka hiertää.. Pitää ryhtyä roihua rakentamaan ja tuikat sillat tuleen, olemme kyllä siippani kanssa puhuneet yhteydenpitomme jäädyttämisestä. Esikoisemme takia tosin olemme pahoillamme, lapsi kun kaipaa kummejaan ja heistä kyselee useinkin... Pahus, kun olisimme aikaisemmin tiennet tilanteiden muuttuvan näin sietämättömiksi! Kummeja ei varmaan pysty näin myöhemmin vaihtamaan...?!

Alkuperäinen kirjoittaja Tanja:
Hätäpäissäänhän se siippa heille lupautui kummiksi, kun heillä vissiin tais olla kummeista pulaa... Onhan meilläkin lapsiemme kummeina avopareja ja todellakin olemme molemmat kutsuneet kummeiksi... Inhottava tilanne vain, joka hiertää.. Pitää ryhtyä roihua rakentamaan ja tuikat sillat tuleen, olemme kyllä siippani kanssa puhuneet yhteydenpitomme jäädyttämisestä. Esikoisemme takia tosin olemme pahoillamme, lapsi kun kaipaa kummejaan ja heistä kyselee useinkin... Pahus, kun olisimme aikaisemmin tiennet tilanteiden muuttuvan näin sietämättömiksi! Kummeja ei varmaan pysty näin myöhemmin vaihtamaan...?!

Joo siks meillä on 4 kummia tytöllä, jos joidenkin kans menee välit etäämmiksi koskaan ei tiedä mitä elämä tuo tullessaan tai vie.

Jätä tollaset ihmiset omaan oloosi :D Jos sinulla on huono olla siinä seurassa älä ole :)

Ei kannata tyrkyttää itseään jos heitä ei seura kiinnosta, jossain vaiheessa huomaavat kyllä menettäneensä jotain. Miehesi olisi voinut kieltäytyä kummiudesta teidän välien nykytilanteeseen vedoten. (kukas muuten sen lahjan ostaa kun on sen aika? Ettei se vain olisi sinä? )

Edelleen en kyllä tajua tuota kummihössötystä, lapset ei pety kun heille ei asiasta hössötetä.

Alkuperäinen kirjoittaja Princess83:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kummit pystyy vaihtamaan, ilmoittaa vain seurakuntaan että vaihtuvat ja tässä uudet nimet.

Ai voi? Miten?

siis oletko tehnyt niin?

tää oli ihan uus asia mulle :D

En minä, mutta siskoni. Hänen toisen lapsen kummit katosivat kuin tuhka tuuleen, lopettivat siis yhteydenpidon. Ei kiinnostanut enää edes kummilapsen kuulumiset. Joten lapsi tarvitsi uudet kummit. Kysyi sitten uusilta ihmisiltä, haluatko kummeiksi ja he suostuivat, joten siskoni meni seurakuntaan nimien kanssa ja kertoi että kummit tarvitsee vaihtaa.
Ei siinä mitään sen kummempaa ollut. Tietääksein. :D

No ei toi kummiasia yksistään, vaan se, että nyt on tullut heidän puoleltaan tätä kummallista "sinä et kuulu joukkoomme" viestintää. Esimes nuorimmaisemme synnyttyä saimme heiltä rotinalahjan, joka oli osoitettu ainoastaan miehelleni... tämä jo kummastutti meitä molempia... Ylipäätänsä tämä kummallinen "nimettömyys" näin yhtäkkisesti, tekemisissä kun olemme olleet ihan seurustelumme alkuajoista lähtien eli sen kymmenen vuoden ajan...

Ja miten sitten toi kummien vaihtaminen käytännössä onnistuu? Never heard..

Kummit pystyy vaihtamaan, ilmoittaa vain seurakuntaan että vaihtuvat ja tässä uudet nimet.

Ai voi? Miten?

siis oletko tehnyt niin?

tää oli ihan uus asia mulle :D

En minä, mutta siskoni. Hänen toisen lapsen kummit katosivat kuin tuhka tuuleen, lopettivat siis yhteydenpidon. Ei kiinnostanut enää edes kummilapsen kuulumiset. Joten lapsi tarvitsi uudet kummit. Kysyi sitten uusilta ihmisiltä, haluatko kummeiksi ja he suostuivat, joten siskoni meni seurakuntaan nimien kanssa ja kertoi että kummit tarvitsee vaihtaa.
Ei siinä mitään sen kummempaa ollut. Tietääksein. :D

Noniin, soitin siskolleni.
Ei ollut saanut vaihdettua kummeja, vaan lapselle lisättiin pari uutta kummia. Mutta parempi kuulemma niinkin.

Oletko ihan varma, että he ovat sitä mieltä, että niitä ei ole osoitettu teille? Ettei olisi vaan se, että kirjoittaa vaan miehelle vaikka todellisesti ajattelee, että se on teille kummallekin? Ja nyt vasta kiinnität huomion, ku pyysivätkin vain miestä kummiksi eikä sua, mikä loukkasi sua...?

En voi puhtaasti kieltääkään sitä, etteikö silloin aikanaan, kun kuulin heidän pyytäneen vain siippaani kummiksi, kirpaissut mieltäni, mutta he ovat päätöksensä tehneet ja se on ok - en ole aikaisemminkaan itseäni heille "tyrkyttänyt" - toivoin ja toivon vain asiallisia aikuismaisia välejä... ja voihan toki olla niinkin, että käsittelevät meitä pakettina miehen kautta, jotenkin...mutta musta vain outoa sinänsä, että meidän nimet ovat vain jääneet matkan varrelle...

No, tulipahan ihmeteltyä - on meitä vaan niin moneen junaan...