Perhana.Pukamat tuli synnytyksestä.Kauanko tätä rasvaa pitää laittaa että helpottaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Antoivat apteekista Scheripiroct neo-voidetta, mutta mitään muutosta ei kahdessa päivässä... :(

Onko jotain järeämpää ainetta?

Ketuttaa, kun synnytys muuten meni ilma tikkejä yms. ja pukamat vaivaa näin paljon... EI jaksais nyt säätää kun on, ylläriylläri, muutakin tekemistä....

En halua pelotella, mutta mulla tuli pukamat ekassa synnytyksessä ja vaikka oli jämerät voiteet ja peräpuikotkin käytössä niin tulehtuihan se pukama ja tyhjennyttämässä piti käydä lopulta päivystyksessä.

Kyllä ne auttaa, mutta kyllä niistä saa pidemmän vaivan itselleen.. :(
Siis välillä helpottaa kyllä!
Koitas niitä peräpuikkoja, jos ne auttais..ainakin jos pukamat on "sisällä"

Alkuperäinen kirjoittaja as:
Pari viikkoa, sit ne parani!
Osta myös sen voiteen lisäks peräpuikkoja, helppaa enemmän :)

Siis mitä peräpuikkoja? Ton rasvan mukana tuli joku tuubi, jolla voi sisempiä osiakin hoitaa. Koitanko sitä, vai onko erikseenkin joitain puikkoja? Voi kettu sentään....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Siis mitä peräpuikkoja? Ton rasvan mukana tuli joku tuubi, jolla voi sisempiä osiakin hoitaa. Koitanko sitä, vai onko erikseenkin joitain puikkoja? Voi kettu sentään....

Yhdistelmäpaketteja, joissa molempia!

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Ok. Kiitos!

Alkuperäinen kirjoittaja ei ap:
Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Tota, ne pukamat voi olla häiriöksi vielä 9-vuotta synnytyksestä...

joo mutta eikai noita rasvoja ihan huvikseen ihmisille myydä, että kai ne jotain auttaa?

Jos mietit, mistä pukamissa on kyse, niin ymmärrät, ettei mikään voide niitä paranna. Sellaista ainetta ei olekaan, joka vaurioituneen suonen paikkaisi. Vaiva on kuitenkin niin kiusallinen, että useimmat taatusti haluaisivat hoitaa sen itse, joten siinäpä markkinarako noille salvoille.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Ok. Kiitos!

Ole hyvä! :)
Toivottavasti helpottaa :)
Itselläni synnytyksestä aikaa reilu 1 ½v ja edelleen jos ns. kakka kovalla, niin saattaa pullahdella :(

Nuo rasvat ja yhdistelmähoitojutut oli ihan sieltä, mihin niitä laitetaan. Ei ollut mitään hyötyä. Synnytyksestä 5 vuotta, ja samassa jamassa on mun suoli.... Ei kiva....

Mä kävin synnytyksen jälkeen jokaikisen reseptivapaan pukamalääkkeen läpi, eikä mikään auttanut. Kun kaikki oli kokeiltu, pyysin lääkäriltä reseptilääkettä ja sillä helpotti parissä päivässä. Nimi oli neoproct. Samaa tuoteperhettä vissiin ku tuo mitä säkin kokeilit, mutta jytympää tavaraa.

Pukamat syntyy kyllä jo raskausaikana kun vauva painaa peräsuolen laskimoita (nehän on suonikohjuja) ja kun vauva ei ole enää painamassa, pitäisi vaivan ainakin helpottaa. Mulle pukamat pullahti ulos (kamalat! istuessa tuntui kuin olisi kasvain peräaukolla :/ ) ekassa synnytyksessä mutta pienenivät oireettomiksi ja takaisin sisälle muutaman viikon kuluessa juurikin Scheriproctin avulla.

Mulla auttoi voide aika nopeasti, mutta kaikkein tärkeintä oli se, että saa kakan tulemaan joka päivä. Ihan hirveetä äkistelyä oli synnytyksen jälkeen kun muistaakseni kolme päivää meni kakkaamatta. Ei meinannut millään tulla ulos muuta kuin pukamat :(. Pelotti pinnistää, vaikkei tikkejäkään ollut sillä suunnalla.

Veikkaanpa, että valtaosalla niistä, joilla vaiva on ajan mittaan helpottanut, se olisi helpottanut ilman mitään voiteitakin. Turha antaa kunniaa lääkkeelle, kun ei voi olla varma että juuri siitä on avun saanut.

Alkuperäinen kirjoittaja skeptikko:
Veikkaanpa, että valtaosalla niistä, joilla vaiva on ajan mittaan helpottanut, se olisi helpottanut ilman mitään voiteitakin. Turha antaa kunniaa lääkkeelle, kun ei voi olla varma että juuri siitä on avun saanut.

Mulla ei itseasiassa ollut varmaan kysymys pukamista, vaan pahoista ja kipeistä haavaumista. Haavat ei ehtineet umpeutua, kun vatsa toimi päivittäin ja haavat repeytyi aina vessareissulla auki. Muutaman viikon kuluttua synnytyksestä kipu oli sitä luokkaa, että joka kerta ku kävin kakkosella ni itkin vielä vessasta päästyäni. Mä olen aivan varma, että se oli nimenomaan se viimeinen lääke, joka mahdollisti parantumisen. Se helpotti kipua välittömästi ulostamisen jälkeen, ja haavat paranivat kunnolla, kun sitä ennen ne tosiaan aukesivat joka päivä. Ja aina vaan se haavojen aukeaminen tuntui kipeämmältä kuin edellisellä kerralla.

Yhteistyössä