Perhana hajotin vuokrakämpän lavuaarin :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kumman vastuu?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mutta eikös se aika kohtuullista ole vaatia uutta lavuaaria (jos entinenkään ei ole kuin pari vuotta vanha) ja ammattiasentajan jonka työlle saa takuun (samoin kuin lavuaarille ja hanallekin). Hajonnut mikä hajonnut ja korvatahan se täytyy vaikka kyllähän tuollaiset turhat vahingot sapettavatkin ihan älyttömästä. Mutta eikös me varmaan jokainen haluttaisi uudet vastaavat tilalle mitä on ollutkin ja nimenomaan ammattilainen asentamaan jos olisi omasta asunnosta kysymys?
Hyvä pointti :flower:

[QUOTE="a p";27393192]Jos se alkaa vaatia siihen ihan uutta hanaa ja lavuaaria ni kalliiks tulee plus vaatii vielä ammattiasentajan...[/QUOTE]

jos mä olisin sun vuokranantajasi, niin siinä vaiheessa kun huomaisin, että allas on vaihdettu omin luvin voisit olla varma, että tulee kalliiksi. VARMASTI ostaisin kalliimman altaan tilalle ja VARMASTI ettisin kaupungin kalleimman putkimiehen asentamaan sen paikalleen.

Mutta jos kiltisti ilmotaisit, mitä on tapahtunut, varmasti päästäisiin jonkinlaiseen sopimukseen asiassa. Eikä tarvis alkaa ettimään sitä kaikista kalleinta asentajaa... ;) Taloyhtiöt kun tosiaan nykyään vaatii sen ilmotuksen ja ammattiasentajan.

Sitä paitsi, jos hana ei kerran ole mennyt rikki, ei mun mielestä sitä tarvitse edes alkaa korvaamaan.

• Tykkää
Reactions: Minuli
[QUOTE="a p";27393132]Mikä ihme siinä lavuaarin asennuksessa niin vaikeeta on? Mun isä on rakentanut 2 omakotitaloa ja toiseen niistä jouduttiin myös halkeaman takia jossain vaiheessa vaihtamaan lavuaari. Joten kokemusta hänellä on on.

Jos mitään ongelmaa ei tule niin mistä ne voi jälkikäteen tietää että siihen on lavuaari (+hana) vaihdettu jos löydän ihan samanlaisen??

Muutenkin toi vessan remppa on tehty aika huolimattomasti tai ainakin viimeistelemättä kun se turkoosin sininen vesieriste näkyy mm. lattiatasosta (oven) reunasta kun remppamies ei oo viittinyt leikata pieniä laattapaloja oven listan reunuksiin. Ja wc-pytyn takaa myös näkyy vesieriste kun ei ole hommannut muovisuojaa siihen pöntön putken ympärille lattiatasoon. Joten tuskinpa niin nipotarkka on vuokranantaja kun tollaseen remppaan oli tyytyväinen. Jos oma olis ni en todellakaan olis antanut remppamiehen lähteä ennen ku olis viimeistelyä myöten valmis...[/QUOTE]

Mistä löytyy käytettynä vaan pari vuotta vanhoja lavuaareja?

[QUOTE="a p";27393192]Jos se alkaa vaatia siihen ihan uutta hanaa ja lavuaaria ni kalliiks tulee plus vaatii vielä ammattiasentajan...[/QUOTE]

Hajosiko se hanakin, kun sekin pitäisi vaihtaa? Kai sinulla on se kotivakuutus?

Mulla käynyt samoin joskus ainakaan, kun vuokralla asuin. Ja juuri vähän ennen muuttoa. Silloin vian korjasi vuokranantaja ja kaikki kulut menivät myös sinne suuntaan. Asuin siis vhs:n asunnossa.
Yksityisellä joudut varmaan itse sen maksamaan.

[QUOTE="vieras";27393910]Hajosiko se hanakin, kun sekin pitäisi vaihtaa? Kai sinulla on se kotivakuutus?[/QUOTE]

Ei hajonnut hana, mutta ihmettelin kun joku rupes puhumaan että hanakin pitäis vaihtaa jos lavuaarin vaihtaa. On kotivakuutus tapiolasta. Onkohan omavastuu 150 vai 200e?

Mutta en kyllä ala järjestään vaihtoa ennen muuttoa ettei vaan uudelle käy enää noin! Pirullista kun ei oo voinut mitään pöytätasoa laittaa lavuaarin viereen. 20cm pätkä mahtuis, siihen sais kaikki painavat purnukat edes mahtuun!!

[QUOTE="a p";27394073]Mutta en kyllä ala järjestään vaihtoa ennen muuttoa ettei vaan uudelle käy enää noin! Pirullista kun ei oo voinut mitään pöytätasoa laittaa lavuaarin viereen. 20cm pätkä mahtuis, siihen sais kaikki painavat purnukat edes mahtuun!![/QUOTE]

Ymmärrän että harmittaa, mutta saahan sitä itsekin sisustaa kylppäriään. Miks et laita siihen jotain pientä tasoa/pöytää? Sellasta ihan lattialla seisovaa, ei seiniin kiinni.

Sen vaihdonhan voit toki järjestää vasta lähempänä poismuuttoa, mutta anna ammattilaisen tehdä se ja ilmoita asiasta vuokranantajalle.

Meillä on Tapiolassa omavastuu 150 e.

Ymmärrän että harmittaa, mutta saahan sitä itsekin sisustaa kylppäriään. Miks et laita siihen jotain pientä tasoa/pöytää? Sellasta ihan lattialla seisovaa, ei seiniin kiinni.

Sen vaihdonhan voit toki järjestää vasta lähempänä poismuuttoa, mutta anna ammattilaisen tehdä se ja ilmoita asiasta vuokranantajalle.

Meillä on Tapiolassa omavastuu 150 e.

Sen pitäis olla kolmion mallinen pala joka kiinnitettäis seinästä koska pöntön ja lavuaarin välissä on just max 20cm väliä niin mikään pöytä ei siihen väliin mahdu. Ja sen levyn taakse pitäis porata aukko bidesuihkulle kun se on seinässä just siinä välissä kiinni. On niin ahdas kylppäri...

Siis korvaako vakuutus kaiken muun mikä menee yli 150€? Lavuaarin ja asennuksen?

Uusi allas laitetaan huoltoyhtiön toimesta mutta laskun maksat itse. Kannattaa hoitaa asia pikimmin kuntoon ennen uusia asukkaita jos muuttamassa olette jossain vaiheessa.

Uusi allas laitetaan huoltoyhtiön toimesta mutta laskun maksat itse. Kannattaa hoitaa asia pikimmin kuntoon ennen uusia asukkaita jos muuttamassa olette jossain vaiheessa.

Siis selitättekö nyt tyhmälle miten se asia vaihe vaiheelta menee? Ei oo ikinä ennen tarttenu vakuutusyhtiön kanssa olla tekemisissä vaikka 8-vuotta oon vakuutusmaksuja maksanut...

Eli keneen mun pitää olla yhteydessä, huoltoyhtiöön vai isännöitsijään vai molempiin? Ja tietty vuokranantajaan.

Hommaako huoltoyhtiö lavuaarin ja lähettävät mulle laskun siitä + asennuksesta jonka pistän eteenpäin vakuutusyhtiöön??

[QUOTE="susu";27394596]Meille kävi sama homma jokunen vuosi sitten.Soitin vuokranantajalle ja seuraavana päivänä tuli asentaja uuden lavuaarin kanssa.Ei maksanut meille mitään :)[/QUOTE]

Maksoiko sun vuokranantaja kaikki viulut?

Voi apua ap! SOITA nyt sille sun vuokranantajalle ensin. Hän on yhteydessä isännöitsijän suuntaa koska korjaus koskee niin taloyhtiötä kuin vuokranantajaasi . Vuokranantajasi pitää olla mukana -TADAA KOSKA OMISTAA ASUNNON. Se ei ole sun asunto mihin voit tehdä mitä itse haluat.

Asiasta tehdään jonkilainen suunnitelmä. JOS kustannukset on yli sun vakuutuksen omavastuun niin vakuutus korvaa ylimenneen osa.

Rehellisyys on kaiken a ja o. Ja vaikka isäsi olisi kuinka pätevä rakentaja ei hänellä ole ilman lupia tehdä tuollaisia hommia KUIN OMISTAMAANSA asuntoon. Tai tutulleen joka asuu omakotitalossa. Kun kyseessä on asunto-osakeyhtiö nuo hommat on aina luvan varaisia.

ÄLÄ OO TYHMÄ!

[QUOTE="a p";27394612]Maksoiko sun vuokranantaja kaikki viulut?[/QUOTE]

Voi maksaakin. REHELLISELLE. Vuokranantajallakin saattaa olla tähän vakuutus.

Mutta auta armias jos käyt valehteleen.

Mulla tippu jo useampi vuosi sitten hajuvesipullo rikkoen lavuaarin. Hajuvesipullo säily täysin ehjänä!! Soitettiin vuokranantajalle, hän kävi tsekkaamassa ja sovimme että korvaamme. Hänelle sopi, että hankimme käytetyn HYVÄkuntoisen lavuaarin, jonka asiantunteva mieheni asensi. Selvittiin noin 40€:lla.

[QUOTE="Joo";27395324]Mulla tippu jo useampi vuosi sitten hajuvesipullo rikkoen lavuaarin. Hajuvesipullo säily täysin ehjänä!! Soitettiin vuokranantajalle, hän kävi tsekkaamassa ja sovimme että korvaamme. Hänelle sopi, että hankimme käytetyn HYVÄkuntoisen lavuaarin, jonka asiantunteva mieheni asensi. Selvittiin noin 40€:lla.[/QUOTE]

Taisi olla rikkoontunutkin vanha lavuaari. Asia oli ihan ok, kun soititte ja sovitte asian vuokranantajan kanssa.

[QUOTE="röyhkeä koira";27392557]Kaikki sanoo, että sinun vastuulla, mutta onko tosiaan? Eikö kuuluisi taloyhtiölle pönttö ja hanat ainakin kuuluu?[/QUOTE]

Juuri tarkistin asiaa kun omistamassani rivarikämpässä halkesi wc:n vesisäiliö ja vastuunjakotaulukon mukaan wc-istuin kuuluu taloyhtiön vastuulle ja lavuaari omistajalle.

[QUOTE="a p";27394073]Mutta en kyllä ala järjestään vaihtoa ennen muuttoa ettei vaan uudelle käy enää noin! Pirullista kun ei oo voinut mitään pöytätasoa laittaa lavuaarin viereen. 20cm pätkä mahtuis, siihen sais kaikki painavat purnukat edes mahtuun!![/QUOTE]

Vastaatko sitten myös sen haljenneen lavuaarin käyttämisen aiheuttamasta mahdollisesta vesivahingosta?

Näin vuokranantajana ap ei ihmetytä yhtään. On vastaan tullut jos jonkinlaista juttua ja tyyppiä. Itse en hyväksy mitään kirppari oma viritelmä- systeemejä. Reilu soitto ja sitten sovitte miten tehdään.

Yhteistyössä