Peräpukamat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mamma -75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mamma -75

Vieras
Synnytyksen jälkeen olen kärsinyt kamalista peräpukamista, jotka välillä vuotavat verta. Ulostaminenkin tekee kipeää. Onko jolla kulla kokemusta, mikä avuksi pukamiin? Kotikonstit (kuidut, runsas vedenjuonti ym.) eivät todellakaan enään auta. Millaisia operaatiota/leikkauksia peräpukamille tehdään ja mitä sellaiset maksavat? Kuulisin mielelläni muiden kohtalotovereiden mietteitä!

Xyloproctia(suppoja) olen kokeillut muutaman kerran. Niistä on kyllä hieman apua, mutta niitä ei suositella, mikäli imettää. Näin ollen pukamien lääkitseminen on hankalaa ainakin niin kauan kun imetän...Taidan siis mennä lääkäriin keskustelemaan vaivastani.

minulla näitä vaivoja on ollut tai siis tuskaksi asti on!!!!! xyloproctia voi käyttää imetyksen aikana ja muitakin apteekin tuotteita mutta eipä niistä ole apua ja jos niitä käyttää alkaa ne pikku hiljaa karvastelemaan niin että se vain lisää tuskaa. itse ewn voi käyttää enää muutakuin basimyciniä, bepantheniä ja buranaa!!!! huomenna olis 3 kerran aika kirurgille ja nyt ne leikataan!!!!!!! vaikka myös imetän ja nuorin on 4kk, mutta tätä hel* ei enää kestä, tänä aamuna viimeks itkin tuskasta ja kivusta niiden takia tunti kausia...
ne on myös mahd. ns. hirttää mutta mulle ei se käy.
tilaa aika kirurgille!

Kiitos neuvoistanne! Itse asiassa sain ajan kirurgille Mehiläiseen, menen siis huomenna. Olisi pitänyt älytä hakea apua jo aikaisemmin. Nyt takamus on jo niin kipeä& "tulessa" aina ulostamisen jälkeen, että melkein meinaa itku tulla täälläkin:( . Tsemppiä myös muille pukamista kärsiville! Nämä ovat kiusallinen vaiva.

Yhteistyössä