peräpukamat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkupukama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikkupukama

Vieras
onko kelään muulla tullut ennen tai jälkeen synnytyksen peräpukamia?
miten on hoidettu ja onko ollut kivuliaat. Miten nopeesti on parantunut ja tulivatko helposti takaisin??

Auttakaa, tää kipu on sietämätöntä.

Marssi apteekkiin, sieltä saa hyviä lääkkeitä (voide tai suppo) joilla vaivat helpottuu. Jos eivät auta niin sitten neuvolaan tai lääkäriin juttelemaan. Ne kannattaa hoitaa ennenkuin ärtyvät pahoiksi.

Tuttu tunne. Synnytyksessä tuli ja nyt siitä on aikaa puoli vuotta eikä ole häipyneet mihinkään. silloin tällöin pönttö täynnä verta.. ei ole auttanut supot mulle :( Täytynee vaihtaa taas merkkiä..

joo mulla kans kävin oikein lääkärissäkin kun on koko ajan ns. ulosluiskahtaneena... mut eivät tehneet mitään kun ei vaivaa mitenkään. ei siis kipuja. jotain rasvaa kyllä sain mut seki oli sit siinä...

Mulla helpotti tosi nopeesti, toivotavasti on pysyvää.

Kävin siis tänään lääkärissä ja sano et "luonto on alkanut ite hoitaan niitä pois". Anto jotain rasvaa mikä on myös reseptivapaa ja sit käski syödä Agiogur valmistetta mikä pitää vatsan ja suolen toiminnassa säännöllisesti. Se on luontaistuotetta mutta myydään apteekissa. Sen tehosta en vielä tiedä kun otin tänään vasta ekaa kertaa.

Ihme kyllä kun kävin isolla tarpeella päivällä ( pienellä microlaxin avustuksella) niin se ilkee pallukka meni itekseen takas sisälle. Kyllä nyt tuntuu paljon helpommalta olo. Toivottavasti sisi pysyis poissa ja täytyy nyt alkaa ite huolehtiin tosta mahan kunnosta ja suolen toiminansta paremmin et toi ei uusiutus, oli meinaan sen verran kipee kun tuli ekankerran. Lastenkaan kanssa ei jaksanut ja pystynyt oleen ku meinas itellä tulla itku.

Alussa olin niin kipeä, että imetys ei onnistunut kuin makuulla. Vielä kolmen kuukauden kuluttua kävely oli välillä tosi hankalaa. Sain jotain muka puuduttavaa voidetta ja napsin särkylääkkeitä enemmän kuin koskaan aiemmin elämässäni. Neljän kuukauden kuluttua synnytyksestä alkoi jo helpottaa. Nykyään kivut ovat poissa kunhan muistan lipittää laktuloosivalmistetta joka päivä. Pelottaa jo jos joskus vielä synnytän...

ekan jälkeen kärsin 1kk, toisen jälkeen 6kk ja nyt tämän kolmannen jälkeen ovat olleet pahimmat ja nyt kestäneet 4kk, tuska on hirveä. melkein oksennan kun joudun ulostamaan, kipu on niin kova. tunti kausia on tuskainen olo, kirvelee, sattuu, ei voi istua muttei pysty muutenkaan olemaan. heti aamulla alan pelkäämään että koska pitää mennä vessaan (siis suoli toimii hyvin) ja vaikka kuinka suihkuttelen niin ei auta. apteekin valikoima + lääkärien on käyty läpi ja ne vain aiheuttaa enemmän kirvelyä. ainut apu hiukan on kun laittaa sinne bepantheniä ja basimysiniä. kahdella kirurgilla on käyty itkemässä mutta apua ei ennen saa kuin on imetys loppu ja sitten on edessä vaikea leikkaus ja pitkä paranemisaika. vain veitsellä voin ssaada apua. mutta en minä mihinkään leikkaukseen voi joskus edes mennä kun on 3 pientä ja yhtä pitää kuljettaa kouluun ja kuka hoitaa loput... eli täytyy toivoa että tulis hyvä haltia ja veis pukamat pois....
kiitos että sain valittaa sillä tässä on aika tuskaista istua.... :/

No ei tuo minunkaan onni kauaa kestänyt. Ei ole kamalan kipee enää niinkuin ensimmäisenä päivänä, mutta hoito ei auttanut ihan niinkuin toivoin. Eli tulee itsekseen ulos aina välillä ja sit kyllä menee itsekseen takaisinkin tai sitten sormella painamalla.
Toivottavasti eivät äityisi kamalan kipeiksi eikä tarttis lekurille lähteä.
Mutta voin uskoa teidän muidenkin tuskat kun itsekin meinasin itkeä ekanan päivänä kun tuli ja kärtysin syyttä suotta lapsille.

Toivotaan vaan kaikille sitä hyvää haltijaa.

Yhteistyössä