Useampi raskaus-pahemmat vaivatko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Hei,

Millaisia ovat olleet raskaudet, kun on kysymys kolmannesta tai neljännestä lapsesta?

Onko suonikohjuja tullut lisää, peräpukamia, painoa yms.? Minulla on peräpukamia tullut kahden lapsen jälkeen vasta vuosia synnytyksen jälkeen. Pysyvät kurissa kuitenkin liikunnalla, ruokavaliolla ja voiteella. Onko kenelläkään pahentuneet oleellisesti vasta useamman lapsen jälkeen?

Painokin pysyi kahden kohdalla hyvin kurissa, mutta pelottaa nyt kolmannen kanssa...

Olisi kiva kuulla, jos jollain vaivat eivät ole pahentuneet raskauksien myötä...sais vähän itseluottamusta.

Mutta kiitos kaikenlaisista vastauksista!

Meille on neljäs vauva tulossa, eikä ole ensimmäistäkään suonikohjua. Ja muutenkin raskausvaivat samantapaisia ollut joka raskaudessa. Selkä vain on joutunut koetukselle, kun on noita pieniä koko ajan nosteltávana, ja vauva masussa. =)

Hei!

Minulla kolmas raskaus oli hankalampi. Suonikohjuja ei ole tullut, mutta iskias-tyyppinen selkäsärky vaivasi eniten kolmatta odottaessa ja käsien puutuminen oli myös pahimmillaan. Kaikkien kanssa näitä vaivoja ollut, mutta pahinta se oli kolmannen kanssa.

Huomasin myös, että fyysinen kunto ei myöskään ollut niin hyvä, olin jotenkin väsyneempi ja vatsa tuntui paljon painavammalta. Kolmannen odotusaikana rakensimme taloa, joten olin paljon yksin lasten kanssa, hoidin yksin kaupat, lapset ja siivoilut, joten sekin ehkä vaikutti asiaan. En voinut levätä niin paljoa kuin kahta ekaa odottaessa. Kaksi ekaa myös olivat vielä melko pieniä, joten jouduin nostelemaan ja auttelemaan koko ajan. Aikaisemmin olin liikkunut ja käynyt lenkillä, kolmatta odottaessa en vain ehtinyt niin paljoa, joten uskon että silläkin oli merkitystä näihin vaivoihin.

Eli jos suinkin endit hoitaa myös kuntoasi, niin uskon että vaivat eivät siitä sen kummemmiksi muutu. Toivotaan ainakin. Onnellista odotusta sinulle!
:flower: