Perätilasynnytys+epiduraali

Hei. :)

Onkos täälä äitejä paikalla jotka ovat synnyttäneet lapsensa perätilassa ja saaneet epiduraalipuudutuksen?

Itselläni on sellainen tilanne että vauva on istunut tuolla kohdussa jo parisen kuukautta, ja eilen äitipolilla todettiin hänen olevan niin hyvin laskeutunut että enää ei käänny. Eli perätilasynnytys on sitten edessä. :)

Semmoinen asia vaan mietityttää, että jos äidille annetaan epiduraalipuudutus, niin voiko käydä niin että paikat turtuu niin että ei enää tiedä milloin pitäisi ponnistaa? Kun petätilassahan äiti hoitaa sen ponnistamisen yksin siihen asti että vauva on lapaluita myöten ulkona, niin silloin olisi kyllä hyvä että tuntisi ne supistukset kunnolla ja osaisi ponnistaa oikealla hetkellä...

Oletteko siis synnyttäneet perätilavauvan epiduraalilla, ja miten meni? Vai mitä puudutuksia olette saaneet?
 
Mulla esikoinen leikattiin perätilan ja lanttion raja-arvojen vuoksi, en tosin olisi uskaltanut lähteä edes perätilasynnytykseen. Onnea sulle =) Kommentoi tuosta spinaalista sen verran, että iste sain spinaalin nyt pikkukakkosen alatiesynnytyksessä 35 ennen pojan syntymää ja itse en kyllä ponnistustarvetta ja supistuksia tuntenut. Spinaaliahan käyettään nopeasti edenneissä synnytyksissä ja sen vaikutusaika on n.1-1½h.

Sanmar: Oliko sulla perätilasynnytys?
 
Moikka! Minä synnytin perätilan ja sain epiduraalin. Tunsin jotenkin ne supistukset ja hyvin se sieltä ulos tuli!! :) Kyllähän sen supistus käyristäkin näkee et koska pitää ponnistaa, mut tunsin kyllä ne itsekkin. Ne ei suostu laittamaan Lisää sitä puudutus ainetta kun synnytys on ihan loppupuolella. Mutta silti siis puudutus kyl vielä vaikutti koska en tuntenut kipua, kun tyttö syntyi. Ponnistus tarvetta vaan ei tullut koskaan, ja se on kuulemma yleistä perätiloissa. minulla oli kaikki paikat auki jo 4 tuntia ennen synnytystä. Pyysin itse lupaa että saanko ruveta yrittämään ponnistaa ja sieltä se alkoi pikkuhiljaa valumaan alas päin.. Se ei jotenkin itse paina itseään pois sieltä, kun on se peppu ekana tulossa. Onnea synnytykseen :flower:
 
Lähes tulkoon tasan 5 vuotta sitten synnytin esikoispoikani perätilassa ja voi melkein sanoa, että luomusti, kun ainoa troppi mitä sain oli petidiini ja se teki vain sen, että avauduin tunnissa sentistä kymmeneen.. Melkoinen kokemushan tuo oli, mutta kaikki sujui hyvin ja poika sieltä ulos "valui" hienosti. Ponnistaa sain vain lääkärin "määräyksestä".

Onnea synnytykseen, kyllä se hyvin menee =)
 

Yhteistyössä