olisi kiva tietää, missä asennossa olette synnyttäneet? sain just tietää vauvan olevan perätilassa (rv 37+3) ja olen todella masentunut. odotin kovasti synnytystä, esikoinen tulossa. olen lukenut paljon kirjallisuutta ja niissä sanotaan (ja totta puhuen maalaisjärjellä ajateltuna ihan loogista) että paras perätilasynnytysasento olis kyykky, eli synnytysjakkara, jolloin painovoima on apuna ja muutenki lantio hyvässä asennossa. eli olisin valmis synnyttämään näin, mutta lekuri sanoi, että he eivät muuhun suostu kuin sänkysynnytykseen puoli-istuvassa asennossa, joka siis on lekureille helppo (hyvät näkymät seisoaltaan), mutta mulle ja vauvalle kaikista pahin. ihan hirveetä. mulla on ihan hirvee leikkauskammo, joten sektio ei kovasti houkuta, mutta pakko se on valita, jos en saa synnyttää haluamallani tavalla.
olen käynyt akupunktiossa ja tehnyt kaikki mahdolliset kotiharjoitukset perätilan kääntämiseksi, mutta napero ei vaan suostu kääntymään. :-( on kyllä niin suru puserossa.
olen käynyt akupunktiossa ja tehnyt kaikki mahdolliset kotiharjoitukset perätilan kääntämiseksi, mutta napero ei vaan suostu kääntymään. :-( on kyllä niin suru puserossa.