perätila ja sektio

voiko sitä sektiota toivoa ja myös ettei yritettäsi edes kääntää vauvaa :/ Nyt viikko 36 aluillaan ja "ville " edelleen "väärinpäin" :| ensi viikolla Porvoossa ultra ja synnytystapa-arvio.Voikun antasivat ennen 19.11 kriisiä sektioajan..... :/ (Esikoinen syntyi niin viikolla 38 ja oli kaikki ok.siis sektiolla kun sydänäänet heikkeni,hän ei ollut perätilassa)
 
Yleensä suunniteltu sektio tehdään rv.lla 39. Kyllä mä uskon, että voi toivoa ettei yritetä kääntää. Mä kyllä uskon, että vauvalla on jokin syy olla perätilassa ja kääntäminen ei välttämättä edes onnistuisi. Synnytystapa-arviossa meillä ei lähdetty kääntämistä edes yrittämään, ilmeisesti napanuora oli liian lähellä kaulaa, olin siihen päätökseen tyytyväinen, minua kääntäminne epäilytti ja pelottikin. Tuttavallani yritettiin kääntöä rv 36 ja se käynnisti synnytyksen.
 
Mä sain sektion. En suostunut käännösyritykseen. Ei ne sit mitenkään pakottaneet tai muuten! Perätilasynnytystä tietty ehdottivat, mut ei ne siihenkään pakottaneet. Eli ihan sain itse päättää.

Kääntäminen pelotti, ja kun vauva oli pää ylöspäin koko loppu raskauden (mitä muistan niin n.30 viikolta lähtien). Pää oli koko ajan vasemman kyljen alla! Loppujen lopuksi kun synnytys käynnistyi ennen suunniteltua sectiopäivää (2 pv ennen), jalat oli tarjoutuvana joten joka tapauksessa ois sektioon menty vaik oisin alakautta halunnutkin synnyttää!

Tämä siis Kuopiossa, en tiedä miten muualla. Olen tyytyväinen päätökseeni, vaikka eihän tuo leikkaus mitenkään kiva ollut kipuineen jälkeenpäin. Mut hyvin parannuin ja ei tullut mitään ongelmia!

Niin, ja suunniteltu ois ollut rv 39+2, mut käynnistyi vesien menolla tasan 39.
 
Meiän Ville =) oli perätilassa ja yrittivät kääntää. Se oli aivan kamalaa eikä onnistunut, toista kertaa en siihen suostuisi. Sain itse päättää, haluanko sektion. En uskaltanut ekaa lähteä peppu eellä synnyttää. Suunniteltu sektio oli 39+2, poika päätti syntyä jo 38+0. Näin siis Kätilöopistolla.
 
Minunkin kokemus on Kuopiosta ja suunniteltusektio mulle tehtiin 39+2. Meillä poika oli alusta asti perätilassa. Perätilasynnytystä ei onneksi edes ehdotettu enää magneettikuvien jälkeen.

Onko memmulilla tyttö vai poika?
 
Täällä myös yksi, jolla vauva perätilassa :wave: viime tiistaina yritettiin kääntää, oli kyllä aikamoinen kokemus, toista kertaa en siihen suostuisi. Mulla vauva nököttää myöskin vasemman kyljen alla ja tekee olon erittäin hankalaksi. :eek:

Mulla on la 20.11 ja sektio tehdään 14.11 eli silloin on 39+1. Onneksi pääsee mahdollisen lakon alta pois =)

Lääkäri antoi mun itse valita synnytystavan eikä vääntänyt vastaan kun sanoin, etten halua alkaa yrittämään ensimmäistä synnytystä perätilasta. Vähän leikkaus pelottaa, mutta onneksi en ole ensimmäinen, jolle se tehdään ;) :whistle: Niin ja olisin saanut kieltäytyä käännösyrityksestä, mutta halusin kuitenkin että yritetään.
 
[
Lääkäri antoi mun itse valita synnytystavan eikä vääntänyt vastaan kun sanoin, etten halua alkaa yrittämään ensimmäistä synnytystä perätilasta. Vähän leikkaus pelottaa, mutta onneksi en ole ensimmäinen, jolle se tehdään ;) :whistle: Niin ja olisin saanut kieltäytyä käännösyrityksestä, mutta halusin kuitenkin että yritetään.[/quote]





Joo en suostu kääntöön jos ei pakko ja voikun laittasivat leikkauspäivän ennen lakkoa
=)
 
Voi olla... esikkoni kääntyi itse 2pv ennen suunniteltua kääntöä (rv 35+2), ja minulta murtui siinä kylkiluu |O Teki sekin p***n kipeää |O

Sitten taas äitini (jolta on käännetty 2 vauvaa) sanoi, että se oli "pari painallusta ja humpsaus" eikä sattunut yhtään. Sekä minä että veljeni käännyimme muuten väärään tarjontaan (otsa edelle ja naamasta kiinni lantioon), että hätäsectioon ne synnytykset menivät anyway :(
 

Yhteistyössä