peräpukamat

Viimeisen kohta viikon ajan olen kärsinyt ihme kivusta peräaukossa...tunnusteltaessa tunnen patin peräaukon suulla ja se on aika kipiä...eilen oli pikkuhousut veriviiruissa...onkohan nämä pukamia vaiko onkohan mulla joku vakavampi sairaus...tässä jo muutaman yön miettiny et onko syöpä vai mikä. Ennen ei ole ollut tämmöistä ja lääkäriin ei vielä haluttaisi mennä...onko muilla kokeluksia
Kiitos.
 
Sinttura harmaana
On kokemuksia pukamista.

Kuulostais pukamilta. Käy hakees apteekista jotain puikkoja ja katso auttaako. Scheriproct ja Hädensa on ihan hyviä.

Jos vähänkin hermostuttaa niin käy lääkärissä. Minäkin kävin kun eka kerran oireita tuli. Kun kans pelkäsin syöpää. Aika nopeesti se sillo tunnusteli eikä sattunut.

Pukamien hirtto olikin sitte eri juttu... :(
 
Synnytyksen jälkeen mulla oli ne pahimmat kun ponnisin pitkään ja väkisin.Ne oli hirveän kipeät.Oliko se nyt niin että voiteiden lisäksi piti paljon huuhdella ensin kylmällä ja sit kuumalla vedellä vai toistepäi?!Että ne supistuisi.Syö kuitupitoista ruokaa niin pysyy uloste pehmänä..Ja niitä s:llä alkavaa voidetta saa myös apteekista ilman reseptiä puikkoina mikä puuduttaa ennen ulostamista jos niin kipeät!
 
Ani
aika varmasti on pukamat kyseessä.käy ekaks apteekissa hakemassa voidetta tai peräpuikkoja tai molempia, yritä niillä ensin pari viikkoa, huuhtele ulostamisen jälkeen ja kuivaa hellästi, pidä uloste pehmeänä. jos sitten ei ala mennä ohi niin tilaa aika kirurgille (jos mahd. yksityiselle)eikä sitä tarvii häpeillä, ne on nähneet niitä ennenkin :)
ne on kamalimillaan elämää kiduttava vaiva joten toivotaan että pääset äkkiä niistä eroon.
 
pukama
mulle tuli synnytyksen jälkeen pahat pukamat. edelleen (4kk synntyksestä) ulostaminen kipeää :eek: :eek: joudun käyttämään laxoberon helmiä jotta vatsa pysyy löysänä, muuten p*s*a tulee kerran viikossa, ja voi sitä kipua ja tuskaa. :ashamed: olen käyttänyt resepti puudutetta ja apteekin itsehoito pukamavoiteita. välillä helpottaa, mutta yleensä ulostus käy samaan aikaan suihkutellen persreikään kuumavettä..... :LOL:

hirtto ois ratkasu varmaan, mutta en uskalla mennä..... :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.11.2006 klo 14:10 pukama kirjoitti:
mulle tuli synnytyksen jälkeen pahat pukamat. edelleen (4kk synntyksestä) ulostaminen kipeää :eek: :eek: joudun käyttämään laxoberon helmiä jotta vatsa pysyy löysänä, muuten p*s*a tulee kerran viikossa, ja voi sitä kipua ja tuskaa. :ashamed: olen käyttänyt resepti puudutetta ja apteekin itsehoito pukamavoiteita. välillä helpottaa, mutta yleensä ulostus käy samaan aikaan suihkutellen persreikään kuumavettä..... :LOL:

hirtto ois ratkasu varmaan, mutta en uskalla mennä..... :ashamed:
hirtto on tosi nopea ja helppo toimenpide, jota ei kannata pelätä, kyllä sinä nyt tällä hetkellä kärsit enemmän ja ajattele pukamat voi olla loppu elämän pois. Leikkaus on jo paljon vaikeampi homma ja paraneminen pitkäaikaisempaa mutta sinnekkin ilolla menin kun tiesin että elämä paranee kun pääsee niistä kamalista vaivoista eroon.
 
Mullakin
Itselläni ollut monta vuotta sisäiset pukamat. Nyt viikon verran kutissut peräaukko, ja eilen tunsin pienen "pallukan" peräaukon ulkopuolella.Ja kipua myös.
Tänään tuo takapuoli on ollut niin kipeä, että oksat pois.Pakottaa koko ajan, ja tuo pallukka on hieman suurentunut ja todella arka.(n1cm)Yskiminenkin sattuu tosi paljon.
hain apteekista puikkoja ja voiteita..mutta eipä juuri auta kipuun.
Pelkään kamalasti että mitä nyt jatkossa... Pitääkö tässä huomennna lähteä lääkäriin?!
en kyllä anna nyt mitään sormea työntää peppuun,,,Ei, ei ...Se koskisi nyt liikaa!!!
Voikohan tuollaiset pullahtaneet ja kipeät pullistumat parantua kivuttomiksi...saatikka vetäytyä takaisin sisään??
Istuminenkin sattuu :'(

Kertokaa please jos kokemusta tällaisista kipeistä "pallukoista"...
 

Yhteistyössä