Peptidi tuttelin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja käyttäjiä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

käyttäjiä?

Vieras
Laitanpa tämän mieltä askarruttavan kysymyksen tännekkin:

Mitä haittaa siitä voi olla vauvalle jos keitän veden ihan ohjeiden mukaan, mutta esim. yötä varten keitän sen jo illalla ja yöllä hieman lämmitän sitä vettä mikrossa ja lisään siiten jauheen?

Oletteko yleensäkkin noudattaneet ko.tuotteen ohjeita aivan tarkkaan?

Kaikki käyttännön tieto/kokemukset tästä tuotteesta kiinnostaa koska tänään jouduttiin aloittamaan sen käyttö.

Meillä oli tuo myös koekäytössä maitoallergiaepäilyksen vuoksi. Itse tein päivän annoksen valmiiksi jääkaappiin, josta sitten lämmitin mikrossa. Siis ei yöllä tarvitse muuta kuin lämmittää :-).
Onneksi muuten ei tarvinnut kuin pari viikkoa käyttää. Meillä naamaihottuma olikin atooppistaihottumaa.

Hei
Uuden suosituksen mukaan jauhemaisia äidinmaidon korvikkeita saa valmistaa ainoastaan yhden annoksen kerrallaan. Yöksi olen myös valmistanut illalla maidon keitettyyn veteen ja laittanut jääkaappiin. Pharmaca Fennican tieto on vanhentunutta, koska EU ja WHO ovat päivittäneet suositukset n vuosi sitten Enterobacter sakazakin aiheuttamien kuolemantapausten vuoksi.

Bakteeri liittyy nimenomaan jauhemaisiin korvikkeisiin, koska niitä ei voi pastoroida kuten nestemäisiä. Bakteeri ei lisäänny valmiissa maidossa jos jääkaapin lämpötila on alle 5 astetta. Meillä jääkaappi on mittarilla tarkistettu ja tämän vuoksi uskallan turvallisesti valmistaa yömaidon etukäteen. Ja lisäksi isommalla lapsella ei bakteeri ole suurikaan riski, jos lapsi on terve. Bakteeri on vaarallinen lähinnä vastasyntyneille tai sairaille lapsille.

Meillä käytössä Soija-Tutteli ja siihen liittyy sama riski kuin kaikkiin jauhemaisiin korvikkeisiin. Nutrician (valmistaa suurimman osan erityiskorvikkeista) ohjeena on nykyään, että mitään jauheesta tehtyä maitoa ei saisi säilyttää. Mutta itse olen huolehtinut, että jääkaappi on alle 5 astetta, niin olen jatkanut yömaidon tekemistä juuri ennen nukkumaan menoa.