vinkkejä, miten sais nopeasti valmistettu korvikkeen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihan pihalla...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihan pihalla...

Vieras
eli meidän vauvalle todettiin maitoallergia ja aloitetaan almiron peptin käyttö. Ohjeessa on että ensin keitän veden ja jäähdytän jne jne..Mut onko nopeampaa tapaa??
Voisinko esim keittää veden valmiiks ja lisään sit tarpeen tullessa jauheen ja lämmitän mikrossa??
Miten matkalle mennessä olette ottaneet korviketta mukaan kun se paketti on niin iso ja ymmärsin et heti "sekotuksen" jälkeen pitäis se käyttää..
Kiitos neuvoista..:D

No meillä on jääkaapissa yhdessä keitetyssä pullossa aina keitettyä kylmää vettä. Sieltä lorautan pulloon sen verran kun tarttee ja lämmitä mikrossa ja sit jauheet sekaan. Tai vaihtoehtoisesti keitän vedenkeittimellä vettä, kaadan sitä pulloon ja lantraan jääkaapin kylmällä vedellä, ei tartte mikrottaa. Ne vedet voi myös laittaa määräkokoisina pulloihin ja jääkaappiin odottamaan lämmitystä.

Keitä iso satsi vettä, jäähdytä ja laita jääkaappiin. Tarvittaessa vaan sopiva määrä tuota vettä pulloon ja mikroon ja jauheet sekaan.

Kun johkin mentiin niin otin mukaan kuumaa vettä toiseen pulloon oikean määrän ja sit toiseen pulloon jauhetta oikeen määrän. Kun tarvitsi, niin oli jäähtynyt yleensä sopivaksi se vesi. Sitten vaan vesi ja jauhe sekaisin. Ja säilyy valmistettubna tunnin ihan hyvänä.

Mulla ei oo sinänsä kokemusta noista jauhekorvikkeista, mutta sitä meinasin että eihän nykyaikana enää tarvitse keittää vauvalle tulevaa vettä. Mä itte tekisin varmaan niin että kylmää vettä+se jauhe jääkaappiin, ja sieltä sitten tuttipulloon ja lämmitys mikrossa.

Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
No meillä on jääkaapissa yhdessä keitetyssä pullossa aina keitettyä kylmää vettä. Sieltä lorautan pulloon sen verran kun tarttee ja lämmitä mikrossa ja sit jauheet sekaan. Tai vaihtoehtoisesti keitän vedenkeittimellä vettä, kaadan sitä pulloon ja lantraan jääkaapin kylmällä vedellä, ei tartte mikrottaa. Ne vedet voi myös laittaa määräkokoisina pulloihin ja jääkaappiin odottamaan lämmitystä.

kiitti..mietin vaan et tarviiks se vesi laittaa jääkaappiin vai riittääkö jos aamul keitän vedenkeittimeen "tuoreen" veden ja sit otan sieltä tarvittaessa??

mä oon viel ihan hukassa näiden asioiden kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

kiitti..mietin vaan et tarviiks se vesi laittaa jääkaappiin vai riittääkö jos aamul keitän vedenkeittimeen "tuoreen" veden ja sit otan sieltä tarvittaessa??

keittimessä ei kannata säilöä. Paa kaappiin odottamaan.

Periaatteessahan keittimellä kiehautettu vesi ei ole keitettyä, vaan sen pitäisi antaa kiehua muutama minuutti. Itse olen molemmille lapsille kyllä vaan kiehauttanut keittimessä veden ja siitä tuttipulloon. Kuuma vesi jäähtyy nopeasti kylmävesihauteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

keittimessä ei kannata säilöä. Paa kaappiin odottamaan.

tyhmä kysymys miks pitää laittaa jääkaappiin ?? säilyyks se esim pöydäl jos laittaa tuttipulloon valmiiks??