Peppi pitkätossun saari ( gotlannin saari)

Onko keneelläkään kokemuksia kyseisetä paikasta ja siellä olevista hotelleista tai mökeistä?

Kaikki tieto kiinnostaisi, kun suunnitelmissa kesälomalla sinne.

Kiitos, jos jaksatte kertoa kokemuksianne tai antaa hyviä vinkkejä.

Meillä lapset 4v. , 2v. ja vauva
 
Omasta kokemuksesta jo niin kauan, vuonna-76 kävin siellä äitini kanssa. Emme yöpyneet hotellissa vaan vuokrasimme huoneen pienestä omakoti talosta.
Ne mitkä muistot minulla on niin tykkäsin paikasta. Mutta tosin vuodet ovat voinneet vaikuttaa paikkaan.

Haluaisin kyllä käydä siellä uudelleen. Kerro sitten minkälaista siellä oli, kun tulette takaisin
 
Me kavimme Gotlannissa muutama vuosi sitten laivaristeilylla eli valitettavasti en hotelleista tieda. Peppi Pitkatossu- paikka oli pettymys, muuten kiva saari. Peppi ym. Astrid Lidgrenin luomat satuhahmot ovat paremmin esilla Vimmerbyssa !
 
sau
Minullakaan ei valitettavasti kokemusta mökeistä tai hotelleista Gotlannissa, sillä majoituimme teltassa. Mutta tiedän, että siellä on paljon vuokrattavia mökkejä.

Aivan ehdottomasti voin kuitenkin suositella saarta niin lapsiperheille kuin muillekin. Se on sopivan pieni (ei tarvitse ajaa tuntitolkulla minnekään) ja siellä on paljon erilaista nähtävää. Mutta vaikka se on pieni, niin varatkaa reilusti aikaa jos mahdollista. Itse olimme siellä neljä vuorokautta ja pidempäänkin oltaisiin viihdytty, mutta oli jatkettava matkaa.

Olimme siellä aivan elokuun lopulla ja silloin oli jo mukavan väljää kaikkialla. Pahimman matkailusesongin aikaan voi olla tungosta, joten varatkaa laivamatkat ja majoitus ajoissa.
 
pikku-ukko
Hei,
Kävimme Gotlannissa viime kesänä (loppukesästä elokuun loppu-syyskuun alku) ja voin lämpimästi suositella! Vuokrasimme yksityiseltä netin kautta huoneiston muutamaksi päiväksi, vuokrasimme pyörät ja pyöräilimme Peppi Pitkätossun huvipuistoon, ajoimme autolla pohjoiseen jne. Huvipuisto oli kyllä kieltämättä kulahtanut mutta väljää oli noin loppukesästä, sesongin aikana ei välttämättä kannata mennä. Visby on tosi tunnelmallinen pikkukaupunki ja kaikki lapsiystävällistä. Netistä löytyy paljon tietoa majoituksesta jne. Kannattaa tehdä varaukset ajoissa!
 
Mekin käytiin Siljan risteilyllä kun vielä sellaisia oli. Yövyttiin laivalla, joten majoituksesta ei kokemuksia. Muuten saari oli meistä tosi ihana! Ja hyvää vaihtelua tavallisiin Tukholman risteilyihin. Saaren pohjoisosaan oli retki, siellä käynti oli hieno elämys samoin kuin Visbyn kaupunki.
 
http://gotland.net/visby/

Tuota minä olen käyttänyt.

Me olemme käyneet Siljan risteilyllä saarella kahdesti. Ekalla kerralla oltiin päiväristeilyllä, ja tehtiin retki Kneipbyhyn, juuri sinne Peppi Pitkätossun huvipuistoon, Mukana tuolloin 2-vuotiaat ja 7-vuotiaat pojat. Ja tykkäsivät huvipuistosta kovasti. Silloin käveltiin myös vanhan kaupungin halki ja ihastuttiin kyllä Visbyyseen mielettömästi.

Seuraavana kesänä yövyttiin laivalla, minä vuokrasin auton jo Suomesta käsin. Ekana päivänä ajeltiin etelään, käytiin katsomassa kivistä laivaa, ja tutkailtiin maisemia, palattiin huvipuistoon päin, missä vietettiin sitten loppupäivä, enin aika vesipuiston puolella. Iltasella syömään ja kävelylle Visbyyseen.

Seuraavana päivänä käytiin ensin leikkipuistossa ihan siinä sataman tuntumassa, sitten käytiin katsomassa kasvitieteellistä puutarhaa ja ruusukujia. Aamupäivän aikana ehdittiin vielä ajella Lummelundan tippukiviluolille. Tykättiin niistäkin. Palautettiin sitten vuokra-auto, käytiin kävelyllä kaupungilla ja vielä viime hetken ostoksilla ennen paluuta laivalle.

Luultiin voivamme tehdä noita retkiä joka vuosi, harmittaa vietävästi ettei noita risteilyjä ole enää. Operakin oli tosi kiva laiva.

Mutta joku vuosi vielä menemme saarelle uudestaan.
 

Yhteistyössä